Učenici prvog razreda Gimnazije „Stevan Jakovljević“ u Vlasotincu realizovali su projekat Voices4Impact, u okviru izbornog predmeta jezik, mediji i kultura, kroz niz radionica posvećenih govoru mržnje na društvenim mrežama. Organizovano je nekoliko radionica u PU „Milka Dimanić“, OŠ „Siniša Janić“ i Gimnaziji.
Pod vođstvom predmetne profesorke Biljane Pipović, učenici su identifikovali govor mržnje kao jedan od najozbiljnijih problema u digitalnom prostoru i osmislili edukativne radionice zarazličite ciljne grupe u lokalnoj zajednici. Profesorka Pipović je učenike vodila kroz ceo proces korišćenjem metodologije dizajn za promene (eng. design for change), koja se zasniva na dizajnerskom načinu razmišljanja. Ovaj pristup učenicima omogućava da kroz timski rad prepoznaju problem, osmisle rešenje, sprovedu konkretne aktivnosti i podele rezultate sa zajednicom.
Učenici su sami pripremili sadržaj, prilagodili ga uzrastu učesnika i vodili aktivnosti, pri čemu su razvijali čitav niz međupredmetnih kompetencija – od digitalnih veština i timskog rada, do javnog nastupa i rešavanja problema.
„Sve je počelo razgovorima o vrednostima naše generacije, o našem digitalnom univerzumu, i o stvarima koje nas u virtuelnom svetu najviše pogađaju. Najviše glasova dobio je problem govora mržnje – i tu smo odlučili da intervenišemo“, kažu učenici.
Dve radionice – „Lepe reči i srećna srca i „Svet u boji“ – realizovane su u objektima Predškolske ustanove „Milka Dimanić“. Radionica „Izgradimo svet bez mržnje“ održana je u OŠ „Siniša Janić“ za učenike trećeg i četvrtog razreda, dok je „Net patrola – roditelji na zadatku“ organizovana u Gimnaziji, za roditelje koji su se odazvali pozivu putem društvenih mreža.
,,Zadovoljstvo nam je što smo imali priliku da ugostimo učenike Gimnazije ,,Stevan Jakovljević” u OŠ ,,Siniša Janić” gde su učenici trećeg i četvrtog razreda imali priliku da očigledna i primenljiva znanja saznaju na jedan njima veoma interesantan način, tojest učeći ne od nastavnika već od dece. Njihova radionica na temu govora mržnje na internetu bila je izuzetno korisna i edukativna za naše učenike jer se trenutno nalaze u godinama kada prvi put pristupaju sadržajima na internetu. Kroz interaktivne aktivnosti i otvoren razgovor, naši učenici su stekli važne veštine i saznanja o tome kako da prepoznaju i spreče govore mržnje na internetu. Ovakvi programi su ključni za razvoj odgovorne i empatične mlade generacije jer mi zaposleni u osnovnim školama se sve češće susrećemo sa jednim novim vidom nasilja koje nije prisutno u učionicama već u virtualnom okruženju. Zahvaljujemo se gimnazijalcima na njihovom trudu i posvećenosti i nadamo se da će se započeta saradnja nastaviti u naredim školskim godinama”, iznela je svoje utiske pedagog Jelena Ilić.
Profesorka Pipović je projekat Voices4Impact predstavila na najvažnijoj konferenciji za nastavnike engleskog jezika u Srbiji, gde je izazvao veliko interesovanje i pozitivne reakcije.
Predmet jezik, mediji i kultura deo je seta izbornih programa u gimnazijama, koji se realizuju bez udžbenika, projektno i kroz interdisciplinarni pristup. Rad učenika iz Vlasotinca primer je kako školski programi mogu postati alat za osnaživanje mladih i njihovo aktivno uključivanje u društvene teme. Očigledno da su časovi predmeta jezik, mediji i kultura u vlasotinačkoj Gimnaziji pravi primer savremene nastave.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!