Putem subvencija prodato skoro 3000 električnih vozila

Za razliku od pojedinih zemalja koje su ukinule subvencije za nabavku električnih vozila, u Srbiji ona i dalje postoji. Korišćenjem subvencije do sada je kupljeno oko 2800 električnih vozila, a očekuje se da se do kraja godine putem subvencija proda još 500 električnih vozila.

Različite države nude i različite subvencije, a ima i onih, poput Nemačke, u kojima su subvencije ukinute. Za kupovinu električnog vozila u Srbiji dostupne su subvencije od 5000 evra.

Zamenik direktora Eko taksija iz Niša Nikola Stojiljković potvrđuje da je njihovo preduzeće dobijalo subvencije.

„Imali smo subvencije za električna vozila. Imali smo ranije i za hibride. Za hibride je sada ukinuto”, kaže on. 

Do sada je prodato 2800 vozila, a očekuje se da se broj poveća, kaže Zorana Đorić.

„Do kraja godine očekuje se da će biti prodato još 500 vozila upotrebom subvencije”, kaže Đorić.

Ona navodi da se sve više građana odlučuje da vozi električno vozilo pre svega zbog uštede.

„Ukoliko punite svoje vozilo na svojoj kućnoj instalaciji, vas će negde 100 km izaći do 200 dinara. I to je presudno kada se razgovara i sa privrednicima koji imaju veliku kilometražu koju prelaze u toku dana”, objašnjava Đorić.

Ona ističe i da je održavanje električnih vozila jeftinije, ukoliko vozači imaju pravog servisera. Ovo potvrđuje i Milan Tasić, instruktor i vlasnik jedne auto-škole u Nišu. Kako on navodi, održavanje električnih vozila je daleko isplativije.

„Električni automobili imaju znatno manji broj pokretnih delova u poređenju sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, što smanjuje troškove servisa i popravki. Pored toga, cena goriva je u stalnom porastu, a upravo su vozilo i gorivo naš osnovni alat za rad tokom celog dana”, objašnjava Tasić.

Ipak, njih je zakonski nemoguće uključiti u proces obuke, jer se obuka mora sprovoditi na automobilima sa manuelnim menjačem. Osim toga, Tasić ističe i da su cene električnih vozila znatno više u odnosu na automobile sa SUS motorima.

„To predstavlja prepreku za njihovo uvođenje u rad auto-škola. Takođe, otežava donošenje odluke o kupovini, posebno za manje auto-kole sa ograničenim budžetom”, zaključuje Tasić.

Ovaj projekat je sufinansiran iz budžeta Grada Niša. Stavovi izneti u ovom podržanom medijskom proizvodu nužno ne izražavaju stavove organa koji je dodelio sredstva.

 

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila: Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

0 Komentara
Najstarije
Najnovije
Ugrađene povratne informacije
Pogledaj sve komentare