Grupa od 83 univerzitetska nastavnika i stručnjaka za obrazovanje ocenila je danas da je odlukom o ranijem završetku školske godine za osnovce i srednjoškolce kratkoročno ukinut jedan važan razvojni oslonac, a dugoročno još jednom narušeno poverenje u obrazovni sistem.
„Nepodeljen je utisak da smo svi, i posle mesec dana eksperimentisanja sa školom i školstvom različitim kratkotrajnim, prelaznim i tehničkim rešenjima nepoznatog porekla i utemeljenja, ostali zatečeni najnovijom odlukom vlasti“, navodi se u saopštenju povodom odluke Vlade Srbije da školska godina bude završena 6. juna, piše Beta
Donosioci odluka, kako se dodaje, nisu obrazložili zašto to rešenje smatraju dobrim, zbog čega su oni, kao deo zajednice univerzitetskih nastavnika i istraživača odlučili da obrazlože zbog čega smatraju da je ono pogrešno.
Naveli su da u obrazovnom sistemu ima oko 100.000 zaposlenih, nešto manje od milion učenika, oko dva miliona njihovih roditelja i da je za sve njih, pre svega za učenike, škola okruženje za učenje i razvoj.
„To okruženje treba da bude stabilno, sigurno i smisleno strukturirano, što je posebno značajno u situaciji krize. No, pre svega, taj sistem mora da postoji, ne formalno već suštinski, kako bi odgovorio na razvojne potrebe svojih korisnika. Nažalost, ovom odlukom poslata je poruka deci i društvu da nam škola, u suštini, ne treba“, piše u saopštenju.
Na taj način je, prema njihovim rečima, kratkoročno ukinut jedan važan razvojni oslonac, a dugoročno još jednom narušeno poverenje u obrazovni sistem, kao i ljudska potreba za sigurnošću, stalnošću, redom, strukturom…
„Pored toga, donošenjem nepromišljenih odluka koje se stalno menjaju šaljemo poruku deci i mladima da ne mogu da se pouzdaju u nas odrasle da smo sposobni da upravljamo situacijom, što može dodatno da poveća njihov doživljaj nesigurnosti“, navodi se u saopštenju.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Odlično rečeno, zdravim razumom. Kako se izboriti da takvo razmišljanje postane bitno, da bude u prvom planu i da rešenja koja slična razmišljanja mogu da donesu postanu vodilje delanja?
Má Nije něgo!!! Do sad smo imali pověřená u obrazovanje!!!!! Roditelji ne poštuju nastavnike,deca to kopirajui eto problema.