Zbog pojave obojene tečnosti oštrog mirisa u vodovodnoj mreži dela solitera “A” u centru Vranja,u bloku Pošta-banka, slavine u dvadesetak domaćinstava su suve već šesti dan, nakon što je Vodovod stopirao vodosnabdevanje.
Rukovodstvo ovog Javnog preduzeća podnelo je prijavu protiv NN lica zbog zagađenja vodovodne mreže , a tužba će otići i na adresu portala “Vranjske”.
Stanare je neprijatno iznenađenje zateklo tokom proteklog petka, u jutarnjim satima, kada su sa slavina uočili plavu tečnost koja se izgubila nakon desetak minuta, dok je iz pojedinih česama potekao mulj.
U zgradi je nastao metež, alarmirani su svi stanari, a neke je vest dočekala tek u popodevnim satima, zbog čega postoji strah među njima da je neispravna voda već konzumirana.
Iako još uvek nije poznat uzrok zbog koga se plavičasta tečnost našla u sistemu čiste vode, postoje određene sumnje da je do zagađenja došlo zbog nelegalnog priključivanja bojlera na toplotnu mrežu daljinskog grejanja, budući da je problem prisutan samo u jednoj od četiri sistemske vertikale.
U svrhu zaštite zdravalja stanara “Vodovod”, je prekinuo vodosnabdevanje za potrošače iz ove zgrade , a uzorkovana voda poslata je na analizu u Zavodu za Javno zdravlje.
“ Rezultate Zavoda za javno zdravlje Vranje smo dobili juče nakon čega smo podigli krivičnu prijavu kod policije i Osnovnog javnog tužilaštva protiv NN lica jer je ustanovljeno prisustvo deterdženta i fenola, sa bojom i mutnoćom”, rekao je Goran Đorđević , generalni direktor Vodovoda i odbacio svaku odgovornost preduzeća u ovom slučaju.
Uvođenje tehničke vode bila je jedno od rešenja dok se ne normalizuje snabdevanje zdravom vodom, što su stanari odbili, pribojavajući se mogućih posledica od eventualne konzumacije zagađene vode.
“Mi smo već šeti dan bez vode, ljudi gube strpljenje. Imamo starije osobe, malu decu , voda nam je neophodna. Jesmo odbili predlog za uvođenjem tehničke vode, jer smatramo da prvo treba otkriti uzrok ovakvog problema”, navodi Olivera Đorđević, predstavnica Skupštine stanara solitera “A”.
Iako je istaknuto da ovaj problem ne potpada pod ingerenciju vodosnabdevača, jer zgradom gazduje Skupština stanara, Đorđević navodi da je javno preduzeće koje upravlja opštim dobrom ponudilo neophodnu pomoć pre svega kao moralni čin, sve u skladu sa zakonskim propisima.
“Postoji načelni dogovor da se sakupe potpisi saglasnosti stanara o ulasku naše ekipe u stanove navedene lamele, kako bi normalizovali vodosnabdevanje i utvrdili eventualne uzroke, nakon čega ćemo pristupiti ispiranju mreže i ponovnim slanjem vode na analizu”, navodi Đorđević.
Prema njegovim rečima, ispiranje bi trajalo tri dana, a proces analiziranja trebao bi da potraje jedan dan.
Zbog ovog problema kojim se bavio i portal “Vranjske info”, rukovodstvo Vodovoda podneće prijavu ovog medija, uz zahtev za višemilionskom odštetom zbog navodnog izazivanje panike i targetiranjem Vodovoda kao krivca za aktuelni problem.
Đorđević je naglasio da se kontrola vode vrši paralelno u fabrici vode zajedno sa laboratorijom ZZJZ.
“Vodovod hemijsku i mikrobiološku ispravnost kontorliše na svaka tri sata, za šta se godišnje izdvaja 6 miliona dinara. Zadnjih 15 godina od kada se Vranje snabdeva sa brane Prvonek nije bilo nijednog slučaja negativnih parametara, a naši stanovnici piju jednu od najkvalitetnijih voda sa Balkana”, tvrdi Đorđević
Inače, pre par godina, zabeležen je identičan slučaj, ali u zgradi “Lepa Brena”, koja se takođe nalazi u centru.
Milan Zdravković
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!