Niški aerodrom, nekada pravi mali centar za niskotarifne aviokompanije, danas se suočava sa ozbiljnim padom u broju linija i putnika. Od početka zimskog reda letenja, aerodrom „Konstantin Veliki“ imaće tek četiri niskotarifne linije.
Zimski red letenja koji počinje u nedelju, 27. oktobra, i zavrsava se 29. marta 2025. godine, doneće Nišu nove glavoblje i dodatni pad broja putnika s obzirom da će dve niskotarifne avio kompanije koje sa njega saobaćaju leteti svega na po dve linije i sa smanjenim brojem polazaka nego prošle godine, piše Flynaissus.
Zimski red letenja koji počinje u nedelju, 27. oktobra, i zavrsava se 29. marta 2025. godine, doneće Nišu nove glavoblje i dodatni pad broja putnika s obzirom da će dve niskotarifne avio kompanije koje sa njega saobaćaju leteti svega na po dve linije i sa smanjenim brojem polazaka nego prošle godine.
Mađarska niskotarifna aviokompanija Wizz Air će tako u zimskom redu letenja dodatno redukovati svoje polaske za Bazel sa četiri na dva leta nedeljno, te će do ove destinacije leteti samo sredom i nedeljom. Letovi za Memingen će ostati nepromenjeni i ova kompanija leteće do nemačkog grada tri puta nedeljno, i to utorkom, četvrtkom i subotom. S druge strane, irska niskotarifna aviokompanija Ryanair će takođe u zimskom redu letenja redukovati svoje polaske za Beč sa dosadašnjih četiri na tri leta nedeljno, i to ponedeljkom, petkom i subotom, dok će do Malte nastaviti da leti dva puta nedeljno, ponedeljkom i subotom.
Ovaj drastičan pad dolazi u godini kada su mnogi aerodromi u regionu i širom Evrope beležili rekordne rezultate u avijaciji. Uprkos povoljnim trendovima u industriji, Niš je izgubio čak petinu putnika, odnosno 20 posto u odnosu na prošlu godinu.
Ovakav pad nije samo zabrinjavajući, već je i direktna posledica neefikasnosti uprave aerdoroma da zadrži i privuče nove aviokompanije.
Od kada je država preuzela upravljanje niškim aerodromom, aerodrom nije dobio ni jednu novu niskotarifnu avio liniju, što je jasan pokazatelj neefikasnosti i lošeg upravljanja koje ozbiljno ugrožava razvoj aerodroma i putnički saobraćaj.
Usled gubitka brojnih linija i nemogućnosti da se konektuje na let na postojećim linijma koje su dodatno redukovane, sve veći broj putnika iz Niša i okoline prinuđen je da traži povoljne letove u drugim gradovima u regionu, najčešće u Sofiji i Skoplju. Ova situacija dodatno ugrožava značaj niškog aerodroma, koji je nekada bio ključna tačka za putnike iz ovog dela Srbije koji su se oslanjali na niskotarifne avio-kompanije. Umesto da zadrži svoju stratešku ulogu u regionu, aerodrom sada sve više gubi konkurentnost i značaj, čime šteti lokalnoj ekonomiji i povezanosti građana.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Niš radi, Beograd se gradi!
Namerno drzava gasi linije na niskom aerodromu da bi ljudi sve cesce koristili beogradski i punili dzepove Arapima. Ova vlast radi protiv svog naroda!
Ono vam ih krivci u skupstini grada koji su glasali za to sto je u svom komentaru napisao Harry……
Poenta je da Aerodrom Beograd ima a ne Nišy zbog toga je država imtođpreuzels kako bi i to ugasila i naterala nas sa Juga da idemo po 300 km. Bliže mi je Skoplje slimzs Bgd nikad. Najbolje da se jug odvoji od svega jer vlast zanima Srbija samo za glasanje i od Zemuna do IKEE. To je njima najbitnije, nas ko j…
Unistice i prodace aerodrom kao i sve do sada.Kad nasi politicari uzmu stvar u svoje ruke nekako sam siguran da to ne ide na dobro.Prodane duse,rasprodase sve sto je njihovo i sto nije njihovo!