Lideri opozicionih stranaka: Ova vlast ne vidi ni Leskovac, ni Beograd već samo profit i kvadratne metre

Koliko se i da li se Leskovac vidi iz Beograda, pokušali su večeras da odgovore lideri  i narodni poslanici opozicionih stranaka Zdravko Ponoš, Nebojša Zelenović, Zoran Lutovac i Robert Kozma, na tribini Regionalne informativne agencije Jugpres, koja je održana u lokalnoj kafani Čaršija, zbog otkazivanja prostora u gradskim ustanovama.

Predsednik Pokreta Centar SRCE Zdravko Ponoš odgovarajući na pitanje koliko se vidi Leskovac iz Beograda rekao je da zavisi ko gleda, jer „ako gledamo mi obični ljudi, podjednako se dobro vidimo, a ako gledamo kako vlast gleda ova vlast iz Beograda ne vidi ni Beograd“.

„To je vlast koja ne vidi ni prošlost, ni budućnost, to je vlast koja vidi samo sadašnjost, a to znači da vidi samo profit i kvadratne metre, oni ne vide ni tradiciji ni budućnost i onda nije ni čudo što ne vide Leskovac što ne vide Beograd“, kazao je Ponoš.

Smatra da nije važno da li je to Leskovac, Valjevo, Kraljevo, pitanje je ko je uzeo posao domaćina i da ti ljudi koji su domaćini u ovom momentu i u Leskovcu i u Beogradu i u Srbiji generalno, to je ista ekipa.

„Kao što rekoh, oni sve hoće sada i odmah samo za sebe i zato smo tu gde jesmo. Tamo gde se stvara višak vrednosti, tamo gde se stvaraju vrednosti koje mogu i treba da se oporezuju da od toga ljudi koji tu žive imaju neku korist. Mi živimo u sistemu gde centralna vlast uzme sve i onda vraća nešto na kašičicu kao da je to nešto što su oni stvorili, uzme i opljačka i onda da nešto kao milostinju tako su radili s penzijama, tako rade s porezima, tako rade sa svim ostalim i zato smo mi jedno društvo koje je u procesu ozbiljne depopulacije, društvo koje se beogradizuje ne zato što to hoće Beograđani, nego zato što vlast ne vodi razumnu regionalnu politiku“, naglasio je lider Pokreta Centar SRCE.

Rešenje vidi u tome da se izaberu nekoliko stvari gde ćemo da kažemo „evo u ovome ćemo biti konkurenti, u ovome ćemo biti bolji od ostalih i od komšija i od ostalih u Evropi“ i da je to je jedan element pametne specijalizacije, a drugi je „Hajde da viidmo po čemu pojedini regioni u Srbiji mogu da budu uspešni i bolji od ostalih.

„I to je neko pametan seo i napisao ali to ovoj Vladi ništa ne znači, a to je pametan pristup, to je način da se Srbija ne prazni, da ne odu svi u Beograd i to u Beograd kao prolaznu stanicu za put u svet. Ne radi se ovde ni o kakvom odnosu Beograđana i ljudima koji danas žive u Beogradu, malo je onih koji su Beograđani, treća generacija, sve ih je tu donela neka nevolja neki ratni vihor ili potreba da se uspe, da se napravi nešto više u životu u jednoj i taj pokušaj da se pravi tenzija između Srba i nesrba, između Beograđana i onih koji su u unutrašnjosti, pa to je taj radikalsko sad naprednjački mehanizam, podela društva, oni mogu samo tako da vladaju“, smatra Ponoš.

Poručio je okupljenim građanima da ne dozvole da nas dele po toj osnovi jer je to jednako loše i ružno i u Beogradu i u Leskovcu.

Predsednik Demokratske stranke i šef poslaničke grupe Zoran Lutovac pokušao je da objasni razliku između izbornih uslova i izbornih pravila, uzevši za primer da su izborni uslovi ovo večeras što imamo u Leskovcu.

„Ovo su vam uslovi, da ne možete da održite tribinu u jednoj ustanovi, gradskoj ustanovi nego morate da idete u kafane, vratili su nas više od 200 godina unazad, ovo su vam uslovi. Kafane jesu bile institucije demokratije u Srbiji i mislili smo da će i 21. veku postojati neke druge institucije, vratili su nas 200 i više godina unazad, uskoro ćemo se kao i nekada nalaziti ispod hrastova gde ćemo održavati skupove jer nećemo moći da ih održimo tamo gde bi trebalo da ih održavamo, eto to su vam izborni uslovi“, poručio je Lutovac.

Na pitanje koliko se vidi Leskovac iz Beograda odgovorio je da se ne vidi od Aleksandra Vučića, i obrnuto.

„Vi Leskovčani ne vidite Beograd od Aleksandra Vučića, on je generator svih problema i ključna podela danas u Srbiji jeste na one koji podržavaju njega i one koji žele normalnu uređenu državu, u tome je danas ključna podela“, rekao je on.

Lutovac smatra da ne postoje lokalni izbori, da ne možemo imati decentralizaciju bez decentralizovanih izbora i da je ono za šta se oni zalažu da lokalne izbori odvoje od parlamentarnih i od predsedničkih.

„Da vi stvarno birate vaše ljude ovde u Leskovcu a ne da birate eksponenta Aleksandra Vučića, moramo da se izborimo pre svega za slobodne medije, da ljudi znaju da imaju neki izbor, ovako samo čuju jednog čoveka i o nama čuju samo iz njegovih usta, mi nemamo priliku da se predstavimo, vi bi trebalo da birate vaše predstavnike a onda sami da odlučujete šta ćete da gradite ovde, moramo to zajedno da menjamo, to će biti dobro i za vas i za sve u Srbiji“, kazao je Lutovac večeras u Leskovcu.

Narodni poslanik iz „Ne davimo Beograd“ i Zeleno – levi front Robert Kozma pozdravio je na samom početku svog izlaganja ljude koji traže „kartu više“, odnosno one koji nisu imali mesta da tribinu slušaju u kafani i pohvalio vlasnike na hrabrosti što su im ustupili prostor.

„Ja mislim da ova vlasti isključivo viidi samo svoj interes, oni vide isključivo način da zarade da steknu profit i to koristeći novac građana, izvlačeći iz javnih fondova iz budžeta novac kako bi zapravo njihovi takozvani investitori mogli našim novcem, novcem građana da navodno investiraju i da zarađuju tako da ova vlast ne vidi ni Beograd ni Leskovac, ni Suboticu, ni Bujanovac, ni Novi Pazar, nego vidi isključivo samo svoj interes i to je ono oko čega mi moramo da se okupimo da to sprečimo, da kažemo ne može više to“, naglasio je Kozma.

On je istakao i da se do sada možda o Leskovcu nije moglo čuti u Narodnoj skupštini, ali da od kada je Nebojša Cakić ušao u parlament kao narodni poslanik ispred koalicije „Moramo“ i te kako se čuje o problemima Leskovca.

„I to se čuje tako da su morali jedno tri flastera minimum da mu svaki put zalepe kada govori, tako da budite ponosni, Leskovčani imaju svog poslanika“, poručio je Kozma.

Kozma je rekao i da u svakom gradu u Srbiji imamo tri krize oko kojih moramo da se okupimo da bismo ih rešavali i da to mora biti politika okosnice oko svih nas ukoliko želimo da se izborimo za Srbiju kojom ćemo se ponositi.

„Radi se o tome da imamo ekološku, ekonomsku i otete institucije u Srbiji. Rešenja postoje i mogu da se primene kada bi vlast radila u interesu građana“, smatra on.

Šef poslaničke grupe i kopredsednik stranke „Zajedno“ Nebojša Zelenović zaključio je sa pitanjem da li možemo da zamislimo kako bi izgledao Leskovac sa slobodnomislećim građanima koji počinju da odlučuju sami o svom novcu koji inače plaćaju i daju u gradski budžet.

„Svaka osoba, svaki grad, opština može da procveta, ljudi da postanu samosvesni, odgovorni, ozbiljni i na kraju tako osvajaju slobodu“, poručio je Zelenović.

Zelenović smatra da treba sagraditi način da se nađu dobri motivi za borbui da mogu biti neki lokalni referendumi.

„Vi time povežete građane i njihova prava sa njihovim obavezama, odnosno obavezu plaćanja poreza na imovinu sa pravom da o tome odlučuju i meni je strašno žao mi smo to radili u Šapcu skoro 6 godina, za to vreme se utrostručila naplata poreza na imovinu, to znači da je potencijal za tu vrstu prihoda u lokalnim samoupravama 5 puta veći nego što je danas i to su teme koje mogu da zainteresuju svakog građanina Leskovca ili bilo kog drugog grada ili opštine u Srbiji“, objasnio je on.

U uvodnoj reči novinar JUGpressa i moderator tribine Ivan Spirić rekao je da smo svedoci da su imali sa organizacijom i da je najveći problem bio prostor.

„Mi smo tražili od LKC-a, oni su odgovorili u startu da u tom terminu imaju već nešto dogovoreno i tu nije bilo problema što se nas tiče, ali smo tražili Centar za stručno usavršavanje, rekli su da nema problema i da može da se održi tribina. Dobili smo čak i predračun od njih u sredu, a onda je uveče u 19 časova stigao mejl na kome su oni otkazali i rekli da ne mogu da nam daju prostor i da mi pokušavamo čak i da ih zloupotrebimo jer oni ne drže političke tribine, skupove nego se bave samo obrazovanjem što nije tačno jer kod njih su političke stranke organizovale svoje promocije, imale su svoje skupove a s druge strane u našoj prijavi je i pisalo ko će da budu gosti i šta je tema tako da ni o kakvoj zloupotrebi ne može da bude reči“, naglasio je Spirić.

Kazao je da je problem pokušala da reši i Odbornička grupa „Za Leskovac zajedno“, tražeći skupštinsku salu ali i njih su iz nekog razloga odbili i rekli su da odbornička grupa ne može da drži promocije u skupštinskoj sali.

„Rekli su im da se tu samo drže sednice Skupštine i na kraju smo našli ovako jedno lepo rešenje „Kafanu“ jer svi vi, pogotovo Leskovčani, znamo da, naročito između dva svetska rata, kad je Leskovac imao nekoliko stotina kafana, da se privredni i kulturni život odvijao u kafanama i da su mnoge lepe stvari krenule upravo iz kafane“, istakao je Spirić.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

10 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
Kresoja Bill
01.04.2023. 06:46

Da, ništa ne valja. Slušajući ovog Nato stipendistu koji je smjenjivao dokazane ratne komandante i uništavao vojsku, a uz to ima i Hr pasoš, sve je jasno. Niš bolji nije ni Djikijev činovnik Lutra, redovno prima apanažu zato što je razjurio sve i uništio DS.
Pa gospodo opozicionari, dobili ste mnogo, mnogo više no što ste vi drugima u vaše vrijeme dali. Kada većina upravlja manjinom e to vam je demokratija. A vi zagovarate diktaturu, da manjina upravlja većinom. Narod vam je da nogu u zadnjicu a Vučića da ljubite, spustio vam celzijus pa sada možete pljuvati.

Nikolic Zoran
01.04.2023. 16:45
Odgovor za  Kresoja Bill

E moj kresoja kolko se vidi kad je covek nepismen kolko se oseca mrznja prema svom narodu a to mogu da urade radikali kao sto si ti. Mrzis coveka sto ima hrvatski pasos pa sto ne mrzis svog vodju bosanca koji vodi poreklo sa siptarske strane. Zasto mrzis ove ljude pa oni ti nisu prodali Kosovo nego vi radikali. Vas vodja hoce da zavadi narod da brat sa bratom ne razgovara da li to normalno. Razmisli dobro kad nesto zelis da napises.

Kresoja Bill
02.04.2023. 08:14
Odgovor za  Nikolic Zoran

Ja govorim o onima koje ti voliš a uništilu su sve u Srbiji, pokrali, privatizovali, otpustili radnike, poshekli mašine u staro željezo, zatvorilu državne banke i navukli nam zelenaše i sektaše. Ovdje nije riječ o pismenosti no o faktima koje tvoj botovski (ne mašinski) mozak ne konta.
Alu neka, imaš pravo navijati za svoje, to se tako radi u demokratskim zemljama uz punu slobodu štampe

pera
02.04.2023. 12:45
Odgovor za  Kresoja Bill

On nije smenio ni jednog ratnog komandnta. Niri je prodavao tenkove. To se lako da proveriti ko je, i videćeš da je to učinio Vučić. To je u nadležnosti vlade, a ne Načelnika GŠ. Srbiju je prodao Milošević i ministar informisanja, Vučić koji je, dopk su naši momci ginuli na Kosovu, on dobio stan od 120 kvadrata. Žutokljunac sa 28 godina, bez radnog staža. Srbiji nema spasa. Bosanac, čiji je deda poginuo od Gvozdenog puka, jer je ratovao protiv nas, sada drži kriminal u svojim rukama. Škole su urnisane. Nema pismenih. Ljudi su gladni i ucenjeni. Stari.,Mladi beže glavom bez obzira. Pobećiće i on kada Srbiju dovoljno zaduži, a već je Black stone kupio naše dugove od MMF-a. Mi nismo više naši. Prodati.

za kresoja bili
02.04.2023. 19:29
Odgovor za  Kresoja Bill

Prestanite da pricate pricu da su drugi krivi. Vi i samo vi. Slobodan Milosevic, Vojislav Seselj i Vuk Draskovic. Oni su proizveli Vucica. Djindjica ste ubili, Tadic je izgubio jer je to zasluzio. Ali Vucic je i bice najveca nesreca Srbije.

mile
01.04.2023. 23:35
Odgovor za  Kresoja Bill

Koja si ti budaletina. Ajde idi iza zgrade i u’vati prvo drvo na koje naidjes i drzi ga da ne padne, keve ti.

Kresoja Bill
03.04.2023. 08:57
Odgovor za  mile

Prvi vod druge čete pljačkaškog baraljona na položaju, samo tuče. Vaš jad i beda je u dijametralnoj suprotnosti sa vašom snagom. Ode vam Milo junaci, a bili ste braća po mržnji i braća u pljački.

botovi ne brane anu
04.04.2023. 09:21
Odgovor za  Kresoja Bill

Ne vadi se na Mila. Raspitaj se dali je srpski Jakov spreman.

glavni zgubidan srbije
01.04.2023. 08:42

Jeste neki dan unazad je pricao da ce se pojacati ulaganja u juznu Srbiju, sinoc je forsirao centralnu Srbiju… prica i prica, sta vise niko nista ne razume. Stvara Drzavotvorni blok da bi sacuvao svoje d.pe, prodaje Kosovo, gde cenu licitira nekakvom gluposcu koju je nazvao Zajednica srpskih opstina. Nezna dali je na istoku ili na zapadu, na oblacima ili pod zemljom.Nikako nemogu da shvatim kako se ne umori od praznih prica. Nikako nemogu da shvatim dali neko ili on analizira izgovorena sljaputanja.
Cujem sada deli nekakve vojne pozive rezervistima, a kaze da nam je vojska druga ili treca u armiji. Ne uznemiravaj Vucicu moju decu vojnim pozivima. Ja necu da budem vojnik, ima ljudi koji to rade za pare i smatram da treba da ih posteno platis.
Nemogu da se ne osvrnem na poljoprivredu koju je u potpunosti unistio. Prasici ziva vaga 500 dinara. Znate li koliko je zakorovljenih njiva u okolini Leskovca.
I na samom kraju da kazem. Naucuo ga Djilas, kakve su banke na Sejselska ostrva. Pun je ko brod. Oko sebe je okupio oni koji vole pare i samo pare. On je glavni, drugi je Orlic.

lenka s kosova
01.04.2023. 13:10

NOVINARKA n1 poreklom sa Kosova / n1 je namerno napisano malim slovima/ pita Vucica, a on rezi ko ovcaski pas kad mu napadaju stado.
Ako narod sa Kosova ne sme ništa da pita…
Odakle pravo Vama predsedniče svih građana, da samo Vi imate pravo da govorite o narodu sa Kosova….
Da li ste možda Vi sa Kosova…