NIŠ – Zakon o ugovorima o prevozu u železničkom saobraćaju koji će se uskoro naći u skupštinskoj proceduri u prvi plan stavlja putnika, a prevoznik je taj koji odgovara za sve događaje na putovanju, od povreda do gubitka prtljaga.
Novim zakonom, između ostalog, biće regulisano i plaćanje naknade putniku zbog kašnjenja voza, rečeno je danas na javnoj raspravi koja je povodom donošenja novog zakona održana u Skupštini grada Niša.
Predstavljajući nacrt novog zakona pomoćnik ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Miodrag Jocić je istakao da je ovaj zakon preduslov za liberalizaciju tržišta i integrisanje srpskih železnica u sistem železnica Evropske unije.
Jocić je naglasio da Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture uveliko radi na izmenama zakona koje se tiču srpske železnice kako bi se realizovale reforme koje se su najavljene Zakonom o železnicama.
„Očekuje nas razdvajanje prevoza od infrastrukture, a od 1. januara najavljeno je i da se prevoz razdvaja na putnički i teretni. To su uslovi koji postavljaju sve banke koje daju kredite koje se tiču železnice“, objasnio je Jocić.
On je rekao da Srbija mora pre svega da reguliše procedure na graničnim prelazima zbog kojih na prelazima čekaju i putnici i roba.
„ Procedure za carinu i za inspekcije moraju se uskladiti i ubrzati da bi se otklonila ta čekanja, inače u tom čekanju na usklađivanje, otići će dobar deo putničkog i teretnog saobraćaja drugim železničkim koridorima“, rekao je Jocić.
On je istakao da poslednjih godina postoji blagi porast broja putnika i robe na srpskim železnicama, ali glavni problem naše železnice sada nije broj putnika, već savremeniji vagoni i lokomotiva i rekonstrukcija postojeće infrastrukture.
Jocić je podvukao da Srbija trenutno ima gotovo 1,2 milijarde evra kredita za pruge na Koridoru 10 i na pruzi Beograd Bar, takođe i za nabavku vagona i lokomotiva.
(Kraj)Mia
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!