Uz konstataciju da dolazak švedske kompanije „Ikee“, može uzdrmati sektor proizvodnje nameštaja, , generalni direktor fabrike „Simpo“ iz Vranja, Slađan Disić rekao je da ovaj planetarno popularni trgovinski lanac ne predstavlja konkurenciju vranjskom gigantu.
Kvalitet proizvoda kojim „Simpo“ može da se pohvali sigurno ide u prilog teze da „Ikea“ nije konkurencija
Sa preko 400 objekata na površinama i do 40.000 metara kvadratnih uz oko 12.000 raznovrsnih artikala, dolazak „Ikea“ u Srbiju nismo shvatili kao potrebu za „rovoskom“ borbom, istakao je Disić uz napomenu da je ova švedska kompanije pre sve trgovački lanac koji u svojoj strukturi ponude nameštaj ima u manjem delu.
„ „Ikea“ je pre svega uvoznik nameštaja , što znači da će uvoziti i to od jednog proizvođača za sada, što ne čini ni jedan promil ponude koju ima. Ipak , sa aspekta uvoza u našu zemlju, postoji realna opasnost za 687 registrovanih proizvođača nameštaja u Srbiji“ mišljenja je Disić.
Za prethodnih godinu dana vranjski gigant uradio je 72 novih proizvoda sa desetak automatizovanih garnitura kao novitet. Veliki deo tih proizvoda je dobio nagrade na salonima nameštaja u Beogradu i Skoplju, a neki od njih postali su najprodavaniji proizvodi.
„Apslolutno „Ikea“ nama ne može da bude konkurencija u tapetarskoj proizvodnji garnitura i dušeka osim u komadnoj proizvodnji nameštaja od ploča. Ne bojim se „Ikee“. Mi smo od njihovog dolaska na beogradskom tržištu imali znatno povećanje prometa u odnosu na avgust prošle godine“, kazao je Disić.
On je napomenuo da „Simpo“ u ukupnoj proizvodnji nameštaja u Srbiji učestvuje u rasponu od 13 do 15 odsto sa kapacitetom upošljenosti od nepunih 80 odsto. Mesečna proizvodnja kompanije trenutno se kreće od 1,7 do 2,5 miliona evra, a strateški planovi za budući period podrazumevaju da taj promet ide uzlaznom putanjom sa projektovanom cifrom od 2,8 miliona evra.
Milan Zdravković
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!