Povratnici po readmisiji i druge kategorije ugroženog stanovništva iz prokupačkog regiona mogu potražiti podršku pri zapošljavanju u Društvenom centru Prokuplje. Poslednju u nizu održanu obuku „Digitalni marketing za povratnike po Sporazumu o redmisiji i lokalno ugroženo stanovništvo” je organizovalo Udruženje Roma Prokuplje za 22 polaznika.
Obuka je održana u okviru projekta Podrška socijalnoj (re)intergraciji povratnika i lokalno ugroženog stanovništva kroz usluge Centra zajednice u Prokuplju opštinama Prokuplje, Žitorađa i Merošina uz podršku Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.
Pored obuka svi zainteresovani građani mogu da dobiju pravnu pomoć kao i podršku prilikom upisa dece u školu, podršku za lakše uključivanje u tržište rada, zapošljavanje i samozapošljavanje.
„Korisnici mogu da učestvuju u motivacionim radionicama, stručnim obukama raznih profila koje su kreirane na osnovu interesovanja samih korisnika (obuka za frizere, kozmetičare, trgovce, kuvarice, konobare, obuka za preduzetništvo i izrada biznis plana). Cilj ovih radionica i obuka je informisanje i osnaživanje romskih devojčica i dečaka i drugih ugroženih kategorija, koji po povratku iz Nemačke žele da ostanu u Srbiji i uspešno se reintegrišu u sistem’’, navodi direktor Udruženja Roma Prokuplje Dejan Živković.
Kako ističe Marija Dragić, projektna menadžerka u GIZ-u, projekti u okviru Društvenog centra Prokuplje osnažuju građane da pokrenu sopstveni posao, uključe se u tržište rada, kako bi se što bolje integrisali u društvo, te samim tim obezbedili sopstvene prihode.
Projekat Podrška socijalnoj (re)integraciji povratnika i lokalno ugroženog stanovništva kroz usluge Centra zajednice u Prokuplju sprovodi se u okviru Programa „Migracije za razvoj“ (PME). Program je finansiran od strane nemačkog Saveznog ministarstva za ekonomsku saradnju i razvoj (BMZ) i u Srbiji ga sprovodi GIZ.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!