Spisku brendiranih proizvoda, među kojima su roštilj meso, ajvar i sprža, Leskovac je od danas dodao još jedan gastonomski brend, a to je leskovačka ljutenica, saopšteno je danas prilikom uručenja rešenja Zavoda za intelektualnu svojinu u prostorijama Regionalne Privredne komore u ovom gradu.
Od ukupno 85 brendiranih proizvoda u celoj Srbiji, Leskovac broji 4 brendova, a ovo je, kako su istakli iz Privredne komore, samo 50 odsto „odrađenog posla“, jer žele da proizvodi budu zaštićeni i na međunarodnom nivou.
Pošto je u realizaciji brendiranja leskovačke ljutenice pomoć pružila i lokalna samouprava, zahvalnica Gradu dodeljena je predsedniku Privremenog organa Leskovca Gorana Cvetanoviću, koji je ovom prilikom istakao da je za dobijanje ovog rešenja uloženo milion dinara.
„Leskovačka ljutenica je specijalitet koji je neizostavan u toku zimske trpeze, a poznata kao hrana koja izuzetno otvara apetit i budi sva čula. Drago mi je da vidim rešenje Zavoda za intelektualnu svojinu. Ovo je očigledno rad svih nas zajedno“, kazao je Cvetanović.
Na pitanje novinara da li je u planu brendiranje još nekog proizvoda iz ovog kraja, odgovorio je da će to najverovatnije biti leskovačka mućkalica i to do kraja 2024. godine.
Prema rečima direktora Udruženja „Leskovački ajvar“ Milana Petkovića, na nivou države se proizvede između 600 hiljada i milion tegli ajvara, dok samo 50 hiljada bude distribuirano preko njihovog udruženja, te je pozvao sve proizvođače i uzgajivače da im se pridruže.
„Dođite kod nas, obezbedite siguran plasman svojih sirovina, paprike, povežite se sa proizvođačima, leskovačkog ajvara i ljutenice. I nama znači da imamo sigurne dobavljače sirovina“, objasnio je on.
Takođe, Cvetanoviću je kroz razgovor uputio molbu da u start ap centru, čije se otvaranje planira, obezbede jednu prostoriju za udruženje, kako bi mladima dali podsticaj i pokrenuli ih da se bave proizvodnjom hrane.
„Mi pre svega to treba da radimo u ovom kraju, a onda da se otvaraju fabrike za proizvodnju kablova. Sve je to lepo, te strane investicije, ali dajte da svi pokrećemo sopstvena preduzeća i da budemo poput nekih krajeva kao u Švajcarskoj“, naveo je Petković.
Cvetanović je, potom, rekao da se start ap centar i pravi za „ljude poput njih“ i kratko se osvrnuo pomenute fabrike.
„Termin motanje kablova koriste ljudi koji vole da publikuju neke stvari. Nama trebaju ta radna mesta jer ljudi ako ne primaju platu, nema ko ni da kupi taj ajvar“, zaključio je on.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Ovo bezveze resenje nista ne znaci ako se taj brend ne zastiti i na medjunarodnom nivou nista nismo napravili, a to kosta!
Hartija sve trpi.Ako je bred povećati cenu to nije u redu.Brendovi su degradirani. Kako može da brend da ima dve izvedbe. Ćevap meso Mesokombinata proizvode u dve varjante, jeftinije i skuplje. Koje je brend! Da li brend sme da ima nekoliko varjanti i cena.