Učenička kompanija „Koko Strong” iz Srednje škole u Žitorađi osvojila je prvo mesto na Regionalnom takmičenju učeničkih kompanija jugoistočne Srbije održanom u Nišu u utorak. Ovi srednjoškolci se u okviru svoje kompanije bave proizvodnjom kolačića od prirodnih sastojaka koji služe kao dodatak ishrani živine. Ovi kolačići jačaju kosti i preveniraju bolesti nogu kod kokošaka.
Drugo mesto pripalo je kompaniji „Moss Design” koju čine učenici Elektrotehničke škole „Mija Stanimirović” u Nišu koji proizvode slike od stabilizovane mahovine koje čiste vazduh, upijaju teške metale i izvlače vlagu iz prostorije.
Učenička kompanija „Mont City” iz Gimnazije u Zaječaru osvojila je treće mesto sa društvenom igrom čiji je cilj edukacija igrača o ekološkim problemima i klimatskim promenama.
Zajedno sa pobednicima ostalih regionalnih takmičenja (jugozapadna i centralna Srbija, Vojvodina i Beograd), ovi učenici će se u maju boriti za titulu nacionalnog pobednika i predstavnika Srbije na evropskom takmičenju najboljih učeničkih kompanija koje će biti održano u julu ove godine u Atini.
Na takmičenju u Nišu svoje proizvode i usluge ponudilo je 30 učeničkih kompanija iz Aleksinca, Bojnika, Boljevca, Doljevca, Leskovca, Niša, Pirota, Surdulice, Svrljiga, Vlasotinca, Zaječara i Žitorađe , a članovi žirija su ocenjivali njihove kompanijske izveštaje, prodajne veštine i jedinstvenost ponude.
Učenička kompanija je najpoznatiji program globalne mreže Junior Achievement koji obezbeđuje osnovno ekonomsko obrazovanje za učenike srednjih škola i sprovodi se širom sveta. Program traje preko cele školske godine a Evropska komisija ga je označila kao najbolji primer preduzetničkog obrazovanja. Učenici koji su „zaposleni” u ovim kompanijama tokom školske godine stiču znanja o tržišnoj ekonomiji i preduzetništvu kroz programe „Dostignuća mladih” i svoju kompaniju vode od osnivanja do izrade kompanijskog izveštaja i zatvaranja kompanije.
Sve učeničke kompanije rade pod stalnim mentorstvom najmanje jednog nastavnika i uz uključivanje poslovnog volontera. Rad nastavnika prevazilazi učionicu, klasičnu nastavu i radno vreme. Vannastavne aktivnosti koje u svoje slobodno vreme nastavnici sprovode sa učenicima često ostanu nevidljive javnosti ali ostavljaju trajne tragove u razvoju učenika, ne samo intelektualnom već i emocionalnom, socijalnom i fizičkom. Program Učenička kompanija je primer takve vannastavne aktivnosti a takmičenja su prilika da se javnosti pokaže sav potencijal koji učenici imaju a nastavnici “otključavaju”.
Takmičenje je realizovala organizacija Dostignuća mladih u Srbiji, uz saradnju i finansijsku podršku NCR fondacije, UniCredit fondacije, kompanije BIG CEE i Ministarstva prosvete.
Autor fotografija: Đorđe Radošević
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!