Oduzimanje i automobila po predlogu novog Zakona o saobraćaju (spisak prekršaja)

Novina je što se električni trotineti prvi put definišu kao vozila i uslovi pod kojima mogu da učestvuju u saobraćaju

Vlada Srbije uputila je Narodnoj skupštini na usvajanje predlog izmena i dopuna Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima. Poslanici će o njima raspravljati u septembru, ali u javnosti je već sada predmet rasprava – najviše zbog novih kazni.

U predlogu Zakona na 118 strana, najviše se čita o 18 prekršaja zbog kojih vozač, ako bude kažnjen dva puta za dve godine, može da ostane i bez vozila.

To su vožnja pod dejstvom alkohola, sa više od 1,2 promila alkohola, prekoračenje brzine van naselja, za 80 kilometara na čas, u naselju za više od 70 kilometara, zona škole za više od 60 kilometara, zona usporenog saobraćaja za više od 50 kilometara, preticanje kolone vozila, pod kolonom vozila se podrazumeva tri i više vozila, preticanje vozila koja su se zaustavila radi propuštanja pešaka i tako dalje„, rekao je Mirko Koković iz Agencije za bezbednost saobraćaja za Mondo.

Izmene propisa objašnjavaju i u MUP-u.

„Pre svega, ovo je privremeno oduzimanje, a da li će biti trajno oduzeto to zavisi od sudija koji će se u sudskom postupku odlučiti da li će se predmet izvrešenja, oduzimati i trajno“, naveo je Zlatko Belencan, pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije.

Novina je što se električni trotineti prvi put definišu kao vozila i uslovi pod kojima mogu da učestvuju u saobraćaju. Predloženo je i da se smanji starosna granica za vozače kamiona i autobusa – čime bi se, kako se nadaju, smanjio i njihov nedostatak u zemlji. Plan je da se uredi oblast oldtajmera i promeni saobraćajna signalizacija.

Do sada su sve izmene i dopune i generalno usvajanje novog zakona, dali pozitivni rezultat, u kom smislu, unapređenje bezbednosti saobraćaja. Pa bilo je smanjenje broja poginulih, u odnosu na 2001, kada smo imali 1.200 i nešto poginulih, sada smo na oko 500. Taj broj varira, a istovremeno obim saobraćaja raste i broj vozila je drastično porastao„, rekao je Milan Knežević, stručnjak za saobraćaj.

Ono što se takođe menja je i finansiranje sistema bezbednosti saobraćaja. Od 2009. sav novac od kazni išao je za unapređenje bezbednosti. Od sada će ići u budžet pa će država odlučivati o raspodeli.

U Srbiji na milion stanovnika pogine 75 ljudi u saobraćaju. Evropski prosek je četrdeset dvoje. Da statistika bude bolja trebalo bi da pomogne i nova nacionalna strategija bezbednosti saobraćaja na putevima, koja čeka u Vladi Srbije.

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pretplati se
Obavesti o

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

2 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare
roki iz sat malu
11.08.2023. 12:45

Sto se tice oduzimanja vozila za prekoracenje brzine, prvi put se slazem sa Vucicevom vlasu.

Vagner
20.08.2023. 22:23

Bravo ?