Javni gradski i prigradski prevoz na teritoriji Leskovca u prošloj godini doneo je gubitak od 6.192.490 dinara, a kao jedan od ključnih problema izdvojena je slaba realizacija izgradnje autobuskih stajališta, kojih je umesto planiranih 100, izgrađeno samo 16. Gradonačelnik Leskovca Goran Cvetanović uputio je direktnu poruku prevoznicima da nema potrebe nijedna firma da radi sa gubitkom, da dođu i raskinu ugovor.
Naime, na današnjoj sednici Gradskog veća Leskovca, šef Odeljenja za komunalno-stambene poslove, saobraćaj i infrastrukturu Andrija Atanasković, podneo je godišnji izveštaj o poslovanju Društva posebne namene GPLE doo Leskovac, koje sprovodi gradski i prigradski saobraćaj u javno-privatnom partnerstvu sa firmama Frenki, Jugotrans i Kanis.
„Do sada je isplaćeno 182.687.500 dinara, dok je po ugovoru definisana kilometraža iznosila milion 729 hiljada 643 kilometra, s tim da je grad imao mogućnost korekcije do 30 posto. Međutim, došlo je do povećanja od čak 42,2 posto u odnosu na ugovorenu kilometražu“, naveo je Atanasković.
Prevoznik je ostvario ukupne godišnje prihode od 313.444.911 dinara, dok su rashodi iznosili 319.637.402 dinara. Značajno je da prihod od prodaje karata nije dostigao planiranih 170 miliona dinara, cifra je stala na 130.757.411 dinara.
„Takođe i jedan veoma bitan podatak je i ukupni prihodi samih prevoznika od prodaje karata, ugovor je definisano da ako prevoznik ostvari više od 170 miliona na godišnjem nivou da mora određenu količinu sredstava vratiti gradu, prevoznik je ostvario prihode od 130.757.411 dinara, samim tim iz svega priloženog kako iz mesečnih, tromesečnih, sada iz godišnjih izveštaja vidimo da je prevoznik imao ukupne prihode od 313.444.911 dinara, ukupne rashode 319.637.402 dinara“, obrazložio je Atanasković.
Jedan od ključnih problema istaknutih u izveštaju jeste izgradnja autobuskih stajališta.
„Privatni partner smatra da prema ugovoru treba samo da ih uredi, a ne i da ih izgradi, što mi kao grad ne prihvatamo. Videćemo da taj problem u budućnosti rešimo. Do sada je izgrađeno svega 16 stajališta i to samo na linijama koje vozi Jugotrans“, rekao je Atanasković.
Prevoznici su predložili i povećanje subvencionisanih kartica, kao i smanjenje broja polazaka ka naseljima sa malim brojem korisnika, uz povećanje linija gde je veća potražnja.
Gradonačelnik Leskovca Goran Cvetanović, istakao je da grad nije prešao planirani budžet i da realizacija nije dostigla planiranih 200 miliona dinara, ali da je problem u prevoznicima i neispunjenim obavezama.
„Verovatno je tu uticalo i blokade i neredovan odlazak studenata na fakultete kao i učenika u srednjim školama ali svejedno, to je ono što smo mi mogli da uradimo na pravi način. Sećam se da je prvo Kanis tu učestvovao samostalno na tenderu za javno-privatno partnerstvo i sad se pitam ako sa tri učesnika ne ide najbolje, kako bi bilo da je samo jedan. Drugo, samo je Jugotrans uradio 16 stajališta, a treba ih 100“, rekao je Cvetanović.
U direktnoj poruci prevoznicima, gradonačelnik je poručio:
„Ovde vidim da je ostvaren gubitak od 6 miliona i 192 hiljade dinara, to je negde 50 i nešto hiljada evra, pa bih molio Novicu iz Jugotransa da prenese svojim uvaženim kolegama da ako rade sa gubitkom a ja im sada kažem ove godine sigurno neće ,a verovatno ni iduće biti povećanja cena na čemu vi insistirate. Ako rade s gubitkom, ako ne mogu stajališta da urade, ako nisu ni prezadovoljni građani, a rade s gubitkom onda razmislite, evo imate još nekih desetak dana do 24. septembra kada će biti održana Skupština, dođite slobodno, mi smo spremni da raskinemo ugovor, zašto bi radili sa gubitkom, zašto da mi raspravljamo da vi treba da pravite autobuska stajališta ili ne treba da pravite, prosto nema potrebe nijedna firma da radi sa gubitkom. Lepo dođete da raskinemo ugovor i krenemo u novu akciju“.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
Prvo Cvetanoviću prevoznici po ugovoru treba da urede stajališta a ne da izgrade stajališta da bi ih uredili grad treba da ih izgradi uzmi ugovor pa kao školovan čovek pročitaj a ne da slušaš propalog rukometaša kog si postavio da vidi saobraćaj i komunalnu infrastrukturu a ćovek.poima nema sa životom.
A,drugo možda ti kumovi I pobratimi polako okreću leđa jer postaješ ispušena muštikla i znaju da ćete uskoro da skviknte sa vlasti pa više neće da ti daju procenat nego sakupljaju pare za one posle vas.
Junak, kancelarija 6 prvi sprat
Igre bravo za komentar.
Ha, ha, ha, ha….
Pa valjda posle njega ne bi trebalo da bude vise davanje procenta?
Ili sjasi Kurta da uzjase Murta?
Valjda se ova deca bore da ne bude vise (u)gradnje….
On je nepismen,kupio diplome!
Ma Mesku je vazno da ,,bogati ,, penzioneri koji imaju vecu penziju od 35000 treba da plate prevoz .A svuda je za tu kategoriju koja je pred kraj zivota voznja gradskim i prigradskim prevozom besplatna.Mesko moda hoce i ovde da se ovajdi ali tesko ide.
Ko ce da vozi botove ako raskinu ugovor sa njima, siguran novac iz budžeta grada i samo lagano, polovina vozila ne ispunjava uslove, na linijama se salja samo da se pokriju po sistemu daj šta daš. Ugovor na 20 godina nema nigde u Srbiji, zato covek treba biti glup da bi verovao gradonacelniku.
Zašto Aptiv i Yura imaju sopstveni prevoz radnika ako već postoji uređen gradski prevoz. Da li znate koliko autobusa uveče u špicu između 20h i 22h prođe Bulevarom Nikole Pašića potpuno prazno ili sa jednim ili dva putnika. Ako ne drugo da li ste svesni koliko to utiče na zagađenje vazduha i narušavanje životne sredine.
Prvo da raskines posao i das otkaz za tog koji ti je podmetnuo ovaj sporazum i sto te laze ko i nas d asve radi kako treba a u 21 vek nemamo austobusi nego linijski taksi placamo.Ako nemas kadrovi onda primi neku decu od biro sto jedva cekaju da rade a ne tvoji sarlatani
Prvo trebaju da smanje cenu karte,drugo autobusi su im užasni i stari,treće treba se ponašati uljudno da bi se ljudi vozili u te autobuse,a i zašto su ukinuli za Niš jugotrans tu bi imali više posla nego ostali,Niš ekspres je 800 dinara u jednom pravcu od Lipovice do Niša a jugotrans je bio 400.Eto koja vam je propast što ste ukinuli.
Mesko zasto je ukinuta linija do Oruglice ? Pa i kad su bile sankcije ta linija je funkcionisals!
A koliko su prihodovali „divlji taksisti“ koji voze za okolna sela i varošice?
Objavite i tu informaciju, pošto ih niko ih ne dira godinama, a dežuraju i skupljaju putnike na stanicama svaki dan.
Komunalna policija i Saobraćajna inspekcija je ili nemoćna ili nesposobna da to reši!
Pre će biti ovo drugo!
A možda i tu postoji neki „deal“, kao u svemu oko nas, u mutnoj Srbiji?
Goge nista tebi nece kvazi opozicija ali ovi tvoji kvazi „stručnjaci“ ti opasno rade igru. Omeksao si nesto to se na vreme gazi na rep
Ovaj mora da je SNS kada. Naucili te goge pa te pale…
Gradonačelnik Leskovca dr Goran Cvetanović drži sve pod kontrolom. Ovi zlurudi komentari koji se tiču njegovih najbližih saradnika ne mogu da pokolebaju njegovo poverenje u njihov rad i zalaganje. Bednici iz Opozicije na sve načine pokušavaju da naprave raskol u redovima najjače stranke u zemlji. Nema ništa od toga.Jači smo nego ikada!
Zvonce nije čovek sve što liči na čoveka. Idi zvoni zvonce. Koliko ste jaki hahaha. Pa videćemo.
Gradski kružni prevoz posebna priča,niko ne vozi,niko i ne rešava problem.
Nerez je lopov i prevarant sa kupljenom diplomom.
Kakav gubitak kradu pa dele pare