Novi zakon o trgovini: Sniženja samo dva puta godišnje

Šta su sezonska sniženja, rasprodaje, a šta akcijska prodaja, definisano je novim Zakonom o trgovini, koji je juče stupio na snagu i koji bi trebalo, kako se očekuje, da spreči čestu pojavu lažnih sniženja i rasprodaja.

Novi zakon tačno definiše period sezonskih sniženja od maksimalno dva puta godišnje, sezonsko sniženje započinje između 25. decembra i 10. januara i 1. i 15. jula, te može trajati najviše 60 dana.

Ovim bi trebalo da se izbegne da se u istovremeno ista roba u jednim radnjama prodaje po nižim, a u drugim po redovnim cenama, piše Radio 021.

Kada je u pitanju rasprodaja, osim što se jasno mora istaći redovna i snižena cena, trgovac je dužan da fizički odvoji robu koja se prodaje po nižoj ceni.

Roba koja je imala jednu cenu samo nekoliko dana, pa je onda navodno snižena, smatraće se obmanjujućom poslovnom praksom i trgovac će biti kažnjen.

Novim zakonom zabranjeno je i reklamiranje robe po sniženoj ceni koje ima u tako maloj količini da je očigledno da se namerava privlačenje kupaca kako bi kupili i drugu robu.

Količina robe koja se prodaje po nižim cenama mora da bude 20 odsto, a ne po komad odeće ili par cipela.

Foto: Pixabay

 

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

vaš komentar