Kreiranje emocionalnog sadržaja – kako emocije u marketingu privlače pažnju publike?

U današnjem digitalnom svetu prezasićenosti sadržajem, emocija je dominanta kojoj treba težiti. Konzumerizam nije samo čitanje članaka i gledanje raznovrsnih multimedijalnih formi. Ljudi konzumiraju sadržaj, ali se i povezuju sa njim. Dakle, vole one priče i snimke koji imaju moć da ih inspirišu, nasmeju, rasplaču i – jednom rečju, koje mogu da osete.

Ako kao tačnu prihvatimo izreku da je “sadržaj kralj”, onda je bez svake sumnje “emocija kraljica”. Kvalitetan, relevantan i originalan sadržaj je od vitalnog značaja kada želimo privući i zadržati pažnju publike. No, jedna od formi koja čini da se sa svakom temom dublje povežemo jeste emocionalni sadržaj koji iznenađuje svojom neobičnošću. Kako kreirati sadržaj koji izaziva emocije i uspostaviti dublju vezu sa čitaocima i potencijalnim klijentima? Pročitajte!

Moć pripovedanja – storytelling kao strategija

Sasvim je jasno, brojevi, činjenice i konkretni podaci jesu važni, ali ako želite da privučete pažnju ljudi – pričajte priče. Privlačna moć narativa je zapravo sredstvo i cilj u svetu digitalnog marketinga i prodaje. Nije dovoljno reći da nudite pouzdanu i najbolju korisničku uslugu. Da biste privukli pažnju i poverenje svojih potencijalnih kupaca, ispričajte im dirljivu priču o tome kako ste ranije pomogli svojim korisnicima/klijentima da neki problem reše.

U prvom planu treba da budu izjave zadovoljnih kupaca koje inspirišu i pokazuju koliki pozitivni uticaj ima vaš proizvod ili usluga na njihove živote. Jedan od načina da podstaknete ljude da se angažuju jeste i da ispričate svoju priču – to mogu biti anegdote iz poslovne svakodnevice, lekcije koje ste naučili iz izazovnih situacija, problematični trenuci. Neka publika vidi ljudsku stranu vašeg brenda i u kojoj meri su vaša misija i svrha usklađeni sa njihovim potrebama.

Ako ispričate na zanimljiv način o svojoj borbi, strahovima, ali i inspirativnim rešenjima, izazovete saosećanje ili pak radost i nadu – onda nećete biti samo jedna od firmi u nizu koja nešto prodaje. Naprotiv, pokazaćete da iza vaše kompanije stoje ljudi koji isto imaju potrebe, probleme i osećanja.

Emocija kao zajednički jezik

Razumevanje želja i težnji vaše publike je ključno za stvaranje sadržaja koji će biti primećen i uvažen. Prilagodite svoj sadržaj prema emocionalnom stanju ljudi koji vas prate. Ako ciljate na mlade osobe koje grade karijeru i suočavaju se sa neizvesnostima poslovnog sveta, ključ je u kreiranju sadržaja koji nudi savete za karijeru, inspirativne priče i osećaj zajedništva.

Da li se vaša publika sastoji od zauzetih roditelja koji žongliraju sa obavezama na tri ili četiri polja? Ponudite sadržaj koji pruža korisne savete i trikove da im olakšate svakodnevni život. Pronalaženje zajedničkog jezika se u suštini bazira na otkrivanju prave emocije, tj. emocije koja stoji iza potreba i želja vaših pratilaca/kupaca.

Autentičnost i ranjivost – ključevi povezivanja

Ako o nečemu svedoči konzumerizam modernog doba, to je onda činjenica da ljudi čeznu za istinskim povezivanjem. U tom smislu, pokazati brend u autentičnom svetlu najbolji je mogući poslovni potez. Istaknite u prvi plan svoje želje i strasti, bez straha da pokažete i izazite svoju ranjivost i osetljivost. Upravo je autentičnost most do poverenja i lojalnosti koje želite izgraditi i koji će publiku podstaći da se emocionalno angažuje.

Dobar primer su brendovi kojima je naročito stalo do održivosti životne sredine. Kada zagovaraju ekološke prakse i pokreću i sami aktivnosti koje se tiču zaštite životnog okruženja i uključuju to u svoj sadržaj, šalju transparentnu poruku o svom poslovanju. Ovakvim se postupcima podstiču i drugi da istupe i izraze jasno šta je ono što žele i za šta se bore.

Ukoliko vodite prevodilačku agenciju i želite da istaknete profesionalizam i pouzdanost u prvi plan, pokažite lica i emocije svojih prevodilaca. Za prevođenje knjiga potrebna je veština, a nema boljeg načina da steknete poverenje klijenata od priče o tome s kojom posvećenošću se tekstovi prevode.

Vizuelna privlačnost – alat za izazivanje emocija

Ljudi su vizuelna bića i svakako vredi iskoristiti sve moderne vizuelne efekte koji su danas dostupni kako bismo privukli pažnju publike i izazvali emocije. Fotografije i ilustracije su sjajni alati, a moć videa je gotovo pa nenadmašna. Dobro napravljen video ili Reels može da “uvuče” gledaoce u priču, da pokaže na jedan življi način kako vaš proizvod deluje i da, jednostavno, kroz zvuk i sliku izazove snažne emocije.

Kad se lepo smisli i montira, snimak vašeg proizvoda ili usluge može da izazove osećaj luksuza. Krupni plan ukusnog jela ili osvežavajućeg pića bukvalno će probuditi čula. Detaljan panoramski snimak nekog hotela ili destinacije, pokrenuće želju za putovanjima. Suština je iskoristiti sve savremene alate s jasnim ciljem – probuditi osećanja i zadržati klijente u stanju pažnje.

Razgovor i društvene mreže – negovanje emocionalnih veza sa kupcima

Premda je kreiranje atraktivnog emocionalnog sadržaja veliki zadatak, važno je razumeti da je to samo stanica do cilja. Nije dovoljno samo objaviti članke i fotografije ili emitovati video snimke. Pokrenite razgovor tako što ćete odgovarati na komentare na svojim postovima na blogu ili na društvenim mrežama.

Idite korak dalje, pa podstaknite učešće publike u vašem video sadržaju. Društveni mediji su odlično mesto za negovanje emocionalnih veza i izgradnju zajednice oko svog brenda. Na Instagramu, Fejsbuku ili koja god mreža odgovara senzibilitetu vaše publike možete pokazati da vam je stalo do njihovih osećanja i misli. Možete takođe pokrenuti i razna takmičenja gde će vaši klijenti kreirati sadržaj. Iskoristite svaku platformu da se povežete sa ljudima – kroz priču, dijalog i razmenu.

Prihvatite neočekivano i izazovite iznenađenje

Iako je izgradnja poverenja i poznatosti važna, nemojte se plašiti da iznenadite i oduševite svoju publiku neočekivanim sadržajem. Sjajno sredstvo za “razoružavanje” i izazivanje radosti je humor. Iskoristite strateški duhovitost i šale kako biste se povezali sa publikom i izazvali snažne emocije radosti, sreće i tako stvorili pozitivne asocijacije na vaš brend.

Kreirajte sadržaj kojim ćete svesno izazvati jake emocije poput šoka, iznenađenja, nostalgije. Jedan bezbrižan video ili dirljiv članak o detinjstvu je zlata vredan trud, jer može izgraditi snažnu konekciju sa vašim klijentima.

Emocija je put do srca kupaca

Na kraju, jasno je da se namernim i nameskim izazivanjem emocija postiže mnogo. To je put transformacije pasivnih gledalaca u angažovane pratioce i kupce. Izučite kako da kreirate kvalitetan sadržaj za vaš sajt koji će učiniti da se vaša publika smeje, plače, oseća radosno, moćno, nadahnuto da napravi korak i preduzme akciju. Nagrada dolazi u vidu lojalnih klijenata i pratilaca koji vam veruju i koji su duboko povezani sa vašim idejama i poslovnim rešenjima.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare