Ako trgovac po sniženim cenama nudi robu koja je pred istekom roka trajanja, takvu informaciju mora jasno da predoči kupcima.
Ovo nalažu novi nedavno usvojeni propisi iz sektora trgovine koji preciznije definišu pojam rasprodaje, sniženja, akcijske prodaje…
Međutim, kako piše Politika, novi Zakon o trgovini, iako detaljnije reguliše ovu oblast, ipak ne predviđa da roba koja je na sniženju (a bliži joj se rok trajanja) mora da bude fizički odvojena na posebnom rafu od drugih proizvoda iz te kategorije.
Kvarljiva roba, poput prehrambenih i kozmetičkih proizvoda, označena je rokom trajanja utisnutim na ambalaži. U slučaju namirnica, može biti reč i o periodu važenja, koji se meri danima. Ovakvi proizvodi pred istekom roka često su na velikim popustima, negde to trgovci jasno i vidljivo ističu, dok u velikoj većini radnji širom Srbije to nije praksa, čime se potrošači mogu dovesti u zabludu. Izuzetak su oni koji takve jeftinije proizvode ističu na posebnim mestima i tako jasno ukazuju kupcima razlog sniženja.
Još jedna metoda kojom se mnogi trgovinski lanci služe jeste ta da takvim proizvodima čak ni ne snižavaju cenu, već ih ističu u prve redove na rafovima kako bi se brže prodali. Zato u potrošačkim organizacijama upozoravaju kupce da obrate veću pažnju prilikom kupovine, posebno mlečnih i suhomesnatih proizvoda, peciva, specijalnih vrsta hlebova…
U Ministarstvu trgovine rečeno je da zakon propisuje da, ako se „prodajni podsticaj nudi za robu kojoj je umanjena upotrebna vrednost (roba sa greškom, oštećenje, pred istekom roka trajanja i sl.), taj razlog mora da bude jasno i nedvosmisleno istaknut na prodajnom mestu.
Međutim, propis jasno predviđa situaciju kada je trgovac dužan da izdvoji robu, a to nije u slučaju kada je na popustu roba pred istekom roka trajanja.
“Trgovac je dužan da fizički izdvoji robu na rasprodaji od one koju prodaje pod redovnim uslovima. Takođe, od objavljivanja rasprodaje do kraja njenog trajanja, trgovac ne sme da naručuje i uključuje u rasprodaju nove količine robe koja je predmet rasprodaje”, navodi se u odgovoru koji smo dobili u Ministarstvu trgovine.
PROČITAJTE VIŠE:
Buđavi toalet papir Perfex u prodavnici Šarića
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
A kada će nam trgovci poklanjati lupe i naočare uz proizvode sa sitnim slovima ili da zaposle devojčice da nama starijima čitaju deklaracije na glas?
Mogli bi i uz svako mleko da nam poklone po hleb i obrnuto, pošto brzo ističu rokovi i jednom i drugom.
Ili, na primer, da plate taksi do kuće kupcu, ako kupac radi u bilo kojoj državnoj službi i ima manju platu od 70.000 dinara.
Ili, na primer, da svim tim kulacima i privatnicima konstantno namećemo nove zakonske obaveze, koje male firme ne mogu postići da ispoštuju i onda ih drati kaznama i zatvarati, da naši pajtosi lepše i neuznemiravanije rade.
Mada sam ja pre za fizičke čistke kulaka i gazdi, brže je, a i humanije.
najvece manipulacije u lidl i zlatan trag…
Pa to samo Lidl poštuje.
Pogledajte šta radi Spin, pored iskorišćavanja radne snage, menjanje kasirki na 30 dana, zbog nenormalno dugog radnog vremena i mizerne plate, gazde Spin trgovine režu ono belo što se nahvata na mesne prerađevine.Svako jutro ja zatičem radnice kako režu slaninu i sl proizvode.Pogledajte temperatutu gde Spin drži mesne prerađevine i kačkavalje pa i sladolede.To je sramno šta oni rade a market uvek pun.Kupiš sladoled u Spin odmah se istopi, kupiš na kiosku zamznut je kako treba.Kupiš kačkavalj u Spin on pola pokvaren ili Šunku ona topla ko da je čuvaju u gepeku auta……..
Ajde bre sta lupas gluposti spin ti je najeftiniji od svih i nije tacno da menja radnike svai mesec svakog dana trgujem tu i korektan je od svih to samo zlobnici mogu da napisu ako hoces po pravilu ja sam kupila u lidl vakumiranu cajnu kad dam otisla kuci videla sam pohvatala sve belo jer je celofan bio probusen pa nisam digla toliku djevu od vas pojedini covek ima da dobije pr……