Gradski odbor Narodnog pokreta Srbije (GrO NPS) izneo je niz predloga za povećanje bezbednosti saobraćaja u Leskovcu, kao i za bolje funkcionisanje gradskog prevoza i parkinga, sa posebnim naglaskom na staru zgradu fabrike „Kosta Stamenković“ koja se obrušuje.
O tome su govorili predsednik ovog odbora Dragan Stošić i Marko Anđelković, šef medija tima, rekavši da pomenuta zgrada predstavlja problem jer pored nje najviše prolaze učenici Tehničke škole „Rade Metalac“.
UREĐENJE STARE FABRIKE „KOSTA STAMENKOVIĆ“
Prema rečima Stošića, gradonačelnik Leskovca Goran Cvetanović obećao je početkom 2022. godine uređenje ruiniranog objekta bivše fabrike, ali to do dana današnjeg nije sređeno.
„Citiram ono što je gradonačelnik obećao: Da će do kraja 2022. godine dati sve od sebe da urade urbanistički plan za fabriku „Kosta Stamenković“ koja je potpuno ruinirana, da bi postala jedan od najmodernijih šoping centara. Još je rekao da je zadatak lokalne samouprave da pripreme teren –dozvole i sve ono što je potrebno da bi moglo da se radi. Gradonačelnik je naglasio da je zid potpuno oštećen i da bezbednost pešaka i dece nije na visokom nivou“.
Sada, posle više od dve godine, postavljaju pitanje gradskim vlastima kakva je bezbednost u ulici Dimitrija Tucovića.
„Apelujemo da se uradi nešto po tom pitanju od strane lokalne samouprave ili vlasnika, ko god bio, ili da lokalna samouprava mora da upozori vlasnika na opasnost od rušenja fabrike jer se zid dosta ruinirao i ne stoji pod uglom od 90 stepeni. Ako se nešto desi, biće kasno“, dodao je Stošić.
VIŠE PARKING MESTA
Kada je u pitanju parking u gradu, Anđelković je najpre naveo višespratnu garažu čija je izgradnja iza Narodnog pozorišta ranije najavljivana, tvrdeći da „od tog projekta nema ništa“.
Na pitanje novinara Jugmedie da li imaju zvaničan podatak o tome ili je to pak njihova pretpostavka, on je odgovorio da je to njegovo mišljenje na osnovu ranijeg iskustva.
„S obzirom na to da vlast ima često taj ružan običaj da se hvali i da kasnije ne ispadne tako kao što oni pričaju, poučen iskustvom, mislim da od tog projekta nema ništa“.
Kako je istakao, u Leskovcu kapacitet parkinga nije proširen više od jedne decenije.
„Saobraćaj je zakrčen. Parkiraju se na trotoare koji su namenjeni za kretanje pešaka, bicikli i trotineta. Ne postoji mesto gde čovek može normalno da prođe. Apelujemo na gradsku vlast da to reši, tako što će neke ulice staviti u prioritet samo za žitelje tih ulica ili za one koji svakodnevno tu obavljaju poslove, a pri tome da se sve slobodne površine u gradu, koji služe kao divlji parkinzi, lepo adaptiraju“.
Stošić se po ovom pitanju osvrnuo na Ljubljanu, gde se širi zona bez automobila u centru grada. Kao potencijalnu mogućnost naveo je da se kod Vojne ambulante može napraviti parking, ali i da se iskoriste mesta koje zauzimaju investitori za izgradnju stambenih zgrada.
Anđelković je, sa druge strane, kazao i da bi javni gradski prevoz mogao biti rešenje.
UREĐENIJI GRADSKI PREVOZ, STAJALIŠTA I OZNAKE
Podsetivši da su prevoznici u Leskovcu iz gradske kase dobili 200 miliona dinara subvencije, Anđelković je predložio da se precizne linije i redovi vožnje jasno naznače na stajalištima.
„Prevoznici imaju obavezu da postave vidno obeležene stanice. Mogu da se obeleže mesta na samom kolovozu. Zašto bih ja morao da idem u prodavnicu da pitam za red vožnje. Ne mogu odjednom, ali neka za prve tri godine izgrade 20 odsto stanica i da naznače red vožnje i linije. Da se odštampa na jednom papiru, plastificira i zalepi košta 100 dinara“, predložio je Stošić.
STUDIJA SLUČAJA O SAOBRAĆAJNIM NEZGODAMA I NESAVESNIM VOZAČIMA
„Da li je rešenje postavljanje dioptera ili kamere koje će da mere brzinu i slikaju registracije koje čine neki prekršaj i da ih samim tim kažnjavaju? Te kamere bi se otplatile za možda dva meseca“, konstatovao je Anđelković.
Zapravo, osvrnuo se na nedavno postavljene svetleće oznake pored pešačkih prelaza o kojima je Jugmedia pisala. Plaćene su 650 hiljada dinara, a postavljene samo u užem i širem centru grada.
„Zašto u nekim delovima grada bukvalno na svakih 10 metara postoje, a ispred škola ti diopteri ne postoje? Vek trajanja tih dioptera je do prvog snega, kada prvi grejder prođe, on će sve to da pokupi. Onda su 650 hiljada dinara bačene u vetar“, ocenio je on.
Kao GrO NPS apeluju „da se konačno izradi studija slučaja o saobraćaju“.
„Sve je više saobraćajnih nesreća sa kobnih ishodima. To su mladi ljudi, u nekim svojim dvadesetim godinama. Sramota je da mi kao grad ne možemo da rešimo taj problem. Naša vlast 12 godina ništa nije uradila po tom pitanju i situcija je svakog dana sve gora i gora“, zaključio je Marko Anđelković.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Nemate pravo da bilo sta zamerate bilo kome jer u Leskovcu sve zavisi od Meska, a vi ste odbili da ucestvujete u sakupljanju potpisa za njegovu smenu.
Jel ste odrzali gradski odbor i jeste li obavesteni da se sakupljaju potpisi za smenu Meska
Vi, kao i druge beogradske partije, samo zamajavate narod, jer vasi celnici i vi ne ucestvujete borbi protiv Rio Tinta odnosno protiv Meska, a zasto vi znate odgovor, ali gradjani ne znaju.
Molim Vas kazite zasto ne sakupljate potpise i zasto niste ucestvovali u organizaciji leskovackog protesta protiv rio tinta
Bravo! Rastete u mojim očima, bavite se pravim problemima. Da li je ispoštovan pravilnik o saobraćajnoj signalizaciji,ko je i na osnovu kog plana postavio singnalizaciju kod opštine i to sa obe strane.Da li se neko igra nasim novcem jer za njih je to sitno 600-70000 pa postave malo kod opstine,pa Mlinsku,pa negde sa obe strane negde ne.Jos ste više u pravu za ulicu Dimitrija Tucovica i pitajte nadlezne gde je tu stajaliste i kako ga naci.A bulevarom prolaze gradski autobusi oni sto kruze prazni.Ko i kako prati autobuse koliko putnika prevezu i gde staju?Niko.Jer su stavrno sampioni korupcije pa makar i ne bezbednost u saobracaju bila
Zna se ko je tamo i zasto i za koga. Da su hteli da rade ozbiljno postavili bi saobracajnog inzenjera da se bavi stvarnim pitanjima i brine o bezbednosti.Zanima me kako bi se osecali da su njihovoj deci nadredjeni i direktori neobrazovani ljudi.Ova vlast je obesmislila diplome sa argumentacijom da ne mora da ima diplomu ali dobro radi.Pa zatvorite fakultete,upadnie preko veze i bez pravih diploma dobro radite jer tako nekome odgovara
To je najveci poraz ako stvarno neko izgovori da neko nema adekvatnu skolu ali zna da radi.To direktno salje poruku da raznim Pericama da batale volan i krenu da operisu.Iznenadjeni nismo oni i postavljaju ljude bez diploma da im rade po direktivi ali to nas kosta mnogo
Katadiopteri su postavljeni visoko i neodgovaraju saobraćaju jer prelazak preko njih je prelazak kao preko kamena.Oni moraju biti u nivou sa asvaltom ,postavljači neka pogledaju euro standard.Za vreme zimskih padavina biće pokupljeni kamionima čistača snega.Dobro je ali je loše uradjeno ,nebacajte pare bezveze . Pitajte nekog ko zna, ne budite sveznalice u pitanju je sigurnost ljudi.
Прекјуче је човек бициклом закачио маркер,пао и замало подлетео под ауто.Не само да су се уградили у уградњу него су направили опасност по учеснике у саобраћају.био је и увиђај да човек тужи град
Nije fer da se vlast samo kritikuje, ima i pohvale. Evo na primer ulica Rade Zunic(Bojnicki put).napravili su sire trotoare nego kolovozne trake,tako da sad mestani uz tu ulicu imaju odlicna parking mesta koja se ne naplacuju. Da su ti trotoari samo 50 cm uzi, bilo bi para i materijla da se asvaltiraju sve ulice u naselju Rade Zunic