Turistička organizacija Vranja (TOV) u narednom periodu sprovešće niz aktivnosti usmerenih na promociju turizma u gradu koji se pre svega ogledaju u novoj ponudi suvenirskog materijala.
Prateći moderne tokove digitalnog doba u turističkoj su pripremljeni USB card fleš memorije na kojima će se naći slike i promo film Vranja, sa dosta slobodnog prostora što će omogućiti korišćenje suvenira za sopstvene potrebe.
Na naslovnoj strani fleša, koji dolazi u praktičnom obliku bankovne kartice nalazi se kuća Bore Stankovića, a sa kontra strane slika Bore Stankovića i jednog citata iz njegovih dela.
„Imali smo ideju da napravimo jedan suvenir koji će imati širu upotrebnu vrednost i za samu promociju grada ali i Biblioteke koja nosi njegovo ime.Naša je zamisao da svako ko koristi taj fleš na neki način promoviše grad gde god ga koristio. I tu se nećemo zaustaviti, izradićemo novi fleš na kome će se naći stare priče i zagonetke iz vranjskog kraja“, navodi Saša Ivanov, direktor TOV
Po njegovim rečima cena ovog suvenira neće biti veća od 1.000 dinara, što odgovara ceni takvih uređaja u prodavnicama.
U skladu sa praćenjem modernih tehnologija , razvijanje gradskog turizma u 21. veku biće propraćeno i besplatnom aplikacijom „Tourist guide“ za mobilne telefone, koja se može skinuti sa sajta Turističke organizacije Srbije.
„Ona funkcioniše po GPS navigaciji, prepoznaje istorijski lokalitet i odmah kreće višejezično predstavljanje tog objekta. Aplikacija pruža i informacije o blizini drugih znamenitosti koje turista može da vidi. Ono što sledi jeste proširenje liste znamenitosti koje nisu obuhvaćene ovim prvim ciklusom“, kaže Ivanov.
Nakon prvomajskih praznika biće otvoreni infocentri na udarnim mestima u Vranju i Vranjskoj Banji gde je završeno brendiranje, a svečano otvaranje biće 5. maja u 11 sati. Postojeći infopult u gradu biće izmešten na samom šetalištu u centru , u prostorijama ispod gradske Apoteke.
„To je moralo biti izvedeno jer je Turistička poslovala u jako lošim uslovima. U najskorijem periodu dobićemo novi infocentar koji je bio nephodan zbog organizovanih poseta grčke ture, ruskih turista, a pred nama je Međunaraodna izložba pasa sa 200-300 državljana iz petnaestak zemalja. Oni ne mogu sve da posete odjednom, ali mogu da pročitaju, vide i nadam se isplaniraju svoj povratak u Vranje“, kaže Mića Mladenović, gradski većnik za turizam.
Promociju će pratiti i razvoj novog suvenirskog programa od bakra, drveta, stakla kao i stvari za potrebe kuhinje, a intezivno se radi na izradi dodatnih motiva vezanih za Beli most.
„To je ono što prvo zapada u oku prilikom internet pretrage zbog čuvene priče o Stojanu i Ajši. A ljudi su vezani za mostove, kao što u Vrnjačkoj Banji stavaljaju katance. Dakle ne više Bora Stanković i muzej već pomeranje tih ciljeva ka Belom mostu“ pojašnjava Ivanov i dodaje da je uvid u interesovanje turista sproveden tokom nedavnih poseta.
Jedan deo aktivnosti biće usmeren i male i velike firme, u kojima će se naći promotivne kese sa logom grada i unificiranim paketom, tako da kada strani poslovni partner poseti neku firmu zapravo ponese uspomenu i iz grada.
Milan Zdravković.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!