Od danas obavezne zimske gume, kazne od 10.000 do 800.000 dinara

U Srbiji su od danas, 1. novembra do 1. aprila na vozilima obavezne zimske gume na sva četiri točka, ako na putu ima snega, leda ili poledice.

Agencija za bezbednost saobraćaja podseća da ukoliko na putu nema snega, leda ili poledice da zimski pneumatici nisu obavezni, ali preporučuje vozačima da blagovremeno pripreme vozilo za zimske uslove.

Iz Agencije za bezbednost saobraćaja podsećaju vozače da su zimski pneumatici samo deo obavezne zimske opreme i da je u navedenom kalendarskom periodu, van naseljenih mesta, obavezno (u prtljažniku) imati lance ili druga sredstva za povećanje trakcije (prianjanje).

Kada je sneg na kolovozu, lanci se montiraju na pogonske točkove i to na onim deonicama gde je označena obavezna upotreba (obično je to na prilazima planinskim turističkim centrima, na mostovima i usponima gde je moguća česta pojava leda).

U naseljenim mestima, vozila ne moraju biti opremljena lancima. U zimskoj opremi autobusa i teretnih vozila obavezna je još i lopata.

Kazne za nepoštovanje ove obaveze, prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja, iznose od 10.000 do 20.000 dinara za vozače, dok su za preduzetnike i pravna lica dosta veće i idu do 800.000 dinara.

U periodu zamene pneumatika, preporuka vozačima je da ne postavljaju pneumatike za zimsku upotrebu samo na prednje točkove, već na sva četiri točka.

Ukoliko se pneumatici za zimsku upotrebu stave samo na prednju osovinu, lako može doći do proklizavanja automobila i zaokretanja vozila u krivinama.

Sa druge strane, ukoliko se postave samo na zadnju osovinu, može se dogoditi da tokom skretanja prednji pneumatici izgube prianjanje i vozilo nastavi kretanje pravo i zbog toga je veoma važno postaviti ih na sva četiri točka.

Iz Agencije napominju da dubina gazećeg sloja, odnosno šare na gumama mora biti minimum četiri milimetra i dodaju da su šare pneumatika za zimsku upotrebu tako oblikovane da sprečavaju zadržavanje snega i pojavu „akvaplaninga“.

Veća dubina kanala na šarama pneumatika za zimu glavni je razlog zato što čak i najjeftiniji pneumatici za zimsku upotrebu imaju četiri puta bolje prianjanje nego pneumatici za letnju upotrebu, navode iz agencije.

Takođe, sama konstrukcija metalnog „kostura“ zimskih pneumatika, tvrđa je i otpornija na mehaničke udare.

 

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare