Potrošači koji ne žele da ih trgovci uznemiravaju pozivima i porukama u kojima nude određene usluge i proizvode, sada mogu podneti zahtev za upis u registrar “Ne zovi”.
Postupak podnošenja je veoma lak. Upis pojedinog broja u registar “Ne zovi” može da zatraži samo korisnik telefonskog broja, dok će sam zahtev moći da se podnese elektronskim putem ili podnošenjem zahteva u poslovnim prostorijama operatora, pišu Niške vesti.
Potrošač koji podnosi zahtev svom operatoru radi upisa telefonskog broja u registar, ne dostavlja svoje lične podatke, jer oni pribavljeni u trenutku zaključenja potrošačkog ugovora.
Trgovac koji nudi proizvode i usluge na gore navedene načine je sad u obavezi da pre poziva potencijalnog kupca proveri da li je broj koji će pozvati upisan u registar „Ne zovi”.
Ukoliko i pored potvrde o upisu u registrar “Ne zovi”, trgovac pozove ili pošalje poruku potencijalnom kupcu, isti ga može prijaviti tržišnoj inspekciji.
Prijava se može uputiti Sektoru za zaštitu potrošača putem imejla zastita.potrosaca@must.gov.rs ili telefona 0800-103-104
Novčana kazna za pravno lice koji načini ovaj prekršaj iznosi 50.000,00 dinara.(član 188,stav 1 tačka 12 Zakona o zaštiti potrošača), kažu za Niške Vesti u Centru za zaštitu potrošača FORUM.
Registrar “Ne zovi” će se voditi pri Regulatornom telu za elektronske komunikacije i poštanske usluge RATEL. Provera brojeva telefona upisanih u ovaj registrar omogućena je na internet stranici ovog tela.
Obrazac OVDE
Zvanično obaveštenje Ministarstvo unutrašnje i spoljne trgovine OVDE
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!