Pre desetak dana počelo je emitovanje instruktivne nastave za osnovce i za srednjoškolce putem javnih servisa. U situaciji koja je potpuno nova, neočekivana i potpuno konfuzna, nastavnici, profesori, roditelji i deca pokušavaju se snaći na najbolji mogući način.
Da li je pristup online nastavi preambiciozan i koliki teret se sada nalazi na roditeljima, ali i profesorima, koji osim dosadašnjeg dela posla, imaju i potpuno novi, saznali smo u razgovorima za juGmediu.
Marija Pejčić majka je dečaka koji pohađa 3. razred osnovne škole. Ona za juGmediu ističe da za novi vid učenja ima samo pozitivne komentare.
“Rad sa RTS-a pratimo, i radimo domaći ako ima. Sa učiteljicom se čujemo svakodnevno. Ona nam zadaje šta da radimo u elektronskim udžbenicima i u običnim udžbenicima. Svaki nejasan zadatak rešavamo zajedno. Za dodatno objašnjenje i za sve što treba, učiteljica je uvek tu. Prati rad dece, i zove da pita kako su, da li je sve jasno”, kaže ona.
Mišljenja je da više od ovoga ne bi trebalo da forsiraju đake.
“I ovo je za neke previse. Samo je potrebno da to diktiraju učitelji, profesori i nastavnici, u dogovoru sa roditeljima. Još uvek treba vremena da prihvati, još ne shvata da je ovo škola, nedostaje mu tabla, klupe, drugovi i učiteljica. Uspevamo da zavšsimo sve obaveze oko škole. Za sada je dobro. Najbitnija je saradnja učitelj i roditelja”, komentariše ova majka.
Svoje iskustvo sa online nastavom, odnosno kako ona funkcioniše, da li su se deca prilagodila i koliko prosvetnim radnicima sada traje jedan dan na poslu, podelila je sa nama učiteljica Dragica Antanasijević iz Osnovne škole “Josif Kostić” u Leskovcu.
“Sada nastavni dan traje mnogo duže. Gotovo sam sve vreme usmerena na rad sa učenicima ili bolje rečeno njihovim roditeljima. Prva nedelja je bila najteža. Iako nisam dovoljno informatičkih obučena uspela sam da okupim sve učenike u Google učionicu. Tu im postavljam materijal i zadatke za učenje”, objašnjava nam učiteljica Dragica.
Kaže da su oni i ranije imali viber grupu koja im služi za obaveštenja i pojašnjenja nekih nedoumica vezanih za nastavu
“Deca istovremeno prate i nastavu na RTS-u. Rade domaće zadatke, koje roditelji fotografišu i šalju u Google učionicu ili na viber grupu. Bilo je dosta problema, ali prevazilazimo. Pošto sam mišljenja da su deca sada mnogo više opterećena sledeći zadatak mi je da se pozabavim planom i programom rada i da decu rastetetim od nepotrebnog dupliranja gradiva. Nastojim da deci pružim dovoljno materijala i uputstava za istraživački rad i primenu znanja”, ističe ona.
Trenutno je fokusirana na sadržaje likovne kulture, projektne nastave i vannastavnih aktivnosti, jer iz iskustva zna da deca vole te predmete, pa preko njih ostvaruje ishode svih predmeta.
“Ima problema, ali kada se hoće sve se može”, poručuje ova učiteljica.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Šta uče policajci za vreme „policijskog časa“?
MAVASHI Izadji na ulicu u vreme policijskog casa pa ce vidis!
Ko ne plati internet, deca ċe mu ponavljaju.
ZAŽULJENKO Uf ala si smesan… Ovakva nastava u vanrednoj situaciji je fenomenalna i dobro ce doci nasoj deci ,svako ko misli drugacije gresi …..
Nemaju svi roditelji novca za kompjuter i internet, ima onih koji nemaju ni tv. Sada kad je sve stalo ne misle roditelji kako da plate internet, već kako da prehrane porodice. Dosta ljudi je na ne plaćenom, ali ti kao SNS glasogovornik zaradi i za topli obrok na netu. Bolje se ne pravi pametan kada već nisu.