Iako Vranje ima čime da se predstavi turistima, ponuda smeštajnih kapaciteta glavna je prepreka njihovog dolaska zbog čega će jedna od aktivnosti Turističke organizacija grada u narednom periodu biti usmerena na osnivanje Skupa ili Udruženja vlasnika privatnog smeštaja.
Grad pod Pržarom trenutno raspolaže sa oko 600 ležajeva, razdvojenih kroz više manjih smeštajnih jedinica budući da su veći objekti poput Hotela Vranje i Železničar u Vranjskoj Banji van funkcije.
Zbog toga se sve češće javlja problem organizovanog dolaska ekskurzija ili veće grupe turista kojima je u interesu da budu smešteni na jednom mestu,
„Definitivno moramo da napravimo neki Skup ili Udruženje gde će ljudi preko Turističke dobijati informacije oko broja potrebnih ležajeva i cenovnika po kategoriji tako da mi znamo gde tačno da uputimo ljude, pa će privatnici i grad imati obostranu korist“, pojašnjava Saša Ivanov, direktor TOV.
Pojačani broj poseta očekuju se u letnjim mesecima, a namera nadležnih je da dosegnu kvotu od oko 60.000 noćenja, koliko je zabeleženo 2012. godine.Tome bi trebalo da doprinesu i nove manfiestacije u gradu poput mini Gitarijade i maratona.
„Od početka godine do kraja aprila broj registrovanih gostiju odnosno broj ostvarenih noćenja iznosi 10.000. Veći broj manifestacija uslovaljava i bolju posetu uporedo sa jačanjem tranzitnog turizma sa početkom godišnjih odmora kada veliki broj ljudi iz Evrope i Turske prolazi kroz Srbiju“, kaže Mića Mladenović, gradski većnik za turizam.
Ipak još uvek nije poznato kolika je zainteresovanost stranih turista.
„Nemamo preciznu evidenciju stranih i domaćih turista.Lokalna samouprava u okviru odeljenja za inspekcijske poslove ima turističkog inspektora koji će kontrolisati prenoćišta i tražiti evidenciju prijave gostiju kako bi uporedili papire sa realnim stanjem“, naglašava Mladenović.
Na svom putu za Grčku ali i iz te zemlje veliki broj putnika traži odmor, a Vranje se može nametnuti svojom ponudom.
„Naše aktivnosti biće usmerene na naplatnim rampama u Preševu i Doljevcu gde ćemo imati svoj promotivni materijal, a uslediće velika internet kampanja za animiranje ljudi. Ovo je idealna lokacija sa jeftinim kategorisanim smeštajem i pristupačnim cenama jela i specijaliteta. Kada jednom dovedete turistu i pružito mu sve informacije on će se sigurno ponovo vratiti“, mišljenja je Ivanov.
Kako Jugmedia saznaje dva poznata privatnika iz Vranja kupila su objekte u samom centru grada. Jedan je zgrada u kojima je bila smeštena „Invest banka“ ,a drugi zgrada „OTP banke“. Na te dve lokacije nići će novi hoteli, a sudbina Hotela Vranje za sada ostaje nepoznata.
Milan Zdravković
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!