Ministar finansija Siniša Mali izjavio je danas da će 22. decembra biti potpisan sporazum o izgradnji brze pruge Beograd-Niš, navodeći da se nastvalja sa politikom ravnomernog regionalnog razvoja Srbije.
„Kada je regionalni razvoj u pitanju, nema grada i mesta u kojem u proteklih 10 godina nije urađen neki kilometer lokalnih puteva ili da nije ulagano u magistralne puteve, fabrike, radna mesta, životnu sredinu, vrtiće, škole, bolnice. Potrudili smo se da razvijamo svaki kraj naše zemlje i da nam cela zemlja ide napred“, rekao je Mali u Skupštini Srbije, a piše Tanjug.
On je naveo da je u proteklih 10 godina otvoreno 250 fabrika, kao i da je nezaposlenost rekordno niska.
„Uradili smo i južni i istočni krak Koridora 10 kako bi taj deo Srbije učinili dostupnijim i atraktivnijim (za investitore), rekao je Mali odgovarajući na kritike da se ne ulaže u jug Srbije“, kazao je Mali.
Navodeći da će za desetak dana biti potpisan sporazum za izgradnju brze pruge Beograd-Niš, Mali je rekao da će to biti dodatni podsticaj za razvoj juga Srbije i cele naše zemlje.
Mali je komentarisao i predloge opozicije da treba uvesti porez na ekstraprofit za kompaniju Ziđin, rekavši da oni koji to govore treba da kažu kako je takođe moguće da zbog toga investitor napusti Srbiju i da više hiljada ljudi ostane bez posla.
„Ziđin zapošljava 7.000 ljudi na istoku Srbije. Da li smo zaboravili kako je to izgledalo pre 10 godina? Prosečna plata u toj kompaniji je danas 110.000 dinara. Zamislite kada takvom invesitoru kažete nama se snilo, pa i milo da uvedemo porez na ekstraprofit, a oni kažu, hvala lepo, mi odosmo iz Srbije“, rekao je Mali.
Ministar je upitao ko bi u tom slučaju preuzeo odgovornost.
Mali je tokom rasprave rekao i da je u Srbiju do novembra uloženo četiri milijarde evra direktnih stranih investicija.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Krajem 80-ih godina sam dao nepovratno 2 plate za Miloseviceve brze pruge i za regulaciju recnih tokova. Jos tada mi je jedan radnik na zeleznici rekao da od toga nece biti nista. Nisam verovao, ali je ipak bilo tako. Ostala je pruga koju je gradila jos Austro-Ugarska, a do Leskovca danas ne dolaze ni putnicki vozovi. Pored nove i jos uvek nezavrsene zeleznicke stanice, koju je Milosevic otvorio, prolaze kineske teretne sklopocije koje i kokoske preticu.