LESKOVAC – Situacija takva da sa trgovcima jedino možemo da se ubeđujemo i pregovaramo kada kupac ili korisnik usluga ne može da ostvari pravo na reklamaciju, ocena je zaštita prava potrošača.
U organizaciji Regionalnog centra za zaštitu potrošača „Forum“ iz Niša i Gradske organizacije potrošača danas je u Leskovcu održan okrugli sto o zaštiti prava potrošača.
To je deo projekta Regionalnog savetovališta za zaštitu potrošča južne i istočne Srbije koji se sprovodi već 18 meseci a finansira ga Ministarstvo trgovine i telekomunikacija.
Po rečima Jovana Jovanovića, predsednika Centra za zaštitu potrošča u Nišu, nacrt Zakona o zaštiti potrošača trebalo bi uskoro da uđe u skupštinsku proceduru a njegovim usvajanjem rešiće se mnogi problemi u zaštiti prava potrošača.
On kaže da će Tržišnoj inspekciji biti vrećene neke nadležnosti kao što su kontrola, izricanje novčanih kazni i zatvaranje radnji što će uneti više reda i obezbediti bolju zaštitu potrošača.
„Sada je situacija takva da sa trgovcima jedino možemo da se ubeđujemo i pregovaramo kada kupac ili korisnik usluga ne može da ostvari pravo na reklamaciju. Našim pravnim savetnicima u Nišu dnevno se za pomoć obrati i po dvadeset nezadovoljnih građana. Najveći problem su računi za električnu energiju i obračun zateznih kamata, koje je Ustavni sud proglasio neustavnim ali EPS i dalje ignoriše tu odluku, zbog čega smo podneli oko 170 tužbi“, kaže Jovan Jovanović.
Sličan problem javlja i sa računima za daljinsko grejanje, nakon uvođenja tarifnog sistema i da mnogi korisnici najavljuju raskid ugovora sa toplanama.
Slična je situacija i u Leskovcu gde se u poslednje vreme kupci najčeše žale na nekvalitetnu obuću, loše akumulatore, mobilne telefone i tablete koji se brzo kvare.
Marija Marković, predsednica Gradske organizacije za zaštitu potrošača Leskovca je u izjavi novinarima posebno istakla da je najviše pritužbi onih koji su moilne telefone kupili kod mobilnih operatera VIP i Mobtel dok, kako je kazala sa Telekomom nema nikakvih problema.
Ona je istakla da ova organizacija za zaštitu potrošača većinu problema uspeva da reši, ubeđujući se sa trgovcima da je kupac u pravu.
Na mukama su i kupci nekvalitetne obuće, posebno patika.
„Najčešći odgovor trgovaca na reklamaciju kupaca je da ih koriste i čuvaju u neodgovarajućim uslovima. Da li to znači da uz patike koje kupujemo treba da dobijemo i uputstvo o njihovoj upotrebi, pita se Marija Marković.
I sama Organizacija za zaštitu potrošača u Leskovcu je u velikim problemima jer radi u neodgovarajućim prostorijama, bez struje, u staroj kući kod Katastra, koju je dobila na korišćenje.
(Kraj)bdi
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Brendirana roba koja se kod nas prodaje nije uvek stvarno brendirana, ima dosta falš robe, ima dosta robe 2klase ili jos gore. Zato se i raspada, jer prava brend roba se nikada nece pocepati,bacicete tu obucu jer necete zeleti vise da je nosite a ni govora da se cipele,cizme ili patike pocepaju a narocito ne posle par dana ili mesec dana. Sto se mobilnih telefona tiče cene su paprene, duplo vece od cena na zapadu! A sto se tice kvaliteta Telenor je mozda skuplji ali sigurniji da cete dobiti original mobilni nego ako kupujete kod drugih.U prodaju je veliki broj starih modela po redovnoj ceni, modeli koji su odavno izasli sa trzista.Kod nas je velika potreba za kontrolom robe: kao prvo da li se prodaje original brend ili nesto drugo. Kakav kvalitet? Da ljudi znaju sta kupuju a ne prazne price i bacanje novca na gluposti,fals robu !Pored inspektora treba i neka vrsta organa koji ce moci da preispitaju originalnost robe, kako je i prodaju a ne prodaju fals pod imenom nike, replay itd,mislim da to sami inspektori ne mogu, a dok se trgovci ne stopiraju da prodaju fals robu nece ni biti bolje.
Ah, te uzrečice!
Uopšte nismo ukapirali da je ova tematika za nas važna, jer svi smo potrošači. Samo su neki i prodavci. A ako nama nije važno, što bi inspekcije i ostali nadležni na nivou preventivene kontrole o nama brinuli? O našem zdravlju i zadovoljstvu u ime potrošača brine u privatnoj kući osoba koja je od oca nasledila ,,bavljenje ovim poslom”. Vrlo neozbiljno. A ne bi smelo.
Samo dok želimo vrhunsku uslugu, vrhunski proizvod, možemo ih i očekivati. Ovo poštapanje na račun brige o potrošačima nije dovoljno ni formu da zadovolji.
Dešava se u Švajcarskoj.Potrošač nezadovoljan ukusom salame, vraća od prethodnog dana otvoren paket narezane salame u market i dobija drugu narezanu salamu po svom ukusu. Na ulaznim vratima marketa piše: Nama je zadovoljstvo kupca najvažnije. I oni to potvrđuju na svakom koraku.
Scema druga. Takođe u Švajcarskoj. Domaćica gubi nakon deset dana dihtung gumu na kućnom aparatu, pakuje ga i vraća da reklamira u marketu uz obrazloženje da gumu nije ni dobila. Prodavac jednom rečenicom pokušava da objasni da guma uvek ide uz aparat, ali prestaje čim mu domaćica pokaže prstom na slogan po kojem je: Kupac uvek u pravu. Prodavac tada otvara drugu kutiju i sa novog aparata skida gumu i uz izvinjenje predaje domaćici.
Video svojim očima u Švajcarskoj. I drzak kupac je uvek u pravu. I kad je salamu jeo i gumu izgubio. Isto je i kod nas u Srbiji. Naročito u Leskovcu.