U selu Donja Lokošnica kod Leskovca, čuvenom po uzgajanju paprike i nizovima ovog povrća na kućama stanovnika, danas je otvorena zadruga „Lokošnički kozji rog“, a direktorka ove zadruge Suzana Mihajlović se zahvalila svima koji su danas podržali otvaranje zadruge i naglasila da je njihov cilj udruživanje, brendiranje lokošničke paprike „Kozji rog“ i zajedničko nastupanje na tržištu njih i njihovih kooperanata.
“Želimo da zaštitimo naš brend, da budemo poznati širom Srbije i sveta, a proizvode ćemo plasirati širom Evrope pored Slovenije, gde trenutno izvozimo“, zaključila je Mihajlović uz slogan „Zadrugarstvo je naša budućnost“.
Pet zadrugara sa 20 kooperanata su ulaganjem između 30 i 40 hiljada evra leskovačkom kraju podarili još jednu zadrugu i time učinili korak bliže ka očuvanju sela i daljem razvoju poljoprivredne delatnosti, navodi se na Zvaničnom gradskom sajtu grada Leskovca.
Gradonačelnik Leskovca Goran Cvetanović naglasio je da zadrugarstvo predstavlja stožer razvoja seoskih sredina u Srbiji, da Vlada Republike Srbije ulaže značajna sredstva u razvoj ove oblasti i podsetio da su od 2017. godine 152 zadruge dobile podsticajna sredstva, kao i da je leskovačkim zadrugama pripalo 76,8 miliona dinara, čestitao osnivačima „Lokošničkog kozjeg roga“ na pokretanju zadruge i poželeo im mnogo uspeha u radu.
„Koncept zadrugarstva ima cilj da očuva selo. Tome doprinosi i podrška poljoprivrednicima koju kao lokalna smaouprava konstantno pružamo. Do sada smo kroz subvencije podržali 6300 proizvođača sa 216,5 miliona dinara. Naši današnji domaćini raspolažu sa 5,5 hektara zemlje, primarna delatnost im je povrtarstvo, bave se distribucijom suve mlevene paprike. Svoju robu šalju prodajnim lancima širom Srbije i deo izvoze u Sloveniju. Upoznati su sa teorijom i pozitivnom praksom naše države za podršku zadrugama zato su konkurisali za posticajna sredstva i ukoliko ih dobiju planiraju da nabave sušilicu, pakericu i seckalicu kako bi poslovanje proširili na druge vrste povrća“, kazao je gradonačelnik.
Kako je dodao, kada se udruži pet zadrugara to je za njih mnogo značajno, mogu sve poslove koje ovaj posao zahteva da obavljaju zajedničkim snagama.
“Činjenica je da kad veliki trgovinski lanci traže veću količinu robe, uglavnom poljoprivrednici ne mogu da to postignu sami, a ovako udruženi povećavaju svoje šanse. Iskoristio bih današnju konferenciju da podelim svoj utisak od pre nekoliko godina kada sam prilikom putovanja avionom Air Srbije u časopisu koji se nalazi u avionu čitao dve strane posvećene upravo ovom divnom selu i tada se uverio da ovo nije samo brend Srbije, već je mnogo rasoprostranjeniji. Pored svih poljoprivrednih manifestacija koje organizujemo Dani paprike su najupečatljiviji. Posebno mi je drago što ovom zadrugom rukovodi žena, i siguran sam da ćete, uz podršku grada, ostvariti veliki uspeh”, zaključio je gradonačelnik i zahvalio Vladi i predsedniku Aleksandru Vučiću što podržavaju poljoprivredu.
Početak rada „Lokošničkog kozjeg roga“ je podržao i Nikola Mihajlović predsednik Zadružnog saveza Srbije.
„Na prvom mestu su zadrugari, zatim podrška lokalne samouprave, stručnih službi, zadružnih saveza, podrška Vlade Republike Srbije, predsednika. U prilog razvoju zadrugarstva govori činjenica da je formirano 155 novih zadruga otkako je Vlada prepoznala njihov znača i krenula podrškom putem projekta „500 zadruga u 500 sela“ bližimo se brojci od 1000 novih zadruga, a tačno ih ima 945 i to je jedan impozantan podatak“, rekao je Mihajlović.
Inače, sva domaćinstva sa radno sposobnim članovima bave se proizvodnjom paprike u Donjoj Lokošnici.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Nasa kotlina kao plodonosna i sa vrednim proizvodjacima zasluzuje da se oformi sto vise zadruga koje ce stititi interese proizvodjaca, a proizvode plasirati van granica zemlje. Nema kvalitetnijeg i ukusnijeg ajvara nego od nase paprike, a kvalitet se placa na trzistu. Samo zajednicki i slozno zadrugari mogu ostvare brojne olaksice i obezbede siguran otkup poljoprivrednih proizvoda.
Udruživanje je najbolji način za bolji plasman proizvoda. Lokošnica postaje popularna po vezama paprike i kao takva privlačna i za turiste, a i one koji su zainteresovani za ove proizvode. To treba iskoristiti
Ovo je odlicno ne samo za grad vec i za celu Srbiju kako bismo dobili jos jedan brend i time bili prepoznatljivi sirom regiona
Donja Lokošnica je poznata po proizvodnji paprike, poznata po danima paprike, ovakav proizvod zaslužuje da postane brend, zaštitni znak ovog mesta. Od davnina je ovo mesto poznato po proizvodnji paprike.
Leskovcani, poznati kao paprikari, nastojte da odrzite taj brend. Leskovac i treba da bude poznat po svom brendu i van Srbije.
Lokosnica je poznata po proizvodnji paprike. To treba iskoristiti i brendirati kako bi vece koristi imali poljoprivrednici koji uzgajaju papriku.