U oblasti turističkog marketinga sa geografskim obimom odredišnih gradova Ćustendil i Leskovac i njihove okoline, realizovan je uspešan prekogranični projekat pod nazivom „Podelite Balkanski: doživite Ćustendil i Leskovac u virtuelnoj stvarnosti“. Projekat je bio finansiran od strane Programa Evropske unije za prekograničnu saradnju Interreg – Instrument za pretpristupnu pomoć Bugarska – Srbija 2014 – 2020 i imao je vrednost od 183.142,72 evra, sa periodom implementacije od 12 meseci.
Glavni cilj projekta bio je povećanje međunarodne vidljivosti i atraktivnosti prekograničnog regiona Leskovac-Ćustendil putem razvoja i pilotiranjem demonstracione platforme za vizuelizaciju i promociju različitih turističkih lokacija koristeći inovativna sredstva, uključujući virtuelnu stvarnost, visokokvalitetno fotografisanje sa terena i iz vazduha, dronove, panorame od 360 stepeni, virtuelne turneje, video zapise, verbalne opise i niz štampanih materijala.
U okviru projekta, istraživani su turistički potencijali obe destinacije – Leskovca i Ćustendila. Razvijena je demonstraciona platforma koja je dostupna na adresi www.sharebalkani.eu. Ova platforma omogućava lokalnim turističkim operatorima da prezentuju svoje turističke objekte i potencijale, a posetioci mogu da iskuse obe lokacije putem virtuelne realnosti. Cilj platforme je isto tako obučiti i omogućiti lokalnim operatorima da kreiraju sopstveni moderan marketinški sadržaj za svoje sajtove i pridruže se platformi otvorenog pristupa.
Sa leskovačke strane projekat je realizovao Edukacioni centar
Platforma, koja je izrađena na engleskom, bugarskom i srpskom jeziku, sadrži interaktivnu mapu prekograničnog regiona Leskovac-Ćustendil sa aktivnim tačkama pristupa za brz pristup marketinškom sadržaju. Кategorije demonstracionih turističkih lokaliteta uključuju istorijske i kulturne atrakcije, hotele, pansione, restorane, sportske i zabavne objekte, prirodne i eko atrakcije, festivale i druge.
U sklopu projekta, razvijeni su i promotivni materijali sa atraktivnim i korisnim informacijama, kao što su katalozi, brošure, posteri, baneri i brendirane naočare za virtuelnu stvarnost, koji su pomogli u promociji projekta i privlačenju pažnje turista.
Dva finalna događaja organizovana u Leskovcu i Ćustendilu imala su formu demonstracionih i promotivnih kampanja u okviru značajnih tradicionalnih manifestacija za lokalne zajednice. Ove kampanje su privukle brojne domaće i strane turiste i prikazale im bogatstvo i raznolikost ova dva privlačna regiona.
Zahvaljujući projektu „Podelite Balkanski“, turistička ponuda Ćustendila i Leskovca postala je dostupna i privlačna za virtuelne posetioce, doprinoseći razvoju i promociji turizma na ovom prekrasnom prekograničnom regionu.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!