Tokom prošle godine, pešaci su nastavili da budu jedna od najugroženijih grupa učesnika u saobraćaju, sa ukupno 134 žrtve u saobraćajnim nezgodama širom Republike Srbije. Alarmantno je da četvrtina ovih tragičnih ishoda zahvata situacije koje bi inače trebalo da pruže neprikosnovenu bezbednost pešacima, poput pešačkih prelaza, autobuskih stajališta, zona škola i trotoara, saopštilo je Ministarstvo unutrašnjih poslova.
Ministarstvo unutrašnjih poslova apeluje na vozače motornih vozila da preduzmu dodatne korake kako bi se unapredila bezbednost pešaka. U ovom kontekstu, poseban naglasak stavljen je na neophodnost povećane opreznosti i smanjenja brzine kretanja vozila, naročito u područjima gde su postavljeni pešački prelazi i u zonama oko škola.
Statistike ukazuju na ozbiljan problem sa bezbednošću pešaka, čime se potvrđuje hitnost potrebe za kolektivnim naporima u cilju smanjenja broja nesreća i žrtava među ovom važnom grupom učesnika u saobraćaju. Vozači su ključni činioci u ovom procesu i njihova pažnja i odgovornost igraju ključnu ulogu u prevenciji novih tragedija na putevima.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Stalno se apeluje na vozače i govori kako treba da prilagode brzinu uslovima puta! Slažem se da su vozači odgovorni, ali ako se stalno dešavaju iste stvari možda treba još nešto promeniti. Moraju i pešaci da se uvere da je bezbedno preći ulicu. Vozač sa 30km/h ne može da ukoči u mestu kada pešak direktno sa trotoara zakorači na ulicu. Većina ih nosi telefon u rukama, a ima ih dosta i sa slušalicama. Posebno su deca neobazriva i verovatno bi trebalo pojačati rad u školama i posebno obučiti saobraćajce koji bi im na to ukazivali upravo u realnim situacijama.
Treba da apeluju na nepismene i nesavesne pešake koji kao ovce prelaze ulicu ne gledajuci da li vozac moze da ukoči na 30-40 na sat. Pricaju telefonom pretrčavaju kao da su na livadi ili u toru a lepo sva pravila kazu da treba da se uvere da li je bezbedno da predju ulicu. A tek sto ne gledaju levo desno nego samo pravo kao da su osvojili grad pa posle krivi vozaci kad neko pogine. …nepismena i nevaspitana
U saobraćaju učestvujem podjednako i kao vozač i kao pešak, tako da stvari mogu da sagledam iz oba ugla i siguran sam da za takvu statistiku veću krivicu snose pešaci od vozača…