KURŠUMLIJA – Slavko Savić, urednik TV Kuršumlija već četiri godine na svom radiju i televiziji emituje umrlice jer mu je to jedini način da isplati visoke namete prema SOKOJ (Organizacije muzičkih autora Srbije) i OFPS (Organizacije za zaštitu prava fonograma Srbije).
Pošto nismo mogli da izmirujemo previsoke namete ove dve organizacije, rešio sam da iz programa potpuno izbacim muziku i umesto pozdrava i čestitki gledalaca, koje su bile omiljeni deo našeg programa, uveo sam poslednje pozdrave pokojnima. Počeli smo da emitujemo umrlice tako što na ekranu prikažemo čitulje uz koje prezenter pročita podatke o pokojniku, odnosno o datumu kada je preminuo i datumu sahrane. Osim umrlica, objavljujemo i pomene, odnosno obaveštavamo rodbinu i građane o datumima pomena – kaže za „Novosti“ Savić.
On je ovu „programsku šemu“ obelodanio široj javnosti tek kada su organizacije SOKOJ i OFPS podnele tužbu protiv njegove televizije za izmirenje obaveza, iako, kaže, da poslednjih nekoliko godina ne koristi njihove usluge.
Sa objavljivanjem čitulja počeo sam još 2009, ali smo od strane SOKOJ-a i OFPS-a tuženi za period 2011. i 2012, iako je muzika u potpunosti ukinuta na našem programu. Čak i u reklamnim spotovima umesto muzike emitujemo cvrkut ptica, zvuk crkvenog zvona, žubor vode, zvuk odnosno fijuk vetra – nabraja Savić napominjući da je od početka rada svoje televizije, pre dvadeset godina redovno izmirivao sve obaveze prema pomenutim organizacijama za tzv. muzički dinar.
U kurŠumlijskoj opštini su već navikli na Savićeve usluge i postoji pravilo „da neko nije umro ako to ne objavi ova televizija“.
Pa ako mogu čitulje da objavljuju pisani mediji zašto to ne bih mogao ja – kaže Savić, koga u šali nazivaju „hroničarem“ pokojnika. Od 2009. do sada emitovao je oko 25.000 čitulja i pomena. Savić ne zna da se na bilo kojoj televiziji u zemlji i svetu emituju slični „oglasi“.
(Kraj)VEČERNJE NOVOSTI/ena
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!