Kolačići za kokoške – pobednička ideja srednjoškolaca

Učenička kompanija „Koko Strong” iz Srednje škole u Žitorađi osvojila je prvo mesto na Regionalnom takmičenju učeničkih kompanija jugoistočne Srbije održanom u Nišu u utorak. Ovi srednjoškolci se u okviru svoje kompanije bave proizvodnjom kolačića od prirodnih sastojaka koji služe kao dodatak ishrani živine. Ovi kolačići jačaju kosti i preveniraju bolesti nogu kod kokošaka.

Drugo mesto pripalo je kompaniji „Moss Design” koju čine učenici Elektrotehničke škole „Mija Stanimirović” u Nišu koji proizvode slike od stabilizovane mahovine koje čiste vazduh, upijaju teške metale i izvlače vlagu iz prostorije.

Učenička kompanija „Mont City” iz Gimnazije u Zaječaru osvojila je treće mesto sa društvenom igrom čiji je cilj edukacija igrača o ekološkim problemima i klimatskim promenama.

This slideshow requires JavaScript.

Zajedno sa pobednicima ostalih regionalnih takmičenja (jugozapadna i centralna Srbija, Vojvodina i Beograd), ovi učenici će se u maju boriti za titulu nacionalnog pobednika i predstavnika Srbije na evropskom takmičenju najboljih učeničkih kompanija koje će biti održano u julu ove godine u Atini.

Na takmičenju u Nišu svoje proizvode i usluge ponudilo je 30 učeničkih kompanija iz Aleksinca, Bojnika, Boljevca, Doljevca, Leskovca, Niša, Pirota, Surdulice, Svrljiga, Vlasotinca, Zaječara i Žitorađe , a članovi žirija su ocenjivali njihove kompanijske izveštaje, prodajne veštine i jedinstvenost ponude.

Učenička kompanija je najpoznatiji program globalne mreže Junior Achievement koji obezbeđuje osnovno ekonomsko obrazovanje za učenike srednjih škola i sprovodi se širom sveta. Program traje preko cele školske godine a Evropska komisija ga je označila kao najbolji primer preduzetničkog obrazovanja. Učenici koji su „zaposleni” u ovim kompanijama tokom školske godine stiču znanja o tržišnoj ekonomiji i preduzetništvu kroz programe „Dostignuća mladih” i svoju kompaniju vode od osnivanja do izrade kompanijskog izveštaja i zatvaranja kompanije.

Sve učeničke kompanije rade pod stalnim mentorstvom najmanje jednog nastavnika i uz uključivanje poslovnog volontera. Rad nastavnika prevazilazi učionicu, klasičnu nastavu i radno vreme. Vannastavne aktivnosti koje u svoje slobodno vreme nastavnici sprovode sa učenicima često ostanu nevidljive javnosti ali ostavljaju trajne tragove u razvoju učenika, ne samo intelektualnom već i emocionalnom, socijalnom i fizičkom. Program Učenička kompanija je primer takve vannastavne aktivnosti a takmičenja su prilika da se javnosti pokaže sav potencijal koji učenici imaju a nastavnici “otključavaju”.

Takmičenje je realizovala organizacija Dostignuća mladih u Srbiji, uz saradnju i finansijsku podršku NCR fondacije, UniCredit fondacije, kompanije BIG CEE i Ministarstva prosvete.

 

Autor fotografija: Đorđe Radošević

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare