Imamo otprilike još tri meseca do kraja školske godine i ovo je poslednja poruka učenicima osmog razreda da se trgnu i da krenu da uče, a naravno i nastavnicima neka vrsta preseka, da znaju koje su to oblasti gde treba da pojačaju i da idu napred, rekao je na današnjoj konferenciji za medije pomoćnik ministra prosvete Milan Pašić u Centru za stručno usavršavanje u Leskovcu.
Dodao je da se probni završni ispit za učenike osmog razreda nalazi u kalendaru i da se ovim ispitom đaci, na neki način upoznaju sa procedurom, odnosno sa popunjavanjem obrazaca, ulaskom na ispit i priborom.
“Sledeće nedelje nas očekuje probni završni ispit, 25. marta sa početkom u 13 časova biće održana matematika, a 26. marta, u subotu, sa početkom u 9 časova biće srpski odnosno maternji jezik, dok će od 11.30 sati, istog dana biti održan kombinovani test”, kazao je on.
Na pitanje novinara kakva će težina završnih i probnih testova biti, s obzirom na to da su veći deo godine učenici nastavu pohađali onlajn ili kombinovano, Pašić je odgovorio da neće biti poteškoća, jer će težina zadataka biti raspoređena po nivoima znanja.
“Imamo tri nivoa zadataka, osnovni, srednji i napredni nivo, 9-6-4, 9-6-5 ili 9-8-7, zavisi, naravno od samog testa i sa te strane, šaljemo učenicima poruku da ne brinu”, objasnio je Pašić i dodao da ima više slobodnih mesta za upis, nego što ima učenika.
Završni ispit za osmake biće realizovan: 27, 28. i 29. juna.
Takođe, na konstataciju novinara da je nivo znanja na završnom ispitu manji u odnosu na prethodne godine i na pitanje da li se to sagledava prilikom formiranja zadataka za završni ispit pomoćnik ministra prosvete je odgovorio da se ne slaže sa tim, jer su učenici prošle godine pokazali napredak na sva tri testa.
“Kad se završi završni ispit škole dobijaju od Zavoda za vrednovanje kvaliteta obrazovanja analizu postignuća učenika na završnom ispitu, koji su u korelaciji sa postignućima učenika do kraja osmog razreda. Imate grafikon koji dobijate i ukoliko se poklapaju uspeh učenika iz škole i uspeh na završnom ispitu, škola dobro radi svoj posao, a ako postoji veliki raspon, to je nama poruka da pošaljemo stručno pedagoški nadzor”, istakao je on.
Naglasio je da u Jablaničkom i Pčinjskom okrugu postoji veći procenat vukovaca nego u ostatku Srbije.
“Ovde je svaki peti vukovac i to je ona poruka koju šaljemo nastavnicima, a sa direktorima ćemo razgovarati na stručno-pedagoškom nadzoru, o formativnom ocenjivanju, da pokušamo da osnažimo direktore i zaposlene da nije samo ocena merilo znanja, nego i druge aktivnosti koje učenik doprinese”, istakao je Pašić.
On smatra da škole treba da sagledaju potrebe tržišta i da na taj način formiraju obrazovne profile, a što se tiče tehnoloških viškova u prosveti, naglašava da treba sačekati sa upisom, pa tek onda se može razgovarati o tome.
“Zašto forsirati neke profile, koji se manje upisuju, nego prethodnih godina. Treba sagledati nove profile, imamo primer forenzike, što su tražile neke škole da upišu ili IT i sportskih odeljenja. Škola treba da pronađe šta je to što je učenicima interesantno”, zaključio je Pašić.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Jel uspeo da se ulize seoski direktor ministarstvu?
kako vas nije sramota!
zatvoriti skolu!