U potpisu: Palim za otadžbinu Nezahvalne generacije Leskovčana

Leskovčani stogodišnjicu oslobođenja grada danas proslavili po kafićima i kladionicama, tik uz spomekim palim dedovima u Velikom ratu

Stota godina oslobođenja Leskovca u Prvom svetskom ratu danas nije obeležena nigde u gradu na Veternici, a sećanja na one koji su svoj život utkali u temelje i slobodu Leskovca bačeno je na ruševinama zaborava.

Tačno pre sto godina,  7. oktobra 1918. godine, oko podneva,  srpska vojska je sa sveznicima promarširala glavnom ulicom Leskovca.

Toga dana završena je okupacija i bugarizacija ovog prostora. Tog 7. oktobra u Leskovac su ušli delovi Dunavske divizije srpske vojske i francuska konjička brigada Gambeta. Nakon tri godine provedene pod teškom i krvavom okupacijom bugarske vojske, Leskovac je napokon bio slobodan. Tri dana nakon oslobođenja u Leskovcu je smešten Štab Prve armije na čelu sa Vojvodom Petrom Bojovićem. Dan oslobođenja grada ujedno je i dan kasarne u Leskovcu koja nosi ime Petar Bojović”, podseća kustos leskovačkog Narodnog muzeja Nebojša Dimitrijević.

Jedino je gradski Pokret dveri, u privatnoj režiji, položio venac na spomen obeležje u centru grada

Dok su prošle godine, na  ovaj dan položeni venci i dodeljena priznanja istaknutim pojedincima  na spomen obeležju junacima iz Prvog svetskog rata u centralnom gradskom parku, stogodišnjica oslobođenja Leskovca danas niko nije ni pomenuo.

Ovakvi datumi su i prilika da progovorimo o herojstvu i vrlinama srpskih vojnika, ali i o tome koliko puta su nas osvajali, razarali, uništavali, a mi se oslobađali i uzdizali. Međutim, Leskovčani ovaj dan svečano proslavljaju u kladionicama i kafićima po centru grada nedaleko od spomenika posvećenom Srbima, Leskovčanima, palima tokom Velikog rata od Afrike do Mađarske. Nesvesni svoje istorije, žrtve koje su morali da podnesu njihovi dedovi po gudurama Albanije i Grčke, oni su osuđeni da svoju istoriju iznova i iznova ponavljaju”, razočarano komentariše ovaj istoričar.

Svoje izlaganje o današnjem danu završava citatom: “Slava srpskom seljaku, heroju koji je srušio cetiri carevine, a naša sramota zbog kulture zaborava i posipanja pepelom”.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

26 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Krajincanin
07.10.2018. 14:00

Pa nama kao naciji je velika mana jer ne znamo svoju istoriju, i to nas mnogo kosta. Kad bi je znali, nebi nam se desavalo to sto nam se desava. Da drzimo do sebe nebi isli na koncerte Dina Merlina, ja i moja zena ne idemo a koliko Srba idu? Mnogo, a on je govorio najruznije o Srbima.

Žika Seljak
07.10.2018. 14:18

Pa znate kako, to je Vaš novinarski subjektivni osećaj, mogli ste da napišete i
da su se bavili nekim drugim aktivnostima. Dok su neki ljudi proslavili po kafićima i kladionicama, neki smo proveli ispod foliju berući paprike, a i pripremajući se za sezonu kupusa… 😉 Mada, kad bolje razmislim, u pravu ste, mi se tu na računamo jer nismo Leskovčani nego selci (gradu Leskovcu pripadamo samo teritorijalno dok se uberu porezi i takse).

p
08.10.2018. 20:06
Odgovor za  Žika Seljak

Jeste, ali ne baš do kraj… Podosta vas ima u graCkoj upravi, sasvim legitimno, jer su vaši na vlasti

Žika Seljak
08.10.2018. 21:15
Odgovor za  p

Koji su toj „naši“ i koji su pa“vaši“? Mož kad dođu tija „vaši“ procveta opština jer će tad vas uglavu u gracku upravu…

Beli Listic
07.10.2018. 15:01

Pa kako se doktor medicinskih nauka sa cuvenog medicisnkog fakulteta iz Nisa nije setio da prigodno obelezi ovaj datum? Nekada je glavnokomandujuci u vojsci bio vojvoda Petar Bojovic, danas Aleksandar Vulin. Iace kustosu Dimitrijevicu svaka cast, jedan od retkih obrazovanih ljudi u tom muzeju u Leskovcu.

Crveni Listic
07.10.2018. 15:34
Odgovor za  Beli Listic

Taj kustos je ….., govori tri jezika, vratio se iz inostranstva nazad ovde, sta ti to govori o njemu? Da je imao malo pameti ostao bi napolju, samo ti njega slusaj!

Beli Listic
07.10.2018. 19:38
Odgovor za  Crveni Listic

Pre cu slusati njega, koji je posteno diplomirao arheologiju, nego li ljude koji kupuju doktorate. Pozdrav.

Deki
07.10.2018. 23:07
Odgovor za  Beli Listic

Kako ti sa sigurnošću moćeš da tvrdiš da je neko arhologijju ili bilo koji drugi fakultet završio pošteno ili nepošteno?

o
08.10.2018. 20:11
Odgovor za  Deki

Tako što se na arheologiji, istoriji, prirodnomatematičkim fakultetima traži znanje za razliku od ostalih gde se traži mamino i tatino imanje…

Bote
07.10.2018. 16:13

A gde su ovi iz lokalne samouprave? Uspali se

Crna rupa
08.10.2018. 08:10
Odgovor za  Bote

Zabranili im da pominju taj datum.

Dalibor
07.10.2018. 16:58

U Leskovcu proslavljaju u kladionicama i bastama…, a kako u Beogradu? Vlast ovde ne organizuje nista a u Beogradu, zarad dodvoravanja zapadu, organizuje paradu ponosa. Nasi ocevi za taj dan i ne znaju, vise im je u secanju 29.11.43 tzv. „svinjokolj“ u vreme najveceg posta, kada se kako kazu najbolje zivelo a Srbi kao narod najvise satanizovani… Jadna li si nam majko Srbijo.
Svaka cast DVERIMA!

Vojvoda
07.10.2018. 18:22

Kad ga nije odlobodila moravska difizija ondak nista. Mi za nju samo znaemo.

Cujte Srbi
07.10.2018. 18:30

Istoricari jos istrazuju sta je navelo srpske pobednike u Prvom svetskom ratu da uniste svoju drzavu i stvore onu koju je Jovan Ducic nazvao fatamorganom.Vojvoda Zivojin Misic,izjavi,,Srpski vojnik i srpski vo treba da dobiju zajednicki spomenik na terazijama,,.To sto oni gore ne zele da obelezavaju stogodisnjicu zavrsetka Prvog sv.rata,to je i donekle razumljivo.kako?kad su im dedovi i ptadedovi bili na suprotnoj strani.Ali zasto mi ne obelezavamo ovaj dogadjaj kako dolikuje?Zasto zaboravismo,ili ne znamo sta je srpski vojnik,srpski seljak,srpska majka i sestra,srpska mlades..za nasu slobodu ucinise.Jes vala,,kako postujes svoje pretke,tako ce i tebe tvoji potomci,,

Iko
07.10.2018. 22:47
Odgovor za  Cujte Srbi

Dokle cete objavljivati komentare ovog kretena? Uozbiljite se malo, renome vam zavisi i od toga sta se moze procitati i u komentarima vasih citalaca.

Tako je,zabraniti...
08.10.2018. 09:53
Odgovor za  Iko

..sve sto je drugacije,sve sto je istina.Lepo rece nas predsednik,,postoji,,unutrasnji neprijatelj,,Slazem se.Taj neprijatelj je ISTINA ili ZNANJE.NEZNANJE ili NE ZNANJU je ,,vrlina,,Jer neznanje stvara strah,gubi se svojstvo moralnosti,..ma gubi se svoje JA.A,i sta ce nama znanje,kad je nama lepo,tj.RUZICASTO.

Herceg
07.10.2018. 23:22
Odgovor za  Cujte Srbi

Gospodine Čujte, ovaj drugi spomenik, koji je predlagao Živojin Mišić, trebalo bi napraviti po vašem liku.

Baš smo volovi
08.10.2018. 12:25
Odgovor za  Herceg

Herceg, ti se šališ, ali nisi daleko od istine. Današnji Srbin koji ostaje bez kuće, krvari, gladuje, rmba bez ikakvih prava, ide u ratove ko na svadbu, za interese vladara, je ništa drugo do vo, volina. Tokom i posle I sv. rata nije bilo srpske kuće bez crne marame, suludo se ginulo, suludo se bežalo preko prokletija, a taj užas se danas predstavlja kao mudro vođstvo vojnog vrha…Pogledajte, sve je kao danas. Tada su pljačkali Karađorđevići i njihovi ljudi, nakon toga crveni buržuji koji su potamanili svakog iskrenog komunistu, posle toga došao Slobizam sa svojojm bulimentom pljačkaša, pa nesrećni DOS, pa sada neoradikali…nema tu kraja.

Vladimir
08.10.2018. 17:21
Odgovor za  Herceg

Tako je, to je pravi srpski VO. Živi u prošlosti, uporan sa dokazima kako Francuzi, Englezi, Rusi treba da nam budu zahvalni što smo ginuli i da nam na osnovu toga omoguċe da živimo u istorijskoj utopiji. Da nas priznaju za veliku pobednicku naciju, za ubermenš koji moraju biti poštovani zbog svog hrišċanskog podvižništva, kada su bili ubijani kao zečevi, da danas, u XXI veku malo ili nimalo rade a da žive i uživaju kao, recimo, Nemci.

Zoro
07.10.2018. 22:54

Molim redakciju Jugmedije da pre nego sto nesto objave provere informacije o nekoj osobi ili nekom dogadaju.Nesa Dimitrijevic nije istoricar vec arheolog!Na Filozofskom fakultetu u Beogradu pored departmana za Istoriju postoji i departman za Arheologiju!Arheokog je osoba koja se bavi praistorijom,tj od 2500000 g.p.n.e do 3000 g.p.n.e. kada pocinje istorija.A da se svako svacim moze baviti odavno je poznata cinjenica u Leskovcu i Srbiji!

Nesa
08.10.2018. 08:15
Odgovor za  Zoro

Cim toliko znas o njemu i praistoriji verovatno ste kolege u muzeju. Nesa Dimitrijevic ima i licencu za turistickog vodica i bavi se tim poslom pa bi valjda trebao da zna nesto o Leskovcu i posle 3000 gpne, a i stvar je ljubavi prema svom gradu i opste kulture znati za ovakve vazne datume. Takodje, arheologija moze biti i srednjevekovna, i industrijska arheologija, arheologlija prvog svetskog rata. Mnogi kao ti rade u muzeju, ali i dalje ne poznaju muzej.

Zoro
08.10.2018. 09:24
Odgovor za  Nesa

Dragi Neso,voleti Miru Ninosevic u kolegijalnom smislu je lepa stvar!Ne verujem da kod tebe postoji ljubav ka ovom gradu,vec zelja za medijskom paznjom.Verujem da i Sevda gaji istu ljubav prema gradu kao ti.Verujem da si o podeli arheologije cuo od Veroljuba,covek je svestran…:-)

Zažuljenko
08.10.2018. 10:04
Odgovor za  Nesa

Zoro i Neša, čim ste obojica toliko zadrti i selski samouvereniu ispravnost svojih stavova, onda ste obojica na budžetu. Živite na račun siromašnih građana i prepucavate se preko portala. More, sve bi ja vas najurio!

populizam vs. skepticizam
08.10.2018. 08:52
Odgovor za  Zoro

Dragi gdine Zoro,
Barem potražite definiciju pre nego što napišete bilo šta.
Arheologija je jedna od samostalnih istorijskih nauka i razlikuje se od drugih po načinu prikupljanja i proučavanja izvora – iskopavanjem.
A da se svako bavi svim i svačim to se slažem… Doktor je u politici i ne zna medicinu, još ga birate. Užas!!

Zoro,skini masku...
08.10.2018. 10:01
Odgovor za  Zoro

..s ociju.Aman ljudi,razori vas ,,virus A.V.,,tj.bitno je sta ja kazem,a ne sta drugi misli.Pa ovde nije rec o N.Dimitrijevice,ovde je rec o njegovom predivnom tekstu.Zoro,Zorke,Zorule..sta Vi mislite o 7.Oktobru,o danu oslobodjenja naseg grada u Prvom sv.ratu.Sad ispade V.Nesic je u pravu,sto ne zeli komentare na njegovo pisanije,jer vise se pise o njegovom kutretu i sakou,nego li o sustini teksta koji nam ponudi.Mada..?

P
08.10.2018. 20:22

Neki smo u mestu gde se trenutno nalazimo skromno, u portama manastira i crkvi paljenjem sveća obeležili 07.10. – dan oslobođenja grada u IWW, kao što ćemo obeležiti i 11.10. – dan oslobođenja grada u IIWW, samo to nismo objavljivali po društvenim mrežama i portalima…