Lebane, Surdulica, Vlasotince i NALED zajedno pomažu poljoprivrednicima na jugu Srbije

Nestabilnost i nepredvidivost cena, manjak pijaca, nedovoljna tražnja, nedostatak mehanizacije i radne snage najčešći su izazovi sa kojima se suočavaju poljoprivredni proizvođači sa teritorije opština Lebane, Surdulica i Vlasotince. Tržište je pretežno lokalno, pri čemu samo 10 posto proizvođača svoje proizvode prodaje izvan mesta boravka, a svega 2 posto izvozi svoje proizvode u inostranstvo.

Ovi rezultati deo su analize koju je NALED sproveo za potrebe projekta prekogranične saradnje Bolje prilike po meri nerazvijenih područja koji realizuje u tri pomenute opštine i dve opštine u Severnoj Makedoniji. Uz pregled potreba proizvođača, analiza nudi i set preporuka za podršku poljoprivredi i ruralnom razvoju, koje su predstavljene na današnjem sastanku NALED-a sa rukovodstvom Lebana, Surdulice i Vlasotinca.

Kako je istaknuto, unapređenje konkurentnosti u poljoprivrednoj i prehrambenoj proizvodnji, kao i diverzifikacija dohotka i poboljšanje kvaliteta života u ruralnim područjima dva su ključna stuba preporuka u okviru projekta. Prvi uključuje ulaganja u sredstva za rad, marketing i preradu proizvoda, kao i uspostavljanje i jačanje poljoprivrednih udruženja, dok se drugi temelji na podsticanju ekonomskih aktivnosti na selu, podršku mladima, uvođenje i sertifikaciju kvaliteta hrane, organskih proizvoda i drugo.

„Sve tri opštine su posebne, raspolažu specifičnim resursima, autentičnim proizvodima, netaknutom prirodom i drugim potencijalima koji nisu dovoljno prepoznati i promovovisani. To možemo zajedno da menjamo, za početak brendiranjem ovih proizvoda koji su ogledalo vaših opština. Uz finansijsku i stručnu podršku, vlasinski med, vlasotinačke rukotvorine ili povrće iz Lebana imaju kapacitet da postanu prepoznatljiv lokalni brend“, poručila je izvršni direktor NALED-a Violeta Jovanović

Tek nešto manje od 40 posto proizvođača svoje proizvode plasira na pijacama, dok oko trećinu radije bira direktni kontakt sa kupcima. Pored obezbeđivanja mogućnosti da prošire prodaju na druga tržišta, cilj projekta je da se podsticajne mere posebno usmere na razvoj proizvoda po kojima su ovi krajevi poznati i tako stvori šansa za brži razvoj.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

vaš komentar