Lokalni antikorupcijski forum Niš

Otklonite sumnje u vezi privatizacije NTV

U Izveštaju o vlasničkoj strukturi i kontroli medija u Srbiji Saveta za borbu protiv korupcije, objavljenom u februaru ove godine, tvrdi se da su te novine, samo u periodu od 2009. do 2012. godine, i samo iz gradskog budžeta, dobile 49 miliona dinara.

NIŠ – Lokalni antikorupcijski forum Niš (LAF) poziva nadležne državne organe da odgovorno provere sve relevantne podatke u vezi sa privatizacijom Niške televizije (NTV), jedinog elektronskog medija čiji je osnivač grad Niš, kako bi se otklonile sumnje u eventualne nezakonitosti u tom procesu.

LAF istovremeno poziva novog vlasnika NTV da se u uređivačkoj politici prioritetno rukovodi javnim interesom, budući da je televizijska frekvencija javni resurs, a da Zakon o javnom informisanju i medijima nalaže svim medijima da „istinito, potpuno i blagovremeno obaveštavaju građane o pitanjima od javnog značaja“.

„Bez namere da se bavi prejudiciranjem, LAF smatra veoma značajnim da se razjasne sve kontroverze vezane za javnu aukciju za prodaju kapitala NTV, među kojima i sumnje u diskriminaciju ponuđača, koja uvek otvara prostor za rizik od korupcije, navodi LAF.

Na nedavnoj javnoj aukciji 100 odsto kapitala NTV kupio konzorcijum koji čine niški dnevni list Narodne novine i fizičko lice Slađana Ostojić.

Ministarstvo privrede Republike Srbije predhodno je odbilo kao neosnovan prigovor jednog od ponuđača, Aleksandra Živadinovića, inače izvršnog direktora marketinga NTV-a, a da se nije upustilo u sadržinu prigovora. Ministarstvo je isključivo proveravalo da li je Agencija za privatizaciju poštovala zakonsku proceduru, ostavljajući proveru sadržine prigovora drugim državnim organima.

„Ponuđač Živadinović je u prigovoru Ministarstvu izrazio sumnju u validnost overene izjave vlasnika Narodnih novina Vidosava Radomirovića u kojoj se tvrdi da se te novine kao pravno lice „u celini ili delom ne finansiraju iz javnih prihoda“. Živadinović je u svom prigovoru naveo da su Narodne novine neposredno pred privatizaciju NTV, na Konkursu za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja u 2015. godini, dobile 14.850.000 dinara iz gradskog budžeta, ukazuje LAF i dodaje da je prema izvodima iz Uprave za trezor Ministarstva finansija, kao i ugovorima, rešenjima i drugim aktima, ovaj list je od 2009. godine dobijao značajna sredstva po raznim osnovama iz gradskog i opštinskih budžeta ili iz gradskih javnih preduzeća i ustanova.

„U Izveštaju o vlasničkoj strukturi i kontroli medija u Srbiji Saveta za borbu protiv korupcije, objavljenom u februaru ove godine, tvrdi se da su te novine, samo u periodu od 2009. do 2012. godine, i samo iz gradskog budžeta, dobile 49 miliona dinara. Vlasnik Narodnih novina Radomirović javno je negirao da višegodišnje uplate budžetskog novca predstavljaju finansiranje iz javnih prihoda, što bi taj list zakonski onemogućilo da bude kupac medija, i ocenio da je reč o sredstvima koja su novine „zaradile kroz pružanje usluga u okviru svoje delatnosti“.

Vlasnik Narodnih novina i drugi članovi njegove porodice poseduju u Nišu i Televiziju Belami, Radio Belami i internet portal Belami, a na jugu Srbije, prema dostupnim informacijama, i Televiziju Sokobanja, zaječarski dnevnik „Timok“ i pirotski nedeljnik „Sloboda“.

Drugi član Konzorcijuma, Slađana Ostojić, nalazi se na funkciji direktorke Televizije Zona plus, čiji je vlasnik Vladan Gašić, sin aktuelnog ministra odbrane.

(Kraj)

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare