Za prosvetne radnike od ove školske godine projektna nastava postala je obavezni deo plana i pprograma, ali u Gimnaziji „Stevan Jakovljević“ u Vlasotincu ta metoda se primenjuje već deceniju, kako u učionici, tako i van nje, što je ovoj školi i profesorki engleskog jezika Biljani Pipović i njenim učenicima donelo ugledno prizanje koje dodeljuje Centralna komisija za podršku Evropske komisije za obrazovanje sa sedištem u Briselu.
Upravo je Pipovićeva uvela projektni način rada u vlasotinačkoj gimnaziji i do sada je realizovan veliki broj malih i velikih projekata, individualnih i grupnih, među njima oni najzahtevniji – međunarodni.
Od pet međunarodnih projekata koje je profesorka Pipović pokrenula sa partnerima iz Francuske, Italije, Poljske, Gruzije i Turske u školskoj 2017/18. godini, svih pet je dobilo Nacionalnu oznaku kvaliteta koju dodeljuje Nacionalni tim za podršku (NSS) Fondacije Tempus.
Gimnazijalci iz Vlasotinca su već spremni za 21. vek i izazove koje budućnost pred njih stavlja
Nacionalni tim za podršku vrši evaluaciju učešća prijavljenih osnivača i partnera u projektu i dodeljuje Nacionalne oznake kvaliteta u skladu sa sledećim kriterijumima: unapređenje izvođenja nastave, povezanost sa školskim planom i programom, komunikacija i razmena između partnerskih škola, stepen saradnje između partnerskih škola, upotreba IKT tehnologije i rezultati, učinak i dokumentovanje projekta. Nacionalne oznake kvaliteta su preduslov da se projekat nominuje za Evropsku oznaku kvaliteta, koje su i dodeljene projektima Teacher for a day (partnerka škola iz Italije), eTeens (partnerska škola iz Francuske) i My Dream Profession (partnerska škola iz Gruzije).
„Projekti omogućavaju usavršavanje, napredovanje i nastavnika i učenika. I to je ono što mene motiviše, a ja svoj entuzijazam prenosim na učenike. Pažljio osmišljen projekat nikako nije gubitak vremena, već je vreme i za vreme i van nastave iskorišteno na pravi način, kvalitetno, sa ciljem razvijanja učeničkih kompetencija o kojima se u poslednje vreme mnogo priča. Skoro neprimetno, učenici usavršavaju svoja znanja i veštine koje su neophodne za 21. vek. Ne samo znanje engleskog jezika, već i veštinu komunikacije, pisane i usmene, upotrebu digitalne tehnologije…razvijaju međupredmetne kompetencije… uče formalno i neformalno, od nastavnika i vršnjaka, uočavaju svoje mesto i ulogu u savremenom društvu, kritički, ali i kreativno razmišljaju. I što je najvažnije, motivisani su jer uviđaju upotrebnu vrednost onoga što uče u školi“ pojašnjava prof. Pipović.
Rad na međunarodnim projektima na eTwinning platformi, omogućila je takođe Pipovićeva i povezivanje sa kolegama širom Evrope, a ti kontakti su doveli do obrazovno-kulturne razmene učenika sa Ekonomsko-turističkom školom iz italijanskog grada Falkonara Maritima, ali i potpisivanja Memoranduma o saradnji sa srednjom školom SUGS „Kočo Racin“ iz Skoplja, i poziva da u februaru grupa učenika sa svojom profesorkom poseti partnersku školu u gradu Alkamo u Italiji.
Ovaj sadržaj je deo projekta koji sufinansira opština Vlasotince. Stavovi izneti u podržanom medijskom projektu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!