NIŠ – Odbornici Skupštine grada doneli su danas odluku da gradski i prigradski prevoz u Nišu u narednih pet godina bude poveren gradskoj Direkciji za javni prevoz i privatnim firmama.
Na sednici je istaknuto da će javno-privatno partnerstvo u oblasti gradskog prevoza doneti niškom budžetu uštedu od više stotina miliona dinara.
Gradski većnik Mihajlo Zdravković objasnio je da će Direkcija za javni prevoz ostati vlasnik tržišta, odnosno karata, dok će prevoz putnika biti poveren prevoznicima koji na tenderu ponude najbolje uslove.
„Prihod od prodaje karata ići će Direkciji, a grad će, ukoliko prevoznici ne mogu da pokriju troškove prevoza sa važećim cenama karata dobijati subvencije od grada. Probaćemo da napravimo održiv sistem gradskog prevoza kako ne bi morali da prevoznicima plaćamo subvencije“,izjavio je Zdravković.
On je istakao da jučerašnja skupštinska odluka predstavlja prvi korak do uspostavljanja privatno-javnog partnerstva u oblasti prevoza.
„Očekujemo da Direkcija za javni prevoz pripremi predlog projekta, a kada taj projekat bude usvojen u Skupštini grada moći će da se raspiše tender za izbor prevoznika. Kako trenutno stvari stoje tender će verovatno biti raspisan u toku septembra. Projektom će između ostalog biti određeno koji će paketi linija biti ponuđeni na tenderu“, istakao je Zdravković.
Prema njegovim rečima izvesno je da će postojeći ugovori sa prevoznicima morati da budu produženi na određeno vreme pošto ističu 31. avgusta.
Gradonačelnik Niša Zoran Perišić objasnio je da je gradski prevoz trenutno najveći potrošač gradskog budžeta. On je istakao da ova usluga košta grad više od šest milijardi dinara za pet godina.
Perišić je naglasio da je ugovor koji je prethodna gradska vlast zaključila o sa prevoznicima veoma nepovoljan za grad.
„Ugovor je stimulisao prevoznike da imaju što manje putnika, jer su na taj način ostvarivali veće subencije. Tim ugovorom je takođe bilo određeno da konduktere u autobusima plaća grad, iako su oni radnici firmi kojima je poveren prevoz. Za plate konduktera grad je morao da plaća godišnje 120 miliona dinara“, rekao je Perišić.
On je istakao da će novi sistem prevoza doneti Nišlijama kvalitetniji prevoz, ali i zdraviju životnu sredinu jer će se od prevoznika tražiti da određeni procenat autobusa koristi umesto dizel goriva komprinovani gas.
(Kraj)mia/ena
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!