Medijska digitalna pismenost kao predmet da bi se deca zaštitila od nasilja

Nemamo dovoljan stepen medijske pismenosti, okolina – isto, prosvetni radnici nemaju adekvatno obrazovanje da pomognu deci u tom pravcu i upute ih, izjavila je danas profesorka Marija Ranđelović, doktor pedagoških nauka, na predvanju u Leskovcu, bazirano na njenom dugogodišnjem radu i istraživanju u vezi sa nasiljem među decom.

Predvanje je održano u kamernoj sali Leskovačkog kultunog centra.

Knjige koje je predstavila tim povodom, obuhvataju njen iscrpan rad posevećen tematici nasilja koje izvrše deca, vršnjačkom nasilju. ,,Pedagoški potencijali lokalne samouprave i slobodno vreme mladih”, je knjiga koja je objavljena pre sedam godina, sažeta teza njenog doktorata, prevedena na engleski, ruski i romski jezik, dok je druga knjiga ,,Medijska pismenost,, objavljena prošle godine.

Prema njenim rečima, nastanak knjiga duguje istraživanju koje je započela kao magistar, a kasnije i doktorant.

Na predavanju u okviru jednodnevnog seminara na temu ,,Nasilje među decom,, kome su prisustvovali, uglavnom prosvetni radnici, profesorka Marija Ranđelović se bavila temama učestalog nasilja koje izvrše deca – vršnjačkim nasiljem i uticajem medija na mlade.

,,Vršnjačko nasilje je društveni fenomen, koji može biti uzrokovan poremećajem u ponašanju, ali je okolina presudna za dalji razvoj i realizaciju. Nasilja ima svuda i svako od nas se rađa sa dozom agresivnosti, ali uticajem okoline se taj potencijal suzbija ili razvija,, rekla je Ranđelović i apelovala da se u ovu problematiku moraju uključiti, prvenstveno oni koji rade sa decom, učitelji, nastavnici, pedagozi.

Prema istraživanju i anketi koju je sprovela, 31% učenika je bio žrtva nasilja u školi.

Mirjana Ranđelović je objasnila da prosvetni radnici treba da se edukuju u oblasti medija i uticaja savremenih medija na mlade. Govorila je o načinu na koji mladi danas provode slobodno vreme, najčešće uz neki oblik medija – kompjuter, tv, internet, mobilni telefon.

,,Slobodno vreme se može iskoristiti na pozitivan ili negativan način i ono predstavlja početnu stavku, u kasnije – vršnjačkom i digitalnom nasilju. Mi smo potpuno predati medijima i oni su sastavni život svih nas, tako da ne možemo biti medijski pismeni, ako nismo opšte-pismeni,, objasnila je Ranđelović, i dodala da je predmet pod nazivom Medijska pismenost nešto sto u 21. veku mora da postoji u nastavi, s obzirom na prisutnost i značaj medija danas.

,,Istraživanja pokazuju da mi nemamo dovoljan stepen medijske pismenosti, okolina – isto, prosvetni radnici nemaju adekvatno obrazovanje da pomognu deci u tom pravcu i upute ih. Ono što je važno, ako slobodno vreme nije popunjeno nekim korektnim sadržajima za razvoj dece, može se desiti da vremenom, putem negativnog sadržaja dođemo do pojma maloletničke delikvencije, vršnjačkog i digitalnog nasilja,, rekla je Marija Ranđelović za Jugmediu, i dodala da su mediji danas, vaspitna sila i da oni moraju biti partneri u obrazovanju, a često su negativno karakterisani i kritikovani.

 

 

 

Marija Paravinja

 

 

 

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

vaš komentar