Završetak radova na istočnom kraku Koridora 10 i dodatni radovi na kosinama u Grdeličkoj klisuri, koštaće građane Srbije dodatne dve milijarde dinara, odnosno oko 17 miliona evra. Toliko novca će, kako stoji u odluci Vlade Srbije, na ime nedostajućih sredstava za izgradnju Koridora 10 i „trajne sanacije kosina“ u Grdeličkoj klisuri biti transferisano državnom preduzeću Koridori Srbije.
Od ukupno dve milijarde dinara, „trajna stabilizacija“ kosina na deonici kroz Grdeličku klisuru, koja je svečano puštena u saobraćaj u maju ove godine, dodatno će biti plaćena 580 miliona dinara, odnosno oko pet miliona evra, rečeno je Insajderu u Ministarstvu građevinarstva. Reč je o kosinama na kojima su se potporni zidovi više puta rušili.
Na pitanje Insajdera zašto je ta deonica puštena za saobraćaj ako posao nije završen, kao i da li je bezbedna, u ovom ministarstvu tvrde da je problem rešen.
„Problem kosina u Grdeličkoj klisuri je potpuno rešen, ali je ostalo da se izvedu radovi na trajnoj stabilizaciji, po projektima koji su izrađeni prema uputstvima eksperata Svetske banke i koji su od njihove strane i odobreni“, navode u Ministarstvu.
Prema proceni koju je ovo ministarstvo uradilo, radovi na deonici koja prolazi kroz Grdeličku klisuru, građane Srbije koštali su najmanje 110 miliona evra više od prvobitno ugovorene cene. Sudeći prema novim izdvajanjima, taj iznos očigledno nije konačan. Osim toga, kada se srušio potporni zid, nadležni su tvrdili da troškove sanacije neće snositi građani Srbije, već izvođač radove. Činjenica da se pet miliona evra izdvaja iz budžetskih rezervi upravo za kosine pokazuje da to nije tako.
Grdelica umesto 240 miliona evra koštala najmanje 350 miliona evra
Projekat gradnje autoputa u Grdeličkoj klisuri su finansirani zajmovima Evropske investicione banke i delom Svetska banka. Radovi na autoputu kroz Grdeličku klisuru počeli su 2013. godine i bili su, kako navodi struka, najzahtevniji jer je na toj deonici više od 30 mostova i dva tunela, od kojih je tunel Manajle najduži u Srbiji dužine 1.808 metara.
Ministarka Zorana Mihajlović je nakon svečanog otvaranja južnog kraka Koridora 10, saopštila da je autoput kroz Grdelicu umesto 240 miliona evra koštao najmanje 350 miliona evra.
Da problem s projektom postoji bilo je jasno još u aprilu 2017. godine, kada se deo potpornog zida kod tunela Predejane prvi put urušio. Na istoj deonici se to zatim desilo u martu 2018, a konačno urušavanje usledilo je 20. avgusta.
Tada se obrušilo oko 100 metara potpornog zida, pa je pomeranje dela brda koji se obrušio dodatno usporilo završetak kompletnog autoputa.
Ispostavilo da je projekat za tu deonicu menjan čak 11 puta.
Još nije saopšteno ko je odgovoran za rušenje potpornog zida
Uprkos tome što procedura predviđa da jedan projekat za izgradnju auto-puta prolazi više nivoa kontrole, pa i komisiju Ministarstva građevinarstva, ovo Ministarstvo kao glavni razlog za rušenje potpornog zida u Grdeličkoj klisuri na Koridoru 10 vidi loš projekat.
Na utvrđivanju odgovornosti angažovani su čak i organi Bezbednosno-informativne agencije. Do danas međutim javnost nije saznala ko je odgovoran za obrušavanje potpornih zidova, pa samim tim uvećanje cene i probijanja rokova.
Deonica kroz Grdeličku klisuru je za saobraćaj otvorena u maju ove godine. Time je završen konačno glavni pravac Koridora 10. Prema najavama nadležnih, istočni krak Koridora 10 trebalo bi da bude gotov do jeseni.
Pratite JuGmedia portal na društvenim mrežama Facebook, Instagram, TikTok i X (Twitter)!
Budite uvek u toku dešavanja!
A most na Adi sa harpom ??????
Ovi su obrnuli igricu!
Više puta.
aj sad neko nek mi kaze normalna li je ona sa ovaj slem
Bravo,majstori,sa svem nasminkanu ministarku! Za bezanje vam potporni zid nece trebati!
Lopurde…ma cirkus od drzavu! Ovo nema ni u u Afriku! Spremaju se za bezaniju…