Učeničke kompanije Ekonomske škole – model iskustvenog učenja

Ekonomska škola iz Niša neguje jedinstveni koncept iskustvenog učenja jer je 2016. godine stvorila Regionalni centar za omladinsko preduzetništvo jugoistočne Srbije u saradnji sa Ministarstvom omladine i sporta i Omladinskim edukativnim centrom iz Niša.

Centar je svojevrsni inkubator novih kompanija i preduzetničkih ideja koje omogućavaju učenicima da u okviru redovnih nastavnih i vannastavnih aktivnosti prolaze kroz sve funkcije menadžmenta, pisanja biznis planova, kreiranja proizvoda, dizajniranja ambalaže i promotivnog materijala.

Veliki broj nastavnika je uključen u rad Regionalnog centra za omladinsko preduzetništvo i sa uspehom razvija preduzetničke veštine svojih učenika i ohrabruje ih da posle završetka školovanja pokrenu svoj vlastiti biznis.

Važan segment delovanja Centra u vezi je sa projektom Dostignuća mladih u Srbiji koji sprovodi obrazovne programe iz oblasti preduzetništva i finansijske pismenosti, po licenci Junior Achievement Worldwide.

Danas je otvorena Nedelja učeničkih kompanija 2022. godine. To je prvi deo takmičenja koje se odvija na regionalnom i nacionalnom nivou i nalaze se na zvaničnom Kalendaru takmičenja i smotri Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja pod nazivom Smotra učeničkih kompanija Srbije.

U ovoj godini čak četiri učeničke kompanije Ekonomske škole iz Niša učestvuju u ovom takmičenju, a tradicionalno su uvek odlično pozicionirane u okviru ovog takmičenja.

Ove godine to su:
Učenička kompanija LECTIO koja se bavi snimanjem i aploudovanjem nastavnog sadržaja.

Inovatinvnost ove kompanije ogleda se u zanimljivom konceptu samog sadržaja koji je dat kroz animacije, prezentacije i pokretne slike, a glavna stavka je da su učenici predavači.

Tu je i učenička kompanija ReSeed koja se bavi proizvodnjom i prodajom endemičnih – ugrozenih biljnih vrsta Rtanjskog čaja i žalfije proizvedenih u kulturi in vitro.

Cilj kompanije je da ove ugrozene biljne vrste vrati na svoje prirodno stanište, spreči njihovo izumiranje i održi biodiverzitet.

Učenicka kompanija Rifiuto Organico se bavi uptrebom organskog otpada za uzgoj organskih gljiva uz slogan RUKOM UBERI, ZDRAVLJE IZABERI!

Među njima je i Adet – etno selo, učenička kompanija koja je koncipirala i tržištu ponudila novi format tematskog turizma, kao i svoje savetodavne (konsalting) usluge i ideje za razvoj subjekata u turizmu. Koncept je utemeljen na nematerijalnim dobrima naše kulture i tradicije, i koristi se potencijalom Srbije u sferi turizma kroz oblasti koje do sada nisu razmatrane kao prostor unapređenja i proširenja ponude pre svega etno sela i subjekata seoskog turizma.

Sara Drakulić, članica kompanije Adet kaže da joj je rad u kompaniji pomogao da stekne razne gastronomske veštine, a još važnije približio mi je rad realnog preduzeća na zanimljiv način. Naučila sam kako da sastavim biznis plan, da definišem misiju i viziju učeničke kompanije i da napravim svot analizu. Usvojila sam mnoga znanja o našoj tradiciji, običajima i ritualima i obredima.

“Kroz učešće u radu učeničke kompanije unapredila sam svoje radne navike i organizaciju vremena”, kaže Emilija Marinković, menadžer marketinga kompanije Adet. “Naučila, sam”, ističe “da se snalazim u raznim okolnostima i stekla mnogo šira znanja u oblasti ekonomije u odnosu na ono što se uči na časovima. Istraživala sam o tematskom turizmu.

Proširila sam svoje vidike i znanja o sopstvenoj kulturi, veri i tradiciji. Ovaj projekat je divno iskustvo i pruža razonodu pored stečenih znanja, što upotpunjuje moj osećaj zadovoljstva učenjem i radom u Ekonomskoj školi.“

„Tokom šest meseci aktivnog rada u kompaniji stekla sam mnoga znanja i iskustva u sferi ekonomije i menadžmenta,“ tvrdi i Natalija Jovanović. „Srećna sam,“ kaže ona, “što sam deo Adet tima. Naučila sam mnogo toga o srpskoj tradiciji i običajima i posebno mi je drago što smo kao učenička kompanija bili u prilici da svoja znanja i ideje predočimo drugim subjektima turizma sa ozbiljnom tradicijom, kao i stvarnim turistima. Zadovoljna sam što smo sarađivali sa seoskim domaćinstvom – etno selom Imunsan, koje se nalazi nadomak Niša, kao i sa drugim kompanijama naše škole, pre svega sa: Rifiuto organico i Reseed, čiji su proizvodi našli primenu u okviru koncepta našeg etno sela.“

Na rad i inovativnost đaka Ekonomske škole, koji postaju pravi mladi preduzetnici, posebno su ponosni profesori koji rade sa njima. Svaka od preduzetničkih ideja koju promovišu i sve učeničke kompanije su jedinstvene, ali saka od njih na svoj način promoviše prave vrednosti!

Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram i Twitter!
Budite uvek u toku dešavanja!

Pre slanja komentara molimo Vas da pročitate sledeća pravila:
Mišljenja iznešena u komentarima su privatno mišljenje autora komentara i ne odražavaju stavove redakcije portala juGmedia. Komentari koji sadrže psovke, uvredljive, vulgarne, preteće, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni. Molimo čitaoce portala juGmedia da se prilikom pisanja komentara pridržavaju pravopisnih pravila. Takođe je zabranjeno lažno predstavljanje, tj. ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Komentari koji su napisani velikim slovima neće biti odobreni. Redakcija ima pravo da ne odobri komentare koji su uvredljivi, koji pozivaju na rasnu i etničku mržnju i ne doprinose normalnoj komunikaciji između čitalaca ovog portala.

vaš komentar