Polovina od ukupnog broja službi za katastar je ponovo funkcionalna, nakon računarske sabotaže koja se dogodila 14. juna, saopštio je Republički geodetski zavod.
Prema planu faznog uspostavljanja sistema, završetak testiranja i puštanja u rad preostalih službi u punom kapacitetu predviđeno je do kraja nedelje.
Iz RGZ-a podsećaju da sve državne institucije imaju obavezu da „putem magistrale državnih organa, digitalno obave uvid u podatke lista nepokretnosti i da u te svrhe nije neophodno da građani samostalno pribavljaju taj dokument“.
Ukoliko ipak postoji potreba za listom nepokretnosti u papirnom obliku građani taj dokument mogu da pribave kod javnih beležnika i geodetskih organizacija.
Građani mogu da zakažu termine i podnesu svoje zahteve u vezi sa nepokretnostima u sledećim službama: Aleksinac, Bujanovac, Vlasotince, Vranje, Doljevac, Kuršumlija, Leskovac, Niš, Prokuplje i Svrljigu.
Tokom prve nedelje funkcionisanja nakon sajber napada, operateri Infocentra su obavili 3.020 telefonskih razgovora sa korisnicima, sa vremenom čekanja kraćim od 30 sekundi.
Preko čet aplikacije „RGZ Onlajn podrška“ ukupno 1.100 građana je momentalno dobilo odgovore i informacije koje su im bile potrebne.
Posredstvom digitalnog servisa e-Zakazivanje, tokom prva dva dana od kako je ponovo počeo sa radom, zakazana su 1.174 šalterska termina.
„Podsećamo građane da zakazivanje termina za sastanak sa službenikom katastra nije omogućeno sve dok se ne otklone bezbednosni rizici i pretnje po pravnu sigurnost, i pozivamo ih da sve primedbe Republičkom geodetskom zavodu dostave pisanim putem“, poručuju iz RGZ-a.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!