VRANjE – Iako je grad poznat po sevdahu, južnjačkom mentalitetu, specifičnoj kuhinji, znamenitom piscu Bori Stankoviću i njegovoj junakinji Koštani, ne postoji ništa što bi se zvanično nazvalo brendom i što bi u svetu bilo promovisano kao autentično vranjsko.Brojne inicijative završavale su neslavno, a nadležni kažu da je problem u nesaradnji institucija u gradu, koje bi zajedničkim snagama trebalo da se izbore za bredindiranje specifičnosti ovog kraja.
– Jela poput samse, trljenice ili propeća možete probati samo u ovom delu Srbije. Konkretno, namera da se zaštiti autohtono poreklo pomenute samse, što je neka vrsta pite sa belim lukom, nije realizovana jer privatni sektor i Gradska uprava nisu uspeli da nađu zajednički interes i sarađuju – objašnjava Tomislav Stojanović, direktor Turističke organizacije u Vranju.
Ali, čak i ako nije zvanično brendirana, samsa je ponos Vranjanaca i mnogi se slažu sa tim da upravo ova pita treba da bude prva asocijacija na njihov grad. Niko, međutim, ne ume da objasni zašto je ni u jednoj pekari, restoranu ili kakvom drugom ugostiteljskom objektu u Vranju ne možete da je probate. Jedino rešenje je da poznajete neku ovdašnju domaćicu…
– To je ključni problem i upravo započinjemo pregovore sa lokalnim ugostiteljima, kako bi samsu uvrstili u gastronomsku ponudu. Uostalom, u procesu brendiranja, koristićemo iskustva iz Leskovca, koji je uspeo da zaštiti poreklo svog jedinstvenog ajvara – najavljuje Stojanović.
Izvor: Večernje novosti
Autir: J.Stojković
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!