Godina koja je iza nas (2022), zaokružila je broj identifikovanih žrtava trgovine ljudima na 62 žrtve. U odnosu na 2021. (46 žrtava), to je za 35 % više. Od toga većinu žrtava čine žene, čak 79 posto., saopštio je danas Biro protiv trgovine ljudima (IBSSA).
Procentualno seksualna eksploatacija beleži porast na 55 posto u statistici, koja je pred nama.
Zabrinjava uvećanje broja dece među žrtvama trgovine ljudima i to na 40%. Zabeležen je porast maloletnih žrtava.
„Kao što smo upozoravali u predhodnom periodu, starosna dob eksploatisane dece postaje sve niža. Sada šaljemo 35 puta jači APEL, da se prevencija u cilju suzbijanja na sve načine pojača“.
Navodi se da se ovaj Biro suočavaju sa ozbiljnim porastom eksploatacije bilo koje vrste.
„Žrtva može biti višestruko ekasploatisana i to podiže skalu u procentima. Bezbednost žena i dece mora nam biti apsolutni prioritet. Svaki dan izgubi se trag desetinama njih“.
U sajber svetu i brojnim virtuelnim atrakcijama koje mladi prate, olakšan je put vrbovateljima.
„Iza maske influensera, tiktokera, gejmera, stend ap izazovista, fejk jutjubera, fensi tviteraša i brojnih lica koji po društvenim mrežama bacaju prašinu u oči, bahatim i skupim lajf stajlom (kako to zovu danas tinejdžeri), često se krije organizovana grupa ili pojedinac u takozvanom ’sajber lovu’“.
Nema šablona, navpde se dalje u saopštenju, negativni fenomen sa kojim se suočavamo je najprofitabilnija kriminalna delatnost bez puno rizika za vrbovatelje.
„Teško im je ući u trag, uz laku moć prikrivanja identiteta (lažni profili i lažno predstavljanje). Uz proveren metod obmane i psihološki pristup potencijalnoj žrtvi“.
Prevencija u cilju suzbijanja, zaključuje se, mora imati kontinuitet kroz radionice, predavanja, seminare, konferencije i brojne druge aktivnosti.
Takođe, medijski prostor igra važnu ulogu u procesu borbe protiv trgovine ljudima. Na taj način, informacije koje plasiramo, ulaze u sve domove i postaju viralne. „JEDNA REČ VIŠE, JEDNA ŽRTVA MANJE!!!“
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!