Tokom rasprave na sednici Skupštine grada Leskovca o programu poslovanja JP Gradska autobuska stanica za 2021. i o Posebnom programu ovog preduzeća za korišćenje subvencija grada za istu godinu, direktor ovog preduzeća Ivan Đorđević je ocenio da je finansijka situacija veoma loša i da je jedna od mera za konsolidaciju i smanjenje broja radnika u narednoj godini pomenuvši broj od 10, da bi se kasnije čulo da je među njima i 8 iz obezbeđenja.
„Opredelili smo za stezanje kaiša i za dalje smanjenje rashoda. To podrazumeva dalju racionalizacuju zaposlenih. U protekle dve godine smanjen je broj zaposlenih za 15. Namera nam je da u idućoj godini završimo taj posao, a to je grupisanje sa manjim brojem radnih mesta i da neke servisne poslove dodelimo eksterno, pod uslovim da neki finansijski parametri pokažu bolje rešenje. Namera nam je da taj proces okončamo sa smanjenjem još 10 zaposlenih, orijentaciono“, kazao je Đorđević.
Regovao je odbornik opozicione Jedinstvene Srbije Boban Lakićević, uz pitanje: „Ko će biti dželat, a ko sudija“ i upravo je on skrenuo pažnju da je reč o radnicima obezbeđenja.
„Mene interesuju građani, a građani su ti radnici. U ovo vreme panedemije, sami ste rekli u ovoj krizi u kojoj kažete da vas država nije prepoznala, imamo situaciju da 8 ljudi treba da se otpusti, to je osam porodica. Interesuje me ko je ovde od nas koji će da snosi posledice da ti ljudi ostanu na ulicu u ovoj pandemiji. Možda postoji neko rešenje da ih zadržite, bar dok ne prođe pandemija, nadam se da će brzo da se završi, pa makar bila i preraspedela plata u ovom zimskom periodu kada se sve skupilo i korona i grip i prehrana i sve. U uzadnje dve godine jeste bilo otpuštanja, ali su i tužili pa je nastala šteta pa su nastali penali. Šta će da se desi ako sada i ovi ljudi tuže? Imaćemo desetostruku štetu i više novca dati na štetu u ime svih građana. Pitam, da li postoji još neka šansa za ovaj vremenski period, da li je pravo vreme za otpuštanje, ko će da im bude sudija, ko dželat? Razmilite o tome!“, rekao je Lakićević, koji je danas kao opocioni odbornik jedini govorio u skupštini, pored Dragana Savića.
Nadovezujući se na pitanje o dželatima i sudijama, gradonačelnik Leskovca Goran Cvetanović je kroz jedan primer opisao tešku situaciju u GAS-u.
„Znate, nije lako kada imate predsednika mesnog dobora partije kojoj ja pripadam, sada nebitno, i koji na fejsbuk stranicu stavi da duguje 900 evra da nije primio 10 plata. Pri tome je tamo, prema stručnoj spremi, na najvišem položaju“.
Cvetanović se prisetio i vremena kada se otvarala nova autobuska stanica, a on tada bio predsednik Skupštine grada i još jednom ponovio da se zadnjih godina, pošto se preduzeće nalazi u krizi, zalaže za javno-privatno partnerstvo.
„Radovali smo se što ona bivša stanica, koja je bila neprimereno mesto za putnike, odlazi u prošlost. Smatrali smo da će ta stanica da bude jedna od dominatnih instutucija. A bili su mnogi direktori od gopsodina Gojka Veličkovića, Žikice, prethodno Milovac.. Ja sam uvek i u predizbornom ciklusu i sada govorim da je tu rešenje javno-privatno partnerstvo. Ivan kao čovek od integriteta i uporan, sa moralnog i aspekta poštenja, garantujem i suguran sam da ima tu ljudsku notu da sagleda situaciju. Ponavljam, rešnje je javno-privatno partnerstvo i Ivan je morao do sada to da uradi i samo zbog toga nisma zadovoljan s njim“, kazao je.
I on je, kao prethodno Đorđević, govorio o ponašanju radnika obezbeđenja na autobuskoj stanici, obraćajući se Lakićeviću.
„Na vašu konstaciju ću reći – 8 izvršioca u obezbeđenju i na kapiji, ukupno su do kraja oktobra imala 363 dana bolovanja sve o trošku poslodavca. Nije primereno kao lekar da procenujem, ali neka bude na čast mojim uvaženim kolegama koji daju bolovanja onima koji nisu za bolovanja“, zaključio je Cvetanović.
Ivan Đorđević o stanju na Gradskoj autobuskoj stanici (GAS).
„Preduzeće se nalazi u finanijskim teškoćama i to je moralo da se uzme u obzir prilikom kreiranja programa rada za narednu godinu. Dva su osnovna razloga zašto smo dopseli u teškoće. Jedan ima veze sa započetom kapitalnom investicijom treće faze autobuske stanice sa ekesternim lokalima. Investicija započeta 2016. godine, trebala da se završi 2007, a evo sada mi pričamo o tome.
Dok je ta investicija imala nekakvu prspektivu rađena je preko tadašenjeg Fonda za razvoj grada Leskovca, ali je ta stvar propala i to pokazuju činjenice. Sve ono što je započeto prevaljeno je autobuskoj stanici. Prodavao je lokale Fond, a kada je vrag odneo šalu pa to nije moglo da se realizuje, onda su sve obaveze prevaljene autobuskoj stanici, pa mi i dan danas imamo sporove za te lokale i po nekim presudama obaveze.
Drugi razlog je aktuelana seituacija sa korona virusiom. Uslužni sektor najviše trpi, Trenutno radimo sa 70 posto smanjenog obima poslovanja u odnosu na period pre korone, ali glavni udar smo doživeli mart-maj ove godine jer tada nam je uredbom Vlade zabranjen rad, ali smo zato bili nevidljivi za sve aspekte državne pomoći. Oaveze su išle, mi nismo imali nikakv prihod i u takvoj situaciju su posledice vidljive i mi sada imamo problem sa likvidnošču preduzeća.
Posledice rađaju posledice. Kasnimo sa zaradama 8 meseci, a pojedini radnici su, verovatno, izgubili strplejnje i počeli da tuže. To je neki presek stanja u kome trebamo da projektujemo budućnost, odnosno, narednu godinu. Teško je šta ćemo da radimo…
Drugi detalj je politika cene. Tarifni sistem je postavljen 2015.godine kada smo dobili saglasnost , sa minimalnom cenom rada po zaposlenom 21.000 sada je preko 30.000. Kada su formirane cene ni na koji način se nije vodilo računa o amortizaciji i obejkata i opreme. Ako ne postoji konstantno održavanje, postoji problem kategorizacije i verifikacije stanice…
Nemamo nameru da podižemo sve cene samo one koje najmanje pogađaju korisnike, već se orijentišu prema prevoznicima.
Predstoji nam i kategrizacija autobuske stanice. Da se što bolje pripremo i dobijemo što bolju poziciju i rejting.
Zaista jesmo u problemima. Što se tiče pružanja usluga funkcionišemo perfektnio, napravili smo poseban program subvencije, jesmo predviđeni u budžetu, doneli smo poseban program sa namerama, strukturama i iznosima u 2021.
Odgovr Lakićeviću
Tamo su pravljena radna mesta ne zbog potrebe posla, već politike i mi smo svesni toga. I pored te činjenice svi su dobili šansu da rade svoj posao. Mene ne zanima koja je politika u pitanju ali je tačno da sa druge strane postoji konstantna reakcija. Pre mene je otpušteno 7. Svi su presudama suda vraćeni na posao i to je jedan od razloga zašto smo u poteškoćama i zbog toga smo morali da uzmemo kredit.
Ja sam otpšuštao ljude, ostali su bez posla zbog kršenja rdne discipline i niko se nije vratio. Niko ne sme da vršlja tamo!
Agencija
Što se tiče agencijskog, eksternog zapošljavanja, to su poslovi koji su zatečeni i tamo je pakovanje da se što vide ljudi zaposleni. Postoje radnici na kapiji, postoji obezbeđenje i to je po meni uparivanja. 24 sata po tri smene puta dva. Jedan cepa karte, drugi mu pravi društvo, da li mislite da je to dobar način da se zaradi. Tih 8 čoveka koji rade pokrivensot 24 sata u nekoj analizi i preseku stanja, 8 čoveka išlo 363 dana na bolovanje, sve je bilo na teret poslodavca. Pa šta mi plaćamo – bolovanje? Meni treba efektiva na radu, a ne bolovanje. Plus godišnji odmor i sve prinadleržnosti. Postoje prava i obaveze, ne postoje samo prava. I dok ja taj posao radim tako neće biti. Ako potoji višak, da se smanji. Ja neumem drugačije.“
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Veliki sam kritičar i ove i prethodnih vlasti, naravno kad zasluže pohvalu bivaju pohvaljeni s moje strane. Lako je otpustiti ljude teško je zaposliti novog dobrog radnika. Ne sporim podatak od skoro godinu dana bolovanja osmoro radnika, ali da li je poslodavac iskoristio zakonsko pravo i te radnike poslao na lekarsku komisiju? Mislim da nije, ako je neko zloupotrebio bolovanje treba da dobije otkaz, ako nije otpuštate ljude koji su bolesni i javno ih prozivate zbog toga. Da li je ili ne svrsishodno da na kapiji bude i obezbeđenje i cepač karata iskreno ne vidim svrhu i to treba promeniti, ali tu i takvu sistematizaciju radnih mesta doneo je direktor stanice uz amin osnivača. Da li su nastali problemi oko završetka lokala na spoljnjrm delu autobuske stanice? Da. A ko je kriva? Da li je utvrđeno i ako jeste šta je preduzeto? Krivac avanzovao ili nepoznat. Na šta se trośi novac od peronskih karata, a to je bar 100000 dnevno, na śta se troši novac od naknade prevoznika za ulazak u stanicu? I nemoguće sa tolikim novcem da autobuska stanica ne može da radi. Neradnike treba najuriti slažem se, one koji idu na lažna bolovanja takođe, ali treba utvrditi odgovornost za loše poslovanje i ovog kao i drugih javnih preduzeća, a ne da građani plaćaju nečiju nesposobnost i nezakonitost u radu.
Zapravo je situacija vrlo lako rešiva, treba sesti staviti + u odnosu na – utvrditi ko sta radi i cija je odgovornost… ali sta da se radi, lakse je kukati na kraju prodati privatniku, uzeti brzi keš i dici noge u vazduh… Ćuti mozda „se slučajno i zapali“ da obori malo cenu… Sami smo krivi, gde smo, ne vidim u cemu je problem, kad nismo u stanju da u gradu od ~ 70000 ljudi nadjemo 30 poštenih, školovanih, moralnih ljudi…
Ako je intencija društva zapošljavanje preko agencija, zašto i direktora i njegove zamenike ne zaposlimo preko agencije?!
Nisu radnici Legasa izgubili strpljenje jer i dalje rade bez plate koja kasni 9 meseci, VEC NEMAJU OD CEGA DA ZIVE – PLATU NISU PRIMILI 45 DANA. DA LI TO INTERESUJE DIREKTORA??? ILI JE SAMO BITNO DA ON PROVEDE NA STANICI VREME I PRIMA PLATU 120 000din.
Direktor Legasa nije bas dobro obavesten ili nije bas strucan ili nezna da Autobusks stanica kao ustanova koja radi 24h mora da ima obezbedjenje u 3 smene zbog putnika koji prolaze kroz stanici, zbog rada sa novcem. To sto Direktor nije sposoban da organizuje rad tog obezbedjenja TO JE SUSTINA PROBLEMA.
Dragi sugradjani, naravno da ste nezadovoljni radom obezbedjenja, salterskih radnika i dispicara jer samo njih vidjate na stanici, ali ti ljudi ne primaju platu. A pitajte gospodina Djordjevica koliko ima sefova, direktora sektora, pomocnika, radnika knjigovodstva, odrzavanje sistema i sve ce vam biti jasno.
STA CE DIREKTOR RADITI SA RADNICIMA KOJI OSTANU DA NORMALNO RADE( LAKO JE OTPUSTITI LJUDE) KADA CE NJIMA DATI PLATE KAD JE AUTOBUSKA STANICA DUZNA SVIMA, PREVOZNICIMA, RADNICIMA, TREBA VRATITI KREDIT? DA LI CE I DALJE PRICATI BAJKE I DRZATI PRAZNE GOVORE URLAJUCI I PLASECI LJUDE? ILI JE NJEGOVA MOTIVACIJA PLATA OD 120 000din. AJMO LEPO DIREKTORE SVI NA MINIMALAC NA CELU SA VAMA PA ONDA DA PRICAMO O SPASAVANJU LEGASA. ALI NORNALNO TO DIREKTORU NIJE Ù INTERESU JER I ZA VREME KAD NISMO RADILI ZBOG KORONE 2 MESECA I BILI NA PLACENOM ODSUSTVU ( PO NAREDBI VLADE) RADNICI CE PRIMITI MINIMALAC A DIREKTOR PUNU PLATU IAKO NIJE RADIO120 000din. PA DA LI SE TAKO SPASAVA AUTOBUSKA STANICA??? SRAMOTA
Pa nastavice da ih laze za 120 000 mesecno
Ok radnici na ulici a plata direktora od 130.000 dinara za to nema odluke o smanjenju. Pa kao da je predsednik Amerike. Sramota.
Prošlo je vreme kada se radno mesto moglo zloupotrebljavati do iznemoglosti. Kada se više bilo na odmoru i bolovanjima.
Prošlo je vreme kada su preduzeća bila prepuna i zapošljavali se svi živi.
Ovo jeste strašno, ali ti radnici treba da zahvale prethodnicima koji su ih primili bez realne potrebe za radnim mestom… Posledice neodgovornog poslovanja de uvek ispolje i evo ih sada.
Nažalost, ovo je neminovno i molim ove opozicionare što predlažu da radnici ostanu neka lepo daju rešenje. Ukoliko se racionalizacija ne sprovede, sve ide u propast. A to su onda mnogo veći problemi.
Da te obsvestim ti radnji I su primljeni za vreme vase vlasti pu sram te bilo lazove vasu nedposobnost svaljujete na predhodnu vlast Sve te ste licno vi doveli ali su postsli nepislusni vide koliko su sati
Miting (predizborni) je završen – počele su da stižu zahvalnice za učešće…
Verovatno je ovo jedino resenje.
Kao i u drugim delatnostima i prevoznici imaju manje posla , sto se naravno odrazava na poslovanje autobuske stanice.
Mora da se resava problem, ne moze da se gleda problem, a da se trose sredstva na zarade radnika.
Radnici koji imaju toliko posla da mogu da budu odsutni godinu dana i da posao ne trpi i treba da dobiju otkaz jer očigledno preduzeću nisu potrebni. Davno je prošlo vreme kada je parola “radio, ne radio, svira mi radio” bila ogledalo stvarnosti. Toliki radnici su u vreme demokrata ostali bez posla pa su preživeli i ne sumnjam da će se i ovi sa autobuske snaći, ako im je stalo do toga da rade.
Kad bi moglo samo da se sedi kući i prima plata.
Kao i svi dosadasnji problem i ovaj ce biti resen na obostrano zadovoljstvo svih..Lokalna samuprava na celu sa gradonacelnikom ce pokusati da nadje najbolje moguce resenje da poslovanje ovog preduzeca bude sto uspesnije.
Nije kriv ni sadašnji direktora LEGAS-a ni sadašnja vlast grada Leskovca, već prethodnici, koji su mimo sistematizacije i zarad svojih interesa, upošljavali višak radne snage. Moramo shvatiti da je vreme socijalizma, u kome je najuspešniji u porodici zapošljavao sve redom, prošlo, a da kapitalistička forma zahteva tačan broj upošljenika shodno poslu koji se obavlja, gde izreka: „Ni po babu, ni po stričevima“, dobija svoju pravu formu. Direktor LEGAS-a mora da pegla na bilo koji način ono što su prethodnici pre njega zgužvali.
Aspirine kriv je Ðilas!
Cvetanovic sigurno nije kriv. Nije on zaposljavao radnike. Njemu po obicaju ostaje da nalazi resenja za propale firme i preduzeca koje je nasledio kad je stao na celu grada.
Ova vlast vlada u kontinuitetu 8 godina, a gradonačelniku je ovo četvrti mandat na vlasti, dakle više od 12 godina je on na vlasti. Dakle i on je prethodna vlast! Ali, za botove SNS-a, koji, znam to pišu po zadatku, svi su drugi krivi za sve što je loše urađeno u gradu, ili nije urađeno. Dokle će Vam jedini krivci za sve što sada ne valja biti prethodnici ( valjda mislite na prethodne vlasti). Kada ćete preuzeti odgovornost i za one stvari koje ste loše uradili, ili niste uradili? Novoj vladi, svuda u svetu, daju 100 dana da pokaže pozitivne rezultate, a našoj gradskoj vlasti nisu dovoljne ni 100 godine.
Samo odgovorna vlast i odgovorni ljudi donose ovako teske odluke. Ne rade kao sto su nekada, da probleme guraju pod tepih i stvaraju agoniju do propasti. Nego, hrabro i odlucno idu u susret problemima, resavaju ih sa ciljem da se oni vise ne ponavljaju.
Sledeći na tapetu je Centar za socijani rad…
Naravno da se niko ne raduje otpustanju radnika, ali izgleda da je to bilo jedino resenje s obzirom na finansijske probleme.
A stečaj, pa svi na minimalcu i to su su moguća rešenja. Verovatno i efikasnija. Ema pokušaj ponekad da misliš svojom, a ne tuđom glavom,.
Kada se jedno preduzeće nađe u ovako teškoj finansijskoj situaciji, pa kada se tome doda i tekuća pandemija ružičaste naočare se moraju skinuti i opozicija mora da bude svesna da drugog izlaza nema iako su razmatrani. Nije bitno samo da se kritikuje, situacija se mora posmatrati realno.
Ostavili gojkovi i zuti svoje nekvalifikovane kadrove, poslusne partijske drugare da primaju platu za nerad. Otvorio je Cvetanovic dosta fabrika i doveo investitore kojima je radna snaga neophodno potrebna, tako da ce se i ovi ljudi snaci. Nema potrebe opozicija da brine sad odjednom za gradjane i njihov zivot jer ova vlast pronalazi resenja za svaki nasledjeni problem.
Na autobuskoj treba da ostane 10 ljudi a ne da se samo toliko ljudi otpusti. Taj plen demokrata treba razmrsiti!
Gradonacelnik je prepoznao problem autobuske stanice o čemu najbolju potvrdu daje opredeljena sredstva na ima subvencija. Direktor Djordjevic ce svojim znanjem i odlučnoscu izvuci preduzeće iz veoma loše situacije.
Drumski transport putnika ima izuzetno veliku važnost za društvo i privredu . U vreme pandemije izazvane virusom Covid 19 kada je prevoz putnika u padu, kada su i prihodi manji na stanici , sve pohvale za ljude koji vode grad, i subvenciju koju je grad opredelio ka autobuskoj stanici u pravom momentu.
Naravno da nikome nije svejedno da ostane bez posla, naročito u ovako teškom periodu, ali ukoliko zaista ne postoji potreba za tim radnim mestima, onda je doneta odluka sasvim na mestu, naročito što su dotični radnici iskorišćavali i zloupotrebljavali svoje pravo na bolovanje.
Fratelo, Vi poznajete direktora Đorđevića i znate koliko on zna i koliko je odlučan. Za nas neuke i one koji ga poznaju samo pedesetak godina, molim te reci nam koliko je i kakvo njegovo znanje, kakvo iskustvo ima sa radom u privredi i još ponešto o njegovoj odlučnosti da menja partije kao Maja Gojković.
A da li su gradjani i radnici koji su otpusteni iz agendije gospodina Lakicevica? Zar nike licemerno da otpustas radnike iz svoje privatne agencije, a da kritikujes kad to drugi radi? Uz to onaj ko napusti autobusku stanicu, dobice adekvatnu isplatu otpremnine, a da libsubto dobili Lakijevi radnici? Pa nisu, naravno!
Verovatno da tamo ima vrednih radnika ali uvek kada sam bila na autobuskoj stanici nailazila sam na neljubaznost i bezobrazluk pocevsi od salterskih radnika. Nadam se da ce vredni i marljivi radnici ostati na radnim mestima a oni neljubazni, koji su vise na bolovanju nego na radnom mestu dobiti ono sto zasluzuju.
Pazi na reči može da bude kleveta i uvreda zaposlenima, vi botovi ste poznati po rečima mržnje i vređanja. Kako te nije sramota,
Nije lepo to što ste napisali g-đo Zvezdice, jer to zaista nije istina. Po prirodi posla često putujem, pa se često susrećem sa ženama, šalterskim radnicama, i moje iskustvo je drugačije, žene su veoma ljubazne, kulturne i vredne. Ja sam svestan da Vi morate da odradite dobijeni zadatak, ali je sramota da lažete i blatite te marljive i vredne žene!
Izgleda da jos uvek medju pojedinim ljudima postoji misljenje da se nerad vise vrednuje u odnosu na rad…BILO NEKAD…najlakse je biti na platnom spisku a vatati krivine…
A koliko je takvih, na platnom spisku postavila ova, nova vlast, jeste se pitali nekada?
Meni je ovo vrlo racionalno i tržišno postavljeno…trebalo bi smanjiti mešanje i uticaj na rad javnih preduzeća.Ipak,ona treba da posluju tržišno i bez gubitaka a rukovodstvo je to koje treba da obezbedi da preduzeće funkcioniše normalno.Što se mene tiče podrška svakome ko ume da prepozna problem i na vreme krene u rešavanje
OK, radnici sa minimalcem na ulicu, možda je i to u redu ali direktor sa 130.000 dinara ostaje nema umanjenja plate za direktora. Šta radi Nadzorni odbor kad mu daje ovoliku platu. Ako je racionalizacija gde je on (direktor) u tu priču.