Desetak vanlinijskih prevoznika iz Udruženja prevoznika Leskovac i preko 100 radnika fabrika “Jure” i “Falke” iz Udruženja radnika protetsovalo je danas ispred sedišta grada, nezadovoljni što im lokalna saobraćajna inspekcija brani da prevoze radnike od kuća do fabrika.
Oni su se dovezli do Narodnog muzeja, gde su parkirali mini buseve, i odatle s pištaljkama prošetali pored lokalne samouprave, tražeći preko megafona posredovanje vrha lokalne samouprave.
Leskovac ima pet linijskih prevoznika, koji su posao dobili na tenderu lokalne samouprave, ali većina radnika koristi usluge takozvanih posebnih prevoznika zato što su jeftiniji i zbog drugih pogodnosti.
“Mi ovu zabranu inspekcije doživljamo kao pokušaj da nas na silu nateraju da se vozimo sa linijskim prevoznicima, s čijim redom vožnje ne možemo da se uklopimo i stignemo na vreme na posao. Oni voze samo do autobuske stanice, a vanlinijski prevoznici nas pokupe ispred naših kuća i odvezu do fabrike i svoj red vožnje prilagođavaju nama. Pored toga, kod njih je jeftinija mesečna karta”, priča predsednica Udruženja radnika Aleksandra Ivković.
Problem je nastao u tumačenju člana 84 Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koji ne dozvoljava da se prevoze putnici bez sklopljenog ugovora sa privrednim subjektom ili organizacijom.
„Zbog toga je napravljeno Udruženje radnika „Južni putnik“, sa preko 1000 članova. Sada leskovački inspektori tumače da udruženje nije organizacija, a u Ministarstvu saobraćaja su nam rekli da smo ispravno postupili. Međutim, inspektori nas i dalje isključuju iz saobraćaja, pa smo zapali u velike gubitke“, priča Mirolsav Ivković, vlasnik ATR „Ivko“ iz Gredlice i predsednik Udruženja prevoznika.
Ovo je, inače, drugi protest prevoznika u poslednjih 10 dana.
Šef odeljenja inspekcijskih poslova u lokalnoj samoupravi Saša Pešić danas nije bio dostupan, ali je ranije rekao Jugmedii da su prevoznici imali godinu i po dana da svoje poslovanje usaglase sa ovim zakonom koji ne dozvoljava ugovore sa fizičkim licima o prevozu, već samo sa pravnim licima i organizacijama, te da udruženje nije isto što i organizacija. On je tada kazao da su takva tumačenja dobijena iz resosrnog ministarstva, kao i upustva da se dosledno poštuje zakon. Takođe je naveo da se vanlinijski prevoznici isključuju iz saobraćaja jer zajedno sa radnicima prevoze i druge putnike i zato što prilikom kontrola mnogi radnici nemaju putničke legitimacije.
Milica Ivanović
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Biće ovo početak protesta ,koji idu još po raznim osnovama.Toliko cvetamo,toliko su ovo zlatne godine da nam homoseksulaci vode zemlju.Pa ovo je valjda Srbija iako siromašna ali bar tradicionalna u velikoj meri ili protektorat,turska kasaba ili kolonija?!
Ne znam da li je tačan podatak da su ratni veterani 1999-dobili presudu za ratne dnevnice ,ili se ponovo vratilo Strazburu?
Ako postujemo tradiciju ne znaci da treba da budemo zatucani. Ako smo siromasni ne znaci da smo kolonija. I da, ako postujemo razlicitost znaci da smo civilizovani i normalni….
Pa vlastodrsci su celu Srbiju shvatili kao ratni plen i misle da mogu sve i svasta da rade. Pa ko misli da obavlja prevoz radnika i da bar nema clansku kartu SNS. E sad prevoznici, malinari, radnici, sve je to nezadovoljno i s pravom se buni. Najbolji primer ratnog plena je Lebane. G. Dzavtic je pokusao mini dzamiju da sagradi jer mu se tako cefnulo. Inspekcija neda bez gradjevinske dozvole. E on je sad napravio na istom mestu kolibu od betona i drveta. Cista demonsracija moci. Sto se tice prevoza radnika Jure i Falkea to trenutno funkcionise besprekorno, bar iz pravca Lebana.
Svi kao želimo uređenu državu a kada nešto treba da se uradi po zakonu, onda su to vlastodršci, lopovi, SNS-ovci, itd…Pa odlučite se ljudi, ili po zakonu ili ajde da budemo anarhija pa ko šta ugrabi, ko kada hoce neka vozi, da prevozi, da prodaje, laje…
Sve dobro funkcioniše kad se narod sam organizuje a čim politika umeša prste eto problema. Navedeni zakon pišu budale iz kancelarije koji i ne izlaze na ulicu. Zato treba menjati zakon i uskladiti kako narodu odgovara. Prevoznici i ostali znaju da treba da plaćaju porez za posao koji rade ali je birokratija tupa i nepismena i nezna kako da obračuna i naplati porez na svakog putnika.
Navedene zakone pisu budale, treba menjati i zakone i budale. Ovaj gore prica o uredjenoj drzavi, nece da kaze koliko je kostalo krunisanje. Prevoz radnika jure i falkea trenutno odlicno funkcionise
Glasali ste preCednika sada cutite i pokrijte se usima…da vi koji se sada bunite…bas vi…
Da li je ovo brže, bolje i jače ili sporo, loše, slabo?
ko ce meni da naredi kako cu da se prevozim do posla?mozda sasa pesic.budale