Potporni zid iznad desne trase autoputa u izgradnji na Koridoru 10 kod Predejana, oko 25 kilometara od Leskovca, konstatno se ruši jer španski izvođač “Azvi” nije napravio vertikalne kanale već je umesto njih horizontalnim preprekama zadržavao vodu, s namerom da uštedi novac.
Na taj način se, zapravo, odstupilo od projekta s dozvolom bivšeg menadžementa iz “Koridora Srbije” s Dimitrom Đurovićem na čelu.
U slučaj se uključila i BIA
Grešku u izgradnji kosina nije uočio, čak, ni ekspert Svetske banke Marinos Skempesa, koga je angažovala država Srbija, već inženjeri “Koridora”.
“Greška je u tome što nisu ugrađanei kanali za vodu. Zato je voda ostajala na zemlji, odnosno, stvorena su mala jezerca. Voda je aktivirala klizišta koja ruše potporni zid. Razlog ovog nedostatka treba tražiti u činjenici što bi ugradnja kanala povećala cenu izgradnje. Smatralo se da se i bez njih može sprečiti klizište”, navode stručnjaci iz „Koridora Srbije“, koji su još ranije zatražili smenu glavnog menadžera “Azvi” u Srbiji, što je i urađeno.
Da je zemlja ostala, urušila bi se čitava konstrukcija koja bi oštetila i autoput u izgradnji i železnicu u blizini, a sva količna zavšila bi u Južnoj Moravi
Već u junu se krenulo sa ispravljanjem greške, pa je odlučeno da prvi korak bude uklanjanje sloja nevlažne zemlje, koji se stvorio zadržavanjem vode zbog nepostojećih odvodnih kanala. Skidani su i delovi samog brda, oko 400.000 kubika, o čemu je Jugmedia već pisala.
“Ali pošto nije odvezena sva zemlja, ponovo se urušila konstrukcija. Ipak, uklanjanje vlažne zemlje je bilo značajno u sprečavanju veće katastrofe”, priča ovaj stručnjak”.
Zanimljivo je da firma “Azvi” nije u potpunosti priznao svoju grešku, budući da se menadžment obraćao španskom ambasadoru u Srbiji “zbog nepoverenja Srbije” u tu firmu.
Inače, stručni nadzor nad ovim projektom obavlja konzorcijum “Louis Berger i Egnatia Odos”. Izgradnja Koridora 10 finansira se iz kredita Evropske investicione banke, ugovoren skoro pre 8 godina.
Najveći problem na 26 kiliometara dugoj deonici autoputa u Grdeličkoj klisuri predstavljaju upravo kosine ispred i iza tunela “Predejane”, jednog od dva tunela na toj trasi, dugog 1000 metara, koji je odavno završen.
Postoje, međutim, sumnje da CIP, koji je radio prvobitan projekat i koji je kasnije samo u nekim detaljima menjan, nije ispitivao geološki sastav zemljišta. A na potezu od tunela Predejane do Sarajevskog mosta nalazi se preko 30 prirodnih izvorišta, što znači da je zemljište veoma porozna i da su klizišta realnost.
Autor snimka JUGMEDIA
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Kako reče jedan čiča iz Suševlja, „Deco sada znate zašto smo mi pravili put sa ove strane.“
Svaki pad 7.000.000. eur!Nekome prolazi kombinacija!
Uhapsiti odgovorna lica Azvi, dati im status zaštićenog svedoka, da otkriju sa kim su pored svemogućeg D. Đurovića bili u dilu i kome su sve dali pare, a Španci sigurno o tome imaju dokaza, a onda pored Đurovića pohapsiti sve ostale lopove koji su učestvovali u ovome i koji su, ne samo naneli štetu državi, već su je i obrukali pred strancima.
Shvatite jednom za svagda izabrana je pogrešna strana-leva obala J.Morave gde se gradi na nestabilnom tlu,to zna svaki meštanim Predejana jer narod na toj obali nikada nije gradio.
..Žutog (ah ti žutu)kukuruza povećaće BDP,tj.plate i penzije ali ne lezi vraže ŽUTI MRAVI made in Espanija ruše li ruše koridore.
Krivične tužbe svim odgovornima od ministarke i ovog Babica „štagod da je“ i izvodjača pa lepo da štetu plate svojom imovinom a ne narodnim parama !!! Nepostoji u SNS sekti strucnih ljudi. NIKADA nece zavrsiti grdelicku klisuru, ali ce lupati gluposti, da su krivi zuti.
Ministarka i svi ostali ce biti odgovorni ako ne zahtevaju odgovornost od izvodjaca, i preduzmu sve radnje kako bi utvrdili zasto je doslo do izmene projekta. Svi znaju, i sami radnici na koridoru da je brdo puno izvora i podzemnih voda, i da prirodu ne moze da kontrolise bilo kakav potporni zid. Lako je napadati SNS, i kriviti za sve sto se desi, ali cinjenice ukazuju da je jedini krivac za nastalu situaciju…AZVI
Ne mozete kriviti sns i jedine ljude koji su se uhvatili u kostac sa svim teskocama i evo priveli posao kraju. Priroda je nepredvidiva, cini se sve da se i to prevazidje ali greske se desavaju. Niko nije racunao da ce biti lako, naci ce se nacin da se i ovo prevazidje.
Odgovornost je na izvođaču. Priroda je nepredvidiva i ne vidim odgovornost vlasti za ovo što se dešava. Srbija se gradi i razvija i ovakve stvari se dešavaju svuda u svetu. Koridor je od velike važnosti za ovaj deo Srbije i očekujem da će sve biti kako treba.
Srušili ste Srbiju, šta je za vas jedan zid. Vidite li bre vi da se Srbija prazni. I zabole me za vas BDP.
Rusili sve po Srbiji, otpustali radnike, stavljali katance na fabrike – da, sve to su žutaći radili, zato se sad grcevito borimo da se iz tog blata dignemo! I svaki napredak treba pohvaliti, jer nije lako posle pustosenja demokrata dici sve iz pepela….
Zalosno sto se ovo desava .To potvrdjuje da znanje i struka ne ucestvuju o ovom .Ali troskovi i nazadovanje utice na celo drustvo . Graditi nesto za sta znate da ce pasti ??? To je pojava koja objasnjava stanje u drustvu . Ovi promasaji i neznanje uticu na standrad ljudi , jer vlast izgubljene pare nadomesti uvecavanjem raznih racuna grdjanima (struje , goriva , komunalnih usluga , putarine itd ) Srbijo?
‘Bosanci“ su veċi Srbi od tebe bugaraša.
..bosanci su mnogo veći Srbi,pogotovu ovi na vlasti u Srbiji.Od predsednika,ministara i poslanika.
Ne znam za njih, ali ja, kao Srbin poreklom iz Bosne, za tebe sam Srbenda na kub! Pravi Srbin nikad nije plači…. kao ti, ne optužuje druge za nedaċe i neprilike, veċ voli svoj narod i svoju zemlju i čini sve što je u njegovoj moċi za dobrobit države. Da nije takvih „patriota“ poput tebe, koii su samo na rečima hrabri (kao i Vuĉiċ), mi koji smo pozitivni i pravi rodoljubi, za samo godinu dana napravili bi raj od Srbije.
Samo nastavi, jalovi dveranine.
,,srbendo,najveca od svih.Pravi Srbin nikad nije pobegao sa svog ognjista kao TI,i ostali tvoji pajtasi.Jednom smo vas oslibodili,drugi put,e trci put Vi pobegoste.I gle ciuda,super Vam je.Biznis,penzije,dodaci,funkcije…ama politika do 101.Zato jarane ceni ovaj dobar narod i njegovo gostoprimstvo,ne segaci se i ne junaci.To si pokazao,ne tako davno.A nemoj ti da pravis raj u Srbiji,to pravi tamo.Dozvoli da mi Srbi i gradjani Srbije bar malo ucestvujemo u pravljenju ,,raja u Srbiji,,Kako odjedared svu pamet imate,a do juce niste izlazili iz viceva o ,,inteligenciji,,?
Penale placa izvodjac gradjani nemaju veze sa tim. Nazalost protiv prirode se ne moze. A sto se vlasti tice u Srbiji je poslednjih godina izgradjeno vise km autoputeva nego decenijama unazad, to je rezultat odgovorne politike, demokrate nisu bile u stanju nijednu ulicu da asfaltiraju u gradu a kamoli da naprave makar 1km autoputa.
Ako vec ne mozes da okrivis nekog ko je mrtav, onda okrivi Spanca. Usput, hvala ti Jugmedijo sto si nam „otkrila“ zasto padaju zidovi.
Predsednik ΛV voli da se uporedi sa dostignućima u vreme „Bravara“. Može, al’ samo među svojim poltronima, klimoglavcima i šlihterima. Autoput „Bratstvo – jedinstvo“ nije ga gradio Tito već narod i naši inženjeri s krampovima, lopatama i kolicama sa drvenim točkovima, a ne evropska elita sa najmodernijim mašinama, materijalima, tehnologijama i sa vazduplohovima kao danas. Jedna traka tadašnjeg autoputa „Bratstvo – jedinstvo“ i dan danas , normalno uz popravki, služi i nema ni jedno obrušavanje zemljišta. Ovo šta se sve događa danas na gradnji Koridora 10 u Grdeličkoj klisuri je sramota za struku i eksperte (ovi eksperti iz Svetske banke su zalutali za parama), a pogotovu za organizatore i investitore gradnje. Ovde ne ubrajam Vučića, Mihajlovićku i Babića oni nisu ni jedno ni drugo, već foliranti glasnogovornici i neznalice. Svi njihovi promašaji snose penzioneri sa otetim penzijama i realnog opadanja vrednosti svih penzija. Gore pobrojani mrsomudi neka preseku traku kada se završi obrušavanje terena oko autoputa i to je uspeh, ako ga ostvare u 2019. godini. U ovom poslu ima podosta mesta i za pravosudne organe.
Najlakse je sedeti kuci u fotelji i kritikovati sve koji su se uhvatili u kostac da konacno novi autoput prodje kroz Grdelicku klisuru jednu od najtezih deonica. Priroda je nepredvidiva i nista se ne moze unapred znati narocito kad su u pitanju ovakvi radovi.
Nadzor su u stvari radila naša deca pod okriljem firme Luj Beržer, To su tek svršeni inženjeri skoro bez iskustva koje su angažovali za male pare a Luj Beržer debelo od Srbije naplatio nadzor. E sad neko je to znao…
Iskreno,voleo bih da se nikad ne zavrsi i da je srece da sve se obrusi….
Da su dali na Kentru 3milona evra on bi od brdo napravio poljanu i da su mu dali jos toliko ne bi bilo potrebe da se busi tunel sve bi on isterao tu zemlju