Radna grupa Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja utvrdila je da treba ispraviti nedostatke u sedam od osam odobrenih udžbenika za biologiju za osmi razred osnovne škole. Ovi nedostaci se odnose na „biološki smisao adolescencije, saopštilo je danas Ministarstvo prosvete.
Kako se navodi u saopštenju, stručna komisija je proverila navode koji su se čuli u javnosti, a koji se odnose na određene interpretacije u tim udžbenicima.
Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja je u skladu sa procedurom, prethodno zatražilo i mišljenje Nacionalnog prosvetnog saveta koji je potvrdio da udžbenici prate program, ali da se mora voditi računa da učenici osmog razreda nemaju potrebna predznanja iz oblasti psihologije i sociologije i da se ta znanja stiču tokom srednjeg obrazovanja“, piše u saopštenju.
Dodaje se da su ministar i ZUOV dali mišljenje na osnovu tumačenja naučnih činjenica, kao i da su konsultovani i Srpsko biološko društvo, kao i sve katedre bioloških fakulteta.
Zavod će uputiti obrazloženje izdavačima Klet, Zavod za udžbenike, Eduka, Data status, Gerundijum, Vulkan izdavaštvo i Novi Logos koji su dužni da u određenom roku dostave zavodu ispravljen rukopis udžbenika.
U javnosti se u prethodnom periodu vodila polemika oko toga da li lekcije o „Rodnom i polnom identitetu“ treba da se nalaze u udžbenicima za osmi razred, a pojedini političari ocenili su da te lekcije predstavljaju „skandaloznu propagandu homoseksualizma i transrodnosti maloletnim licima, krše Ustav i zakone Srbije i koriste lažne podatke“.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Na inicijativu crkve. Dobrodošli u Republiku Srbiju, sekularnu državu!
Lekcije o rodnom i polnom identitetu ne treba da se nalaze u udžbenicima za osnovnu školu. Ta tema je teško shvatljiva i odraslima a kamo li deci. Deca su ionako opterećena besparicom i nervozom roditelja zbog teške ekonomske situacije da bi ih dodatno opterećivali teškim temama. A gospoda iz Ministarstva prosvete treba da razlikuju osnono obrazovanje od srednjoškolskog i akademskog. Ostavite deci detinjstvo.