Šta su sezonska sniženja, rasprodaje, a šta akcijska prodaja, definisano je novim Zakonom o trgovini, koji je juče stupio na snagu i koji bi trebalo, kako se očekuje, da spreči čestu pojavu lažnih sniženja i rasprodaja.
Novi zakon tačno definiše period sezonskih sniženja od maksimalno dva puta godišnje, sezonsko sniženje započinje između 25. decembra i 10. januara i 1. i 15. jula, te može trajati najviše 60 dana.
Ovim bi trebalo da se izbegne da se u istovremeno ista roba u jednim radnjama prodaje po nižim, a u drugim po redovnim cenama, piše Radio 021.
Kada je u pitanju rasprodaja, osim što se jasno mora istaći redovna i snižena cena, trgovac je dužan da fizički odvoji robu koja se prodaje po nižoj ceni.
Roba koja je imala jednu cenu samo nekoliko dana, pa je onda navodno snižena, smatraće se obmanjujućom poslovnom praksom i trgovac će biti kažnjen.
Novim zakonom zabranjeno je i reklamiranje robe po sniženoj ceni koje ima u tako maloj količini da je očigledno da se namerava privlačenje kupaca kako bi kupili i drugu robu.
Količina robe koja se prodaje po nižim cenama mora da bude 20 odsto, a ne po komad odeće ili par cipela.
Foto: Pixabay
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!