Osim pranja, koje je najvažnije, u slučaju korozije, sva manja oštećenja treba što pre popraviti. Dani kada smo strahovali od pojave korozije već nakon nekoliko godina vožnje novog automobila odavno su prošlost, pa mnogi vozači danas gotovo i ne razmišljaju o tom problemu.
Ipak, to ne znači da rđa više ne postoji. Savremeni proizvođači automobila obično nude garancije protiv korozije i oštećenja boje koje traju šest, deset, pa čak i dvanaest godina (dok je za farbu najčešće tri do pet godina), ali to ne znači da su svi rizici u potpunosti otklonjeni, piše HAK Revija.
Korozija na automobilu – kako najbolje rešiti ovaj problem
Za početak, potrebno je da znate tačno šta je pokriveno ovom garancijom, jer se ona ne odnosi na svaku pojavu rđe na vozilu, iako biste mogli tako pomisliti. Zato je posebno važno proveriti konkretno za svaku marku i model vozila koliko dugo traje garancija i na šta se tačno odnosi.
Na primer, formulacija koju mnogi proizvođači vole da koriste kaže da se rđanje odnosi na perforacije u karoseriji koje su prodrle iznutra ka spolja, a uzrokovane su greškama u proizvodnji ili korišćenim materijalima.
Površinska rđa, s druge strane, često se stavlja u isti koš sa farbom, pa u tom slučaju treba računati na garanciju od tri ili pet godina, a ne 10 ili 12.
Pored toga, neki od njih propisuju i šta se tačno smatra karoserijom, i pritom navode vrata i poklopce motora i prtljažnika, ali s druge strane, ne prepoznaju delove poput branika ili šarki kao njen deo.
Dakle, i u ovom slučaju je posebno važno pročitati sva, čak i najsitnija slova na garantnom listu. Ako svemu ovome dodamo činjenicu da se polovni automobili, posebno automobili stari od pet do deset godina, dovoze i preprodaju više nego ikad, sigurno neće u dogledno vreme manjkati posla za limare, ali i za lakirere koji se bave popravkom pomenutih i sličnih problema, piše HAK Revija.
Korozije, naravno, ne treba se plašiti, ali o njoj svakako treba voditi računa, što potvrđuje i struka.
U slučaju korozije na karoseriji, rana prevencija je u svakom slučaju najvažnija, kako se ne bi otišlo predaleko. Takođe treba napomenuti da je obavezno temeljno pranje vozila kako bi se uklonila sva prljavština i so, uključujući i podvožje. Dalje, bilo bi dobro da se karoserija polira ili premaže voskom dva puta godišnje, kako zbog ultraljubičastih zraka leti, tako i zbog naslaga soli zimi“, objašnjava Drago Novačić iskusni autolimar, za Reviju HAK.
Osim pranja, koje je najvažnije, u slučaju korozije, dodaje, sva manja oštećenja treba što pre popraviti. Rđu treba očistiti i područje premazati kvalitetnim sredstvom protiv korozije, a sledeći koraci su dvokomponentni epoksidni prajmer i sloj boje.
Rđa se, inače, najčešće pojavljuje na ivicama, ili na spojevima dva lima, odnosno na pragovima, ivicama blatobrana ili haube,kao i na ivicama vrata.
Pored toga, čak i najmanja oštećenja nastala, na primer, udarom kamena mogu pokrenuti stvaranje korozije, a posebno je važno znati da ako je automobil oštećen i popravljen, verovatnije je da će se prvi tragovi korozije pojaviti na njemu.
Što se tiče šasije, ponovo važi isto, nakupljanja blata u blatnim rupama sadrže vlagu i zbog toga mogu izazvati koroziju. Drugim rečima, i ovde je čistoća pola bitke.
Šasija pati od mostova, ramena i spojeva karoserije. Zbog svega ovoga, ističe stručnjak, posle desetak godina skoro svaki automobil je dobar kandidat za temeljno pranje i čišćenje i eventualnu zaštitu bitumenom.
Dakle, rđu je potrebno temeljno očistiti, odnosno ukloniti do čistog, potpuno zdravog dela. U nekim slučajevima je neophodno i peskarenje na mestima (u težim slučajevima) ili barem čišćenje četkom (u blažim slučajevima), kao i premaz sredstvom protiv korozije, ili dvokomponentnim prajmerom, i zaštita bitumenom, a sa unutrašnje strane voskom.
Novačić se slaže da se sa uvozom sve više polovnih automobila iz inostranstva javljaju sve češći problemi sa rđom kod lima i oksidacijom kod aluminijuma. Da kupci takvih vozila ne bi imali velike gubitke umesto uštede, pametno je temeljno pregledati ciljani automobil kod profesionalne limarske radionice jer su troškovi kvalitetne zaštite visoki.
Ako se radi po pravilima, to je skup i veoma zahtevan posao koji moraju obavljati isključivo stručnjaci.
Ali osim njih, upozorava, na tržištu danas možete pronaći sve više drugih „majstora“ koji za relativno malo novca samo poprskaju donji deo vozila bitumenom, ali to rade bez ikakvog prethodnog čišćenja. Time ne samo da ne rešavaju problem, već ga samo maskiraju i time uništavaju i mogućnost bilo kakve naknadne kvalitetne popravke. Zato je posebno važno kome poveravate izvođenje ovog i sličnih poslova na limariji.
Izvor: N1
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!



















