Gradski odbor Narodnog pokreta Srbije u Leskovcu danas je na konferenciji za novinare uputio pitanja gradskoj i republičkoj vlasti, zbog izgradnje železničke pruge u dužini od 22 kilometra koja traje od septembra 2021. godine i koja do dan danas nije završena.
Ispred NPS obratio se član Mihajlo Savić i istakao da je po njemu rekonstrukcija pruge na jugu Srbije predstavlja temu o kojoj se ne priča previše, ali i da je tema koja na najbolji mogući način oslikava kako to izgledaju „projekti kada jedan od investitora ili sam investitor država ili grad“.
„Mi ovde imamo situaciju na jugu Srbije koja naravno dotiče i građane Leskovca da već tri i po godine nemamo železnički saobraćaj za građane. Hronološki to je teklo ovako: radovi su krenuli septembra 2021. godine na otvaranju rekonstrukcije pruge na deonici Niš-Brestovac u dužini od 22 kilometra, došli su Vesić i Vučić, saopštili su da će radovi da traju do juna meseca 2023. godine i da vrednost investicije iznosi 60 miliona evra“, kazao je Savić.
Dodao je da je taj prvi rok istekao i da su oni u međuvremenu saopštili da će sigurno biti završeno do februara meseca ove godine.
„Prošle godine Vesić je saopštio da će se vršiti rekonstrukcija i dela pruge ka Preševu i da postoji namera da se spoji železničkom prugom Niš i Skoplje. Prvi rok je bio do kraja ove godine međutim pošto je očigledno da će se i taj rok probiti sada se spominje rok 2027. godina da se potpuno završi ta rekonstrukcija do Preševa. Dakle, imamo situaciju gde su građani tri i po godine bez železničkog saobraćaja, a s druge strane vidimo da neki projekti imaju prioritet da se relativno brzo završavaju, kao što je na primer bio stadion Dubočica koji je završen i sagrađen za godinu i po dana“, napomenuo je.
Kao najbolji primer kako se ranije radilo uporedio je period u 19. veku za vreme Kralja Milana Obrenovića, kada se gradila prva pruga u Srbiji na relaciji Beograd-Niš u dužini od 243 kilometra, gde je cela pruga bila sagrađena za tri i po godine.
Objasnio je da je to bilo u periodu od 1881. do 1884. godine, dok sada ne može da se rekonstruiše za isti taj period pruga u dužini od 22 kilometra.
„Ja ovde ispred Gradskog odbora Narodnog pokreta Srbije postavljam pitanje gradskoj i republičkoj vlasti: Šta ste uradili povodom ovolikog kašnjenja sa rokovima, do kada planiraju da ostave građane Leskovca i građane Srbije bez železničkog saobraćaja i da li planiraju da kao i u slučaju sa rekonstrukcijom trga uđu u Ginisovu knjigu rekorda po dužini trajanja rekonstrukcije?“, završio je Savić.
Predsednik GrO NPS Leskovac Dragan Stošić osvrnuo se na jučerašnju konferenciju kada je gradonačelnik istakao da je smanjen priliv u budžetu grada Leskovca za 17,5 posto.
„Šta je uzrok? Poslednjih mesec dana u Leskovcu jedna od glavnih aktivnosti firmi kojse su dobijale su dobijale subvencije od države i grada jeste nuđenje socijalnog programa i smanjenje broja radnika. Manje radnika, manje para u budžetu grada. Manje novih investicija. Koja ozbiljna firma bi investirala u državu u kojoj državni institut projektuje, ministarstvo investira, naručilac radova državna firma Železnice Srbije i projekat bude tako loše urađen da ubije 16 građana“, kazao je Stošić.
Dodao je da mogu da menjaju nazive stranke i pokreta ali neće moći da pobegnu od odgovornosti, ali da ne mogu da sakriju nekretnine i račune stečene korupcijom.
„Kada institucije počnu punim kapacitetom i neselektivno da rade svoj posao, mnogi sadašnji funkcioneri vlasti će doći u mesnu zajednicu „Veternica“, jer se kod nas na jugu nalazi Okružni zatvor. Zato se i gradonačelnik sekira za manjak novca za investicije u Ohridskom naselju, jer brine najverovatnije za svoje buduće komšije“, rekao je Stošić.
Na kraju je Stošić pozvao građane ako sutra putuju da izaberu pravi pravac, i da putuju prema Novom Pazaru gde su pozvali studente, a ne putni pravac prema „Ćacilendu“.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Teretni vozovi idu,samo putnicki ne …
Do kad vi planirate da deca ne polažu ispite i idu u školu. Kako vas bre nije sramota za drugog vidite a vi sta radite