LESKOVAC – Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacije utvrdilo je da JKP Vodovod iz Leskovca krši prava potrošača jer potrošnju vode meri na neadekvatan način i rešenjem naložilo da se u roku od 60 dana ukloni ova nepravilnost.
Ovu odluku Ministarstvo je donelo na osnovu zahteva za zaštitu kolektivnog interesa potrošača koje je pokrenulo udruženje Narodni parlament iz Leskovca.
Utvrđeno je da leskovački „JKP Vodovod“ radi na štetu kolektivnih interesa potrošača jer prilikom obračuna naknade za utrošenu vodu u stambenim zgradama primenjuje različite kriterijume.
Direktor Vodovoda Staniša Ristić bio je danas na važnom sastanku i nije mogao da razgovara, samo je kratko kazao da navodi u rešenju nisu uopšte tačni i da će se tim povodom kasnije oglasiti.
Naime, korisnicima usluga ovog javnog preduzeća ispostavljaju se računi za utrošenu vodu na osnovu potrošnje očitane na glavnom vodomeru iako u svim stanovima postoje individualni vodomeri.
„Ukupna količina vode očitana na glavnom vodomeru i iznos celokupnog potraživanja raspodeljuje se na pojedinačna domaćinstva shodno broju članova i na osnovu toga se ispostavljaju mesečni računi. Na ovaj način onemogućava se da potrošači prate realan iznos svoje mesečne potrošnje i krše se njihova prava“, objašnjava Borivoje Đorđević, pravnik udruženja Narodni parlament.
Prema odluci Ministarstva, komunalno preduzeće je dužno da prekine sa kršenjem prava potrošača u roku od 60 dana.
Kako u udruženju navode, postupak su pokrenuli zbog velikog broja prijava građana. Takođe, primedbe na ovakav način (ne) očitavanja vodomera dobijali su i iz drugih delova Srbije.
Nadležno ministartsvo donelo je rešenje na osnovu člana 126. i 149. Zakona o zaštiti potrošača („Sl. glasnik RS“, br. 62/2014) i člana 192. Zakona o opštem upravnom postupku („Sl. list SRJ“, br. 33/97 i 31/2001 i „Sl. glasnik RS“, br.30/2010), u postupku zaštite kolektivnog interesa potrošača koji se vodi protiv JKP „Vodovod“ sa sedištem u Leskovcu.
(Kraj)mil
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
STanje u Vodovodu je lose. Plate kasniv 8 meseci. Kada se Mesko slikao u Podrum naselje, izasli smo svi sa prsluci za kamere, a posle su dva radnika postavljaja ivicnjaci a mi smo zatvarali vodu i pecatili smo.
Strasna situacija, Stanisa je samo okacio spisak kuj kolko duguje za vodu i rekao da ce sve napati, a u opstinu ga ne fermaju ic, jer je pre kad je bio direktoru Direkciju zaposlio i zenu i svastiku. On je bio direktor i u Pijac evo dokle su dosle sve tej firme!
Stanujem u ul Nemanjina 5/1 u kojoj vodomer nije očitan već desetak godina delovi zgrade broj5 su dobili duple račune a broja 3 stanari navodno normalne.Insistiramo kao stanari broja 5 Nemanjine uliced da nam se računi ispostave na bazi očitanog stanja ili da se u samoj zgradi ugradi vodomer koji smo spremni da platimo,Pridruzujemo se Narodnom parlamentu grada Leskovca i odluci Vlade srbije u protivnom ukoliko se u roku datom od strane nadleznih ne otklone rezultati predlazemo radikalne mere .
sad će se svi vi pridružite na parlamenat kad vi dodje Muljna Pogatča.
Vrhunac svega je kupis nov vodomer TELEOPTIK i oni nece da ugrade vec treba da se bazdari i daju ti neki krs sa izmenjenim prenosom i zupcanicima da meri duplo vise.a nov je bazdaren sa plombom ali on ne vazi-STRASNO
Takvo čitanje se radi već godinama. Niko tu nije toliko oštećen. To nisu kuće pa da neko zaliva baštu i ima ogromnu potrošnju. Stanari zaista troše vodu po članu. Penzioneri su najugroženiji jer troše manje vode od mlađih ljudi ali kad se podeli račun nije to mnogo velika razlika po domaćinstvu. Mi leti plaćamo vodu preko 2500 dinara. Velika bašta. :-\
I u Surčinu su isto greškom meni nakalemili komšijinu potrošnju za avgust 2015g pa mi je potrošena voda 225 kubika a račun samo za vodu 11.230 din.