Ona je dokaz da se znanje i trud isplate i u Srbiji. Nakon završene Gimnazije „Stevan Jakovljević“ u Vlasotincu, stiče zvanje diplomirani filolog anglista na Filozofskom fakultetu u Nišu, a potom okončava master studije na Ekonomskom fakultetu. Prvo zaposlenje joj je bilo u IT kompaniji, a danas radi u marketing agenciji kao izvršni direktor. Muzika je njen hobi od malih nogu, što nije čudno, jer je talenat nasledila od oca Miše Petronijevića, uglednog leskovačkog pevača. Upoznajte Branku Petronijević, devojku za 21. vek, koja je uvek spremna da uči bez straha od novih izazova.
Po čemu pamtite rodno Vlasotince i gimnazijske dane?
Vlasotince je mesto za koje me vežu jako lepe uspomene na dane detinjstva i rane mladosti i ono je i dan-danas moja oaza mira jer se tamo osećam najrasterećenije. Dani provedeni u Gimnaziji su bili jako važni za razvoj mojih interesovanja i mene kao ličnosti, jer su bili ispunjeni različitim kreativnim aktivnostima i radionicama. Sa profesorkom Biljanom Pipović radili smo na školskom časopisu na engleskom jeziku, koji se zvao „Jump“ na kom su učenici učestvovali kao autori, a profesorka je bila urednik i to su bili prvi koraci mog kreativnog pisanja, što je meni kasnije mnogo značilo, s obzirom na to da se bavim marketingom. Divne uspomene nosim i sa sekcije francuskog jezika, koju je vodio profesor Jovan Tasić, moj razredni starešina. On je sa ogromnim entuzijazmom nama predstavljao francusku kulturu prvenstveno kroz šansone, oformio je i hor, čiji sam ja bila solista, sa kojim smo nastupali na mnogim kulturnim gradskim dešavanjima, kako u Vlasotincu, tako i u gradovima u okruženju. Za mene je od posebnog značaja bilo Takmičenje za frankofonu pesmu, gde sam 2007. godine nastupala u polufinalu u sali niškog simfonijskog orkestra. Pored časopisa „Jump“ uređivali smo i časopis na srpskom jeziku, „Gimnazion“, a jedno vreme smo imali i učeničku radio emisiju na radiju „Gaga“. Bili su to zaista divni, bezbrižni dani, puni elana i neponovljive energije.
Vi ste po obrazovanju diplomirani filolog anglista i master ekonomista. Možete li napisati kako se dosad razvijala Vaša karijera?
Pošto sam engleski jezik učila od malena, a i moja baka je bila nastavnik francuskog jezika, ljubav prema stranim jezicima je presudila prilikom izbora fakulteta i smatram da je to bila izuzetno dobra odluka. Studije engleskog jezika i književnosti su mi pomogle da razvijem svoje komunikacione veštine, proširim vidike, a vrhunski profesori sa niške anglistike su nas neprestano podsticali na čitanje, nova saznanja, kreativni rad i razvoj svih ličnih i intelektualnih kompetencija. Nakon diplomiranja, želela sam da svoje veštine oprobam u poslovnom svetu i sebe sam videla kao deo menadžmenta neke kompanije. Kako bih se približila svom cilju i u pravom smeru nastavila svoje obrazovanje, upisala sam master studije na Ekonomskom fakultetu u Nišu, smer Međunarodni menadžment. Tu se i rodila ljubav prema marketingu, a moje prvo radno mesto je bilo u kompaniji Webelinx Mobile Development gde sam bila deo marketing tima pune tri godine. Tu sam se pretežno bavila digitalnim marketingom i optimizacijom aplikacija i u jednom trenutku sam donela odluku da je vreme da svoje znanje proširim i na ostale kanale marketinga. Agencija Adver City, u kojoj danas radim, delovala mi je kao jako zanimljiva opcija, poslala sam im svoj CV i dobila sam posao Account Manager-a. Ubrzo je usledilo i unapređenje u zvanje Executive Director, što je pokazatelj da nisam pogrešila i srećna sam što se trenutno nalazim na poslu koji me u potpunosti ispunjava i na kom mogu da iskažem svoj puni potencijal.
Kako biste najširem auditoriju objasnili čime se tačno bavite?
Kao izvršni direktor full service marketing agencije bavim se svim njenim sektorima, a to su grafički dizajn, marketing na društvenim mrežama, izrada web sajtova, organizacija događaja i zakup medija. Sarađujem sa 20-ak renomiranih firmi i brendova, među kojima su TC Delta Planet Niš, Jela Jagodina, Zlatara Stanimirović, Naučno tehnološki park Niš, „By Heart“ škola muzike Olivera Katića, Maja Medical Group, Poliklinika Varnava, Žitopek, Milk House i drugi. Moj posao je osmišljavanje i realizacija marketing kampanja i različitih načina promocija njihovih proizvoda i usluga. To uglavnom podrazumeva grafički dizajn vizuala, promotivnog materijala, pakovanja, osmišljavanje radio džinglova, organizaciju namenskih foto šutinga, snimanje promotivnih spotova, organizaciju promotivnih aktivnosti i slično. Na poslu sam okružena vrednim i talentovanim ljudima koji, na čelu sa kreativnim direktorom, zajedno sa mnom uspešno realizuju sve potrebne marketing aktivnosti naših klijenata.
S obzirom na to da ste karijeru započeli u IT kompaniji, a sada se bavite marketingom za potrebe klijenata iz različitih delatnosti, kako Vam je znanje stečeno u Gimnaziji pomoglo?
Kada sam donosila odluku vezanu za izbor srednje škole, odlučila sam se za Gimnaziju, jer sam želela da sebi dam dovoljno prostora i vremena da pronađem sebe i svoje željeno zanimanje, kao i da steknem dovoljno znanja da taj izbor i realizujem. Gimnazija mi je pružila upravo to. Zauvek sam zahvalna profesorima Biljani Pipović i Jovanu Tasiću na svoj podršci i predanom trudu i radu i što su mi pružili priliku da kroz toliko različitih aktivnosti ispoljim svoje talente i kreativnost. U tim godinama to je zaista bilo presudno kako za moj lični razvoj, tako i za sticanje veština koje mi danas pomažu na profesionalnom polju.
Pošto je Vaš otac pevač Miodrag Miša Petronijević, da li ste od njega nasledili talenat za muziku?
Na moje veliko zadovoljstvo, jesam nasledila talenat, ali i ljubav prema muzici, koja je neizostavni deo moje svakodnevice i hvala tati na tome. On je prvi prepoznao da imam sluha, ali nije insistirao da se muzikom bavim profesionalno. Završila sam nižu muzičku školu, znam da sviram klavir, pevala sam u školskim horovima i na priredbama i verujem da mi je i to mnogo pomoglo da danas nemam strah od javnih nastupa i govora, ali nisam nikada imala želju da se time ozbiljno bavim.
Koja bi bila Vaša poruka mladima?
Moja poruka je da rade na svojim talentima i svom obrazovanju jer se to uvek isplati. Razvoj modernih tehnologija je doveo do pojave mnogih novih zanimanja, ali i zahteva konstantan rad, učenje i praćenje svih tih novosti, tako da su rad, trud i znanje neophodni za uspeh.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
BRAVO
Bravo. Osobe poput Branke Petronijević bi trebale da budu uzor budućim generacijama. Kamo sreće da su nam takve obrazovane mlade osobe i narodne poslanice.