Poslanica Narodne stranke Marina Lipovac Tanasković izjavila je danas da Srbija „skupo plaća male brzine vozova“, jer će 230 kilometara deonice Beograd-Niš na kojoj će vozovi saobraćati 150 kilometara na sat koštati 2,8 milijardi evra, odnosno 12 miliona evra po kilometru, što je cena po kojoj se u svetu grade pruge kojima vozovi saobraćaju 300 kilometara na sat.
„Prioritet države je gradnja infrastrukturnih projekata, jer uz velike investicije idu i velike pare, ali i mali brojevi koji se tada ne primećuju. Mali procenat od velikog iznosa znači ruke do ramena u narodnom ćupu od meda“, rekla je Marina Lipovac Tanasković na sednici Skupštine Srbije.
Marina Lipovac Tanasković je istakla da se Narodna stranka se zalaže da se u Srbiji gradi ali da se narodne pare ne rasipaju.
„Pruga Niš-Dimitrovgrad na kojoj se nedavno prevrnula cisterna sa opasnim materijama proglašena je 2018. godine za najopasniju prugu u Evropi. Tada je izdvojeno 268 miliona evra za rekonstrukciju koja se do danas nije dogodila. To pokazuje neodgovornost vlasti nesposobne da uradi dokumentaciju i da uđe u tendersku proceduru po pravilima međunarodnih finansijskih organizacija i da se infrastrukturni projekti rade isključivo ako nema tenderske procedure i transparentnosti i samo direktnim dogovorima sa kompanijama iz Kine koje za podizvođače biraju firme bliske vlasti u Srbiji“, dodala je Marina Lipovac Tanasković.
Poslanica Narodne stranke je navela da je na dnevnom redu parlamenta i izveštaj o postupcima javnih nabavki, i upitala „gde su javne nabavke u infrastrukturi“.
„Postoje samo direktni dogovori. Svi projekti koji su nabrojani u skupštini – obilaznica oko Beograda, Moravski koridor, Fruškogorski koridor, tunel do Pančeva – sve su to direktni dogovori. Ukoliko se i pojavi častan policajac ili tužilac koji će ukazati na nezakonite radnje i korupciju, on biva ućutkan, progonjen i degradiran, kao što se nedavno dogodilo povodom gradnje industrijskog železničkog koloseka od Železničke stanice Stig do Kostolca“, dodala je Marina Lipovac Tanasković.
Marina Lipovac Tanasković je istakla da nije urađen Plan razvoja Srbije, koji je ključni dokument za određivanje pravca razvoja Srbije, pa nije jasno ko odlučuje koja deonica pruge će se raditi.
„Infrastruktura se gradi za ljude, ali državi su važne samo investicije i pare, a ne zdravlje i bezbednost putnika i imovine, jer da jesu, Srbija bi imala nacionalnu strategiju bezbednosti saobraćaja“, zaključila je Marina Lipovac Tanasković.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!